  • 1. Data: 2012-01-08 16:42:04
    Temat: Umywalka typu "micha" nablatowa - jak się to montuje?
    Od: froff <f...@i...pl>

    witam
    Żona chce mieć umywalką nablatową w kształcie takiej michy mniej więcej kawałek kuli,
    przylegający do podłoża tylko w miejscu gdzie jest odpływ.
    Jak się takie coś montuje do blatu?
    Trzeba mieć jakiś specjalny syfon, który jednocześnie jest mocowaniem, czy jakoś
    przykleja się?

    pozdrawiam wszystkich

  • 2. Data: 2012-01-08 20:59:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    froff wrote:
> [...]
    > jest odpływ. Jak się takie coś montuje do blatu?
    > Trzeba mieć jakiś specjalny syfon, który jednocześnie jest

    pewnie sie przykręca specjalnym syfonem.

    swoją drogą to praktyczność w eksploatacji takiego rozwiązania jest
    wątpliwa.

    powstaje wielką wspaniała przestreń dla gormadzenia sie wilgoci syfu i
    brudu, cholernie trudna do oczyszczenia dodajmy.

    za urodę 5 pkt, za praktyczność -5 pkt.

  • 3. Data: 2012-01-09 18:51:50
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-01-2012 o 17:42:04 froff <f...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jak się takie coś montuje do blatu?
    > Trzeba mieć jakiś specjalny syfon, który jednocześnie jest mocowaniem,
    Kleisz silikonem, też mam taką i jak była potrzeba odkleić to był
    poważny problem, godzinę odcinałem umywalkę od półki cienkim nożem
    aż ją oderwałem bez uszczerbku.
    Także mogę polecić silikon, zwykły sanitarny w zupełności
    wystarczy, tylko trzeba dobrze posmarować, pokręcić lekko umywalką
    żeby wypłynął i nadmiar od razu zebrać palcem lub packą.
    I nie ruszać przez kilka dni aż silikon stwardnieje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2012-01-09 20:33:14
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 8 Sty, 17:42, froff <f...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Jak się takie coś montuje do blatu?
    > Trzeba mieć jakiś specjalny syfon, który jednocześnie jest mocowaniem, czy jakoś

    Sugeruje wizyte na stronach producentow takich umywalek. Tam leza pdf-
    y z instrukcja jak montowac ich wyroby.
    Ja widzialem dwie metody montazu. W jednej byly sroby na gumowych
    podkladkach W drugiej calosc skrecalo sie syfonem.

  • 5. Data: 2012-01-12 10:53:30
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 09.01.2012 19:51, janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > żeby wypłynął i nadmiar od razu zebrać palcem lub packą.
    > I nie ruszać przez kilka dni aż silikon stwardnieje.

    Dzięki za informację.
    A generalnie to jesteś zadowolony z takiej michy, i drugi raz też byś zamontował?
    Na jakiej konstrukcji to stoi u ciebie? Moja żona chce, żeby to było coś pokryte
    kafelkami,
    ale jeszcze nie wiem, czy powinno to być wewnątrz wymurowane, czy z płyt gipsowych na
    stelażu
    czy może drewniane.

  • 6. Data: 2012-01-12 11:59:36
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 09.01.2012 21:33, ptoki wrote:

> [...]
    > Ja widzialem dwie metody montazu. W jednej byly sroby na gumowych
    > podkladkach W drugiej calosc skrecalo sie syfonem.

    No właśnie na kilku byłem i nie znalazłem. Może to nie ci producenci :)

  • 7. Data: 2012-01-12 20:33:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-01-2012 o 11:53:30 froff <f...@i...pl> napisał(a):

    > Dzięki za informację.
    > A generalnie to jesteś zadowolony z takiej michy, i drugi raz też byś
    > zamontował?
    Wiesz to żona wymyśliła :) ale raczej tak.

    > Na jakiej konstrukcji to stoi u ciebie? Moja żona chce, żeby to było coś
    > pokryte kafelkami,
    No to popatrz na moją konstrukcję
    goła półka
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/46366e6e73
    8b634f.html

    i obłożona płytkami

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b62c2ce8b0cb9cac
    .html

    Sam robiłem :) a znajomy kafelkarz to obkładał płytkami.
    A tak wygląda na gotowo
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7364dc3f0444d31b
    .html

    Co do konstrukcji, to umywalka jest przyklejona do półki która
    'stoi' na jednej nodze. Z lewej oparta jest tylko na ściance z GK.
    Noga wymurowana z BK chyba 8cm grubości miał, potem zrobiona
    była półka z profili C60 i przykręcona z lewej do ścianki a z prawej
    oparta na nodze, na dno płyta GK, na to rzadka zaprawa murarska
    i pustaki BK 8 a na wierzch dałem jeszcze płytę GK.
    I tak sobie to leżało tydzień jak stwardneło dobrrze to dopiero
    kafelkarz się nią zajmował.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2012-01-13 20:11:43
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 12.01.2012 21:33, janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > i pustaki BK 8 a na wierzch dałem jeszcze płytę GK.
    > I tak sobie to leżało tydzień jak stwardneło dobrrze to dopiero

    Dzięki za wyczerpujący opis i zdjęcia poglądowe!
    pozdrawiam