  • 1. Data: 2017-09-21 15:20:01
    Temat: jak oczyscic kanałwentylacyjny ?
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Ktoś kiedyś nie wpadła na pomysł uniemozliwienia kawkom budowy gniazda w
    kominie wentylacyjnym.
    Postanowiłem sam go oczyścić, tyle ile dałem radę rękę wepchnąć
    wyciągnąłem świństwa, ale głębiej nadal jest.
    Macie jakiś pomysł ja to usunąć?
    Jakiś giętki oścień?
    Wiadro ropy i zapałka?
    Kominiarz może przyjść za jakiś miesiąc jak znajdzie czas i straszy
    mnie, że może czasem będzie potrzeba "prucia" komina.
    Komin murowany, z czerwonej cegły.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-09-22 08:08:07
    Temat: Re: jak oczyscic kanałwentylacyjny ?
    Od: Yakhub <a...@A...aa>

    Dnia Thu, 21 Sep 2017 15:20:01 +0200, Baczek napisał(a):

> [...]
    > Kominiarz może przyjść za jakiś miesiąc jak znajdzie czas i straszy
    > mnie, że może czasem będzie potrzeba "prucia" komina.

    Taki pomysł z czapy - a może odkurzacz?

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2017-09-22 08:46:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.09.2017 o 15:20, Baczek pisze:
> [...]
    > Kominiarz może przyjść za jakiś miesiąc jak znajdzie czas i straszy
    > mnie, że może czasem będzie potrzeba "prucia" komina.

    od góry wrzucasz kawał żelaza na sznurku. (kula byłaby idelana, ale
    wystarczy cokolwiek co pociągnie sznurek). jak zobaczysz sznurek w
    kratce wentuylacyjnej, to wyciągnij go, zamiast kuli zawiąż szmatę i
    jazda do góry.
    ToMasz

    Ps dla bezpieczeństwa, zawiąż szmatę w połowie długości sznurka, żebyś w
    razie czego mógł pociągnąć w dół

  • 4. Data: 2017-09-22 13:41:53
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W dniu piątek, 22 września 2017 08:46:28 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]

    A i owszem, czyściłam takie cóś. Komin był porządny, 24x24, a gniazdo miało jakiś
    metr głębokości.Przez jakieś 20 lat.dlatego wszystkim polecam kratki.Również na
    dymowe.
    Podpalania bym nie polecał.Tez próbowałem- wprawdzie nie skończyło sie spaleniem
    strychu, ale było blisko.Ale ja głupi paliłem od dołu.Ale teraz to i od góry bym nie
    ryzykował.
    Najbezpieczniejszy sposób to wyciąganie tego chrustu na długim haczyku, raczej od
    dołu.Ale nie tylko patyki tak będą, to maska p-pyłowa koniecznie, a czasem i
    kombinezon sie przyda...
    Ale najpierw radzę pozatykac wszystkie kratki, a potem do wszystkich trzeba zajrzeć.
    Syf będzie wszędzie.
    pozdro.abomito