  • 1. Data: 2011-09-19 12:42:02
    Temat: dom 100m2 prosze o opinie o projekcie
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    Witam,
    dosc powaznie rozwazam zakup projektu TACOMA
    http://projekty.lipinscy.pl/Tacoma/#

    licze ze uda mi sie go wybudowac "nieco" taniej niż w kosztorysie tj
    do 300tys brutto, moze nawet poszerzajac garaz do 2stanowiskowego???.
    Wiem, że mały ale ma byc tani i spelnia podstawowe wymagania:
    1. z poddaszem uzytkowym i dodatkowym pokojem na parterze
    2. prosty dach 2 spadowy i wysoka sciana kolankowa 130cm
    3. kotlownia za garazem - mysle ze dosc latwo ja powiekszyc.
    4.Nieduzy - nie wiem czy nie zbyt maly, nie wiem czy to mozliwe ale
    chetnie poszerzylbym go nieco o 0,24-0,5m, ale pewnie nie jest to
    proste i łatwe????
    5. Podoba sie :)

    "po glowie chodzi " mi jeszcze jeden projekt ale jest on
    zaprojektowanny w technologii energoszczednej, jest wiekszy przez co
    wygodniejszy ale kosztorys (wersja enerooszczedniej) raczej poza moimi
    mozliwosciami
    Zastanawiam sie ile kosztowalby w wresji tradycyjnej (ew. z wentylacja
    mechaniczna). Sciana kolankowa 180cm.
    Dach tej samej powierzchni co w domu powyzej i bez okien dachowych :)

    http://projekty.lipinscy.pl/Nikko/

    Będe wdzieczny za wszelkie uwagi.
    pozdrawiam, Artur

  • 2. Data: 2011-09-19 12:55:02
    Temat: Re: dom 100m2 prosze o opinie o projekcie
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-19 14:42, a.no pisze:
    > Witam,
    > dosc powaznie rozwazam zakup projektu TACOMA
    > http://projekty.lipinscy.pl/Tacoma/#

    Subiektywne opinie:

    Plusy:
    - kotłownia z wejściem z zewnątrz i przejście przez garaż do domu;

    Minusy:
    - mały (powierzchnia jak mieszkanie w mieście);
    - garaż w formie przyklejonej kostki - koszmarek architektoniczny, do
    tego problem z zaciekaniem (trzeba umieć zrobić izolację);
    - balkon - chcesz ciąć koszty, a pozwalasz sobie na balkoniki (zresztą
    po co komu balkon w domku, skoro jego funkcje spełnia taras?)
    - otwarta kuchnia - niefunkcjonalna.

    Jeśli już się uprzesz na ten dom, to przynajmniej wyciągnij dach nad
    garaż. Zyskasz sporo miejsca na górze, pozbędziesz się brzydkiego klocka
    z boku domu i problemów z podciekaniem przez stropodach. Koszty
    praktycznie znikome - raptem z 10 gąsiorów i ze 30 metrów więcej dachówki.

  • 3. Data: 2011-09-19 13:22:11
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 19 Wrz, 14:42, "a.no" <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > 4.Nieduzy - nie wiem czy nie zbyt maly, nie wiem czy to mozliwe ale
    > chetnie poszerzylbym go nieco o 0,24-0,5m, ale pewnie nie jest to

    Popieram to co napisał wolim. Balkonik i taras nad garażem to
    niepotrzebne i kosztowne problemy. Balkon zlikwiduj a taras
    ewentualnie przykryj dachem. Sam projekt jak to projekt.. ale ja
    szukałbym dalej - moim zdaniem są prostsze i bardziej funkcjonalne
    projekty. Zobacz np:
    1. Atrium FISTASZEK S-GL 124
    http://goo.gl/R2bZL

    2. Horyzont Ewa (oczywiście bez balkonika)
    http://goo.gl/T47cH

    pewnie jest jeszcze ze 300 projektów spełniających Twoje wymagania.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-09-19 13:24:51
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "a.no" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >dosc powaznie rozwazam zakup projektu TACOMA
    >http://projekty.lipinscy.pl/Tacoma/#

    wywal balkon, w koncu masz przyzwoitej wielkosci taras
    garaz na samochód jest symboliczny, jak tam wstawisz rower to juz autem nie wjedziesz

    a jesli zmieniac projekt mocniej to: garaz z tarasem wywalic całkiem a budynek nieco
    przedłużyć (w prawo) zeby kotłownia sie zmiesciła (czyli pomieszczenia 1.6, i 1.7
    zmieniaja wymiary
    a tam gdzie 1,8 dasz kotłownie), na górze dzieki temu zyskasz miejsce na garderobe
    (przy 2.7)
    A garaz to se postawisz osobno, samochód członkiem rodziny nie jest i sobie moze
    postac pod chmurką.

    b.

