  • 21. Data: 2020-02-19 21:39:21
    Temat: Re: dobre wieści dla prosumentów
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Feb 2020 11:51:31 -0800 (PST),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > Ale większy to oznacza zwykle osobę prawną a nie działa
    > ność osoby fizycznej

    Forma prawna firma jako odbiorca energii nie ma znaczenia dla
    dostawcy energii. Po prostu mam przyłącze przystosowane do mocy jakie
    potrzebuję.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2020-02-19 21:40:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Feb 2020 12:16:25 -0800 (PST), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > Można sobie nawet pierdyknąć megawat na prosumenta, byle to
    > zjeść bo jak
    > chcesz sprzedać to już prosumentem nie będziesz.

    Ale ja nie muszę sprzedawać, wystarczy mi bilansowanie na początek.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2020-02-19 21:42:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Feb 2020 22:08:56 +0100, Jakub Rakus <s...@o...pl>
    wrote:
    > Jak mam oddzielić energię, którą we własnym domu zużyję na potrzeby
    > domowe i na potrzeby prowadzonej w tym samym domu DG?

    Jak masz komputer w domu prowadząc działaność i go zasilsz z
    wyprodukowanej mocy by np. wystawić fakturę to już łamiesz ten
    warunek :).

    --
    Marek

  • 24. Data: 2020-02-19 22:08:56
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 19.02.2020 o 08:20, Marek pisze:

    > osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą pod warunkiem, iż
    > wytwarzają energię na potrzeby niezwiązane z prowadzoną działalnością

    Jak mam oddzielić energię, którą we własnym domu zużyję na potrzeby
    domowe i na potrzeby prowadzonej w tym samym domu DG?

    Jakub Rakus

  • 25. Data: 2020-02-19 22:15:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 21:36:07 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > To jest w definicji mikroinstalacji.

    W zasadzie to można olać prosumenta i mikroinstalacje jak masz duże
    ciągłe zużycie w firmie. Nadwyżki normalnie na sprzedaż, a produkcja
    tak żeby wchodziła w większości na własne potrzeby.

    L.

  • 26. Data: 2020-02-20 09:50:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 00:36:24 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Chwilowo to zapowiedzi bliżej nieokreślonych planów.

    Owszem, ale cyt.:

    "Rozporządzenie prosumenckie - wraz z drugim rozporządzeniem doprecyzowującym zasady
    działalności spółdzielni energetycznych - powinno zostać przyjęte w tym kwartale, a
    jak zapewnił podczas posiedzenia sejmowej komisji ds. energii zastępca dyrektora
    Departamentu Gospodarki Niskoemisyjnej w Ministerstwie Rozwoju, Przemysław Hoffman,
    prace nad rozporządzeniem są zaawansowane."

    Więc jest szansa że będzie to wprowadzone w życie migiem.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2020-02-20 09:58:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 06:56:53 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > No to czekamy kiedy wejdzie faktycznie w życie. Swoją drogą prosument w
    > postaci upustów, istnieje dopiero od 4 lat :-O a niektórzy FV zakładają
    > z szacowanym okresem zwrotu 8-10 i lepiej lat.

    Ale co - zakładasz że ktoś przyjdzie i usunie prosumentów albo upusty?

    Póki co ustawa daje gwarancje prosumentom na 15 lat, maksymalnie do
    30 czerwca 2039. Nowa nowelizacja ma to zmienić na 25 lat od daty
    wprowadzenia po raz pierwszy energii do sieci. Więc luzik :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2020-02-20 10:28:05
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 21:16:26 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A co żeście się czepili tych fizycznych? Dowolny podmiot może być
    > prosumentem, o ile produkcja energii nie stanowi przeważającej działalności.

    stało tam wczesniej w linku

    Prosumentem mogą zostać:
    osoby fizyczne,
    osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą pod warunkiem, iż wytwarzają
    energię na potrzeby niezwiązane z prowadzoną działalnością,
    osoby prowadzące gospodarstwa rolne, rybackie, sadownicze, hodowcy pod warunkiem, że
    działalność ta nie jest objęta ustawą z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności
    gospodarczej
    jednostki samorządu terytorialnego,
    spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe,
    kościoły, związki wyznaniowe.

    dlatego sie czepiamy. Nie, żeby to cokolwiek zmieniało :)

    b.

  • 29. Data: 2020-02-20 10:55:12
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > 30 czerwca 2039. Nowa nowelizacja ma to zmienić na 25 lat od daty
    > wprowadzenia po raz pierwszy energii do sieci. Więc luzik :D

    Sorry nie jestem w temacie ale jeśli dobrze rozumiem że ty zakładasz
    że jak rząd coś obieca to będzie na 15 czy tam 25 lat.

    Mojemu wujkowi 20 lat temu nie chciało się palić w piecu weglem.
    Wiec zainstalował sobie kocioł na olej napędowy.
    Nawet jakąś pożyczkę dostał z BOŚ na preferencyjnych warunkach.
    A skończyło jak się skończyło.

    Pomijam kwestie mojej kasy z OFE za którą miałem na kanarach żyć. :)

    Tak że zgadzam się z Zenkiem albo zwrot w trzy lata albo niech spadają.

  • 30. Data: 2020-02-20 11:47:50
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 lutego 2020 10:55:13 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > Mojemu wujkowi 20 lat temu nie chciało się palić w piecu weglem.
    > Wiec zainstalował sobie kocioł na olej napędowy.
    > Nawet jakąś pożyczkę dostał z BOŚ na preferencyjnych warunkach.
    > A skończyło jak się skończyło.

    a jak sie skonczyło? zakazali czy co?

    b.