  • 5. Data: 2011-09-19 13:52:16
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    On 19 Wrz, 14:55, wolim <n...@t...pl> wrote:

> [...]
    > z boku domu i problemów z podciekaniem przez stropodach. Koszty
    > praktycznie znikome - raptem z 10 gąsiorów i ze 30 metrów więcej dachówki.

    1. balkon - nie wspomnialem ale faktycznie do likwidacji.
    2. taras nad garazem, rozwazalem takze raczej pokrycie tego dachem
    jednospadowym/pulpitowym.
    Zabudowywanie tego dachem jak pozostala czesc domu sprawi, ze ew.
    poszerzenie garazu zepsuje bryle budynku.

    co do powierzchni to gora ma jak dla mnie wystarczajaca powierzchnie,
    troche mi jej brakuje w salonie na dole.

    pozdr., Artur

  • 6. Data: 2011-09-19 14:04:12
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    > 1. Atrium FISTASZEK S-GL 124http://goo.gl/R2bZL

    niska sciana kolankowa, mozna podwyzszac ale bedzie pewnie zupelnie
    inaczej wygladac,

    > 2. Horyzont Ewa (oczywiście bez balkonika)http://goo.gl/T47cH

    brak 2 pokoju na parterze
    no i "sie nie podoba" :(

    > pewnie jest jeszcze ze 300 projektów spełniających Twoje wymagania.

    ogladalem sporo z tych 300 te 2 ktore przedstawilem zostaly po
    selekcji.

  • 7. Data: 2011-09-19 14:09:45
    Od: "a.no" <a...@g...com>

> [...]

    (przy 2.7)
    > A garaz to se postawisz osobno, samochód członkiem rodziny nie jest i sobie moze

    no nie wiem, przyzwyczilem sie do mysli o garazu a nawet na 2
    samochody. Miejsca na osobny garaz raczej nie ma.
    Wydawalo mi sie ze ten projekt latwo przerobic na taki z duzym garazem
    na 2 auta.
    przykryty dachem 1 spadowym?? - taniej szczelniej

    W domu jest malo miejsca na "graciarnie" wtedy mozna by ja tam
    wpakowac, a wtedy samochody po chmorke :)))
    pozdrawiam, Artur

  • 8. Data: 2011-09-19 14:23:52
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    > http://projekty.lipinscy.pl/Nikko/

    o ile moze byc wyzszy koszt postawienia takiego domu w technologi
    tradycyjnej - bez wykuszu

    w sumie domy podobnje Tacoma 100m2 (300tys?) a Nikko bez wykusza
    140m2

    wydaje mi sie, ze ~20% wiecej= 60 tys to sporo zakladajac ze splacane
    przez 30lat z kredytu?

  • 9. Data: 2011-09-19 14:52:03
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 września 2011, 16:23:52 UTC+2 użytkownik a.no napisał:

    > wydaje mi sie, ze ~20% wiecej= 60 tys to sporo zakladajac ze splacane
    > przez 30lat z kredytu?

    Raczej niewiele większa rata miesięczna (60/(30*12)=~170zł) a powierzchnia większa o
    40%. Dochody zwykle rosną (zakładam że teraz będzie Cię stać na kredyt) z wiekiem,
    potrzeby mieszkaniowe też rosną (dzieci, książki i inne takie) a zbudowany dom
    powiększyć nie jest prosto i tanio.

    --
    ZZ@private

  • 10. Data: 2011-09-19 14:59:18
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    ZbyszekZ wrote:

> [...]
    > kredyt) z wiekiem, potrzeby mieszkaniowe też rosną (dzieci, książki i inne
    > takie) a zbudowany dom powiększyć nie jest prosto i tanio.

    Ale tylko do czasu. Dzieci dorastają, wyjeżdżają na studia, do pracy,
    zakładają rodziny, a rodzice zostają z chałupą, która trzeba posprzątać i
    ogrzać, a z wiekiem sił ubywa. IMHO to też warto wziąć pod uwagę.

    J. po wizycie w opuszczonym gnieździe...