  • 21. Data: 2011-04-18 10:46:07
    Temat: Re: ogrodzenie miedzy dzialkami
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    news:ioh2no$1m8$1@news.onet.pl...

    > pewnie miedzy ariuszem a AL :-)))))
    >

    > b.

    ha, ha, ha - niestety ja z sąsiadami żyję w zgodzie.

    Treść art. 154 § 1 Kodeksu cywilnego pozwala domniemywać,
    > że mury, płoty, miedze, rowy i inne podobne urządzenia znajdujące
    > się na granicy gruntów sąsiadujących służą do wspólnego użytku sąsiadów)

    to jest to co piszesz - jak masz problem z czytaniem ze zrozumieniem -
    ZNAJDUJĄ SIĘ NA GRANICY. nic nie pisze blisko granicy, koło granicy...
    wyraźnie pisze NA!

    Jeszcze raz napiszę - na granicy nic nie możesz wybudować bez zgody
    sąsiada, a jeżeli tym sąsiadem będzie gmina to już na pewno nie będziesz
    mógł wybudować się na granicy, a każą ci się odsunąć.

    Jeżeli nawet uda ci się wybudować coś na swojej działce nie na granicy -
    bo jeżeli bez zgody, a nawet ze sprzeciwem sąsiada zrobisz to w granicy
    - to ten może doprowadzić do tego, że będziesz musiał rozebrać ten płot.
    No ale jeżeli już wybudujesz coś na swojej działce choćby 1 cm od
    granicy to sąsiadowi nic do tego ale ten płot formalnie będzie stał na
    Twojej działce a nie w granicy. A jeżeli tak to art 154 § 1 KC nie ma
    zastosowania - jest to twoja wyłączna własność.
    Za to sąsiad może od ciebie zażądać opłaty za udostępnienie swojego
    terenu byś mógł przeprowadzić konserwację.

    Ariusz

  • 22. Data: 2011-04-18 10:48:09
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.04.2011 11:36, Budyń pisze:

    > nie ma takiego przepisu wiec -> bzdura. Widzieliscie gdzies płot a raczej
    > 2 płoty z korytarzem konserwacyjnym miedzy nimi?????? A przeciez gdybys
    > mial racje to spotykałoby sie je dosc czesto.

    Zdarzają się, ale generalnie tylko przy sąsiadach-palantach co chcą
    innych ZMUSZAĆ do konserwacji postawionego przez siebie płotu.

    > jak ktos jest niedouczony łoś to zrobi odstęp na konserwację czyli
    > w praktyce odda sasiadowy czesc swojego terenu. A jak poczyta powyższe
    > paragrafy to spokojnie wybuduje na granicy (na swoim - cały czas ja
    > tylko o tym) i w razie debilnego sąsiada wymusi na nim konserwacje od jego strony.

    Ale z ciebie totalny beton...

    Ile razy można? Na granicy NIE WOLNO ci stawiać bez uzgodnienia z
    sąsiadem. A jak stawiasz wyłącznie na swoim to grodzisz tylko swoją
    działkę i sąsiad z twojego ogrodzenia nie korzysta.

    > dobrze być przezornym, ale lepiej widzieć ze te wpisy są nic
    > niewarte bo i tak wynikają z KC

    KC mówi tylko o domniemaniu. Umowa może sprecyzować warunki obalające to
    domniemanie.

  • 23. Data: 2011-04-18 11:09:38
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > Co do ogrodzeń, to bez mojej zgody nie wolno ci stawiać swojego ogrodzenia
    > w granicy ze mną.

    Masz na to jakąś podstawę prawną bo nie mogę się doszukać?

  • 24. Data: 2011-04-18 11:42:02
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.04.2011 13:09, quent pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    >
    > Masz na to jakąś podstawę prawną bo nie mogę się doszukać?

    Pomijając wszelkie inne przepisy - jak postawisz ogrodzenie dokładnie na
    granicy bez naruszania cudzej posesji?

  • 25. Data: 2011-04-18 11:54:17
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Pomijając wszelkie inne przepisy - jak postawisz ogrodzenie dokładnie na
    > granicy bez naruszania cudzej posesji?

    Moim sąsiadem jest gmina. Dzwoniłem do nich ale oni nie wiedzą o co chodzi
    :-)
    Twierdzą, że ani prawo dot. planowania przestrzennego ani gosp.
    nieruchomościami o tym nie mówi.

    Napiszę chyba do nich pismo o wyrażenie zgody i niech się martwią co
    odpisać.
    Jakąkolwiek odpowiedź by udzielili to muszą powołać się na jakąś podstawę
    prawną.
    Ja w sumie też w zapytaniu powinienem się powołać na jakiś przepis ale jaki?
    KC?

  • 26. Data: 2011-04-18 12:09:07
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.04.2011 13:54, quent pisze:

    > Moim sąsiadem jest gmina. Dzwoniłem do nich ale oni nie wiedzą o co
    > chodzi :-)

    Może źle zadajesz pytanie.

  • 27. Data: 2011-04-18 18:14:38
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-04-18 14:09, Andrzej Ława pisze:

    > Może źle zadajesz pytanie.

    Pani w UMIG nie rozumiała po co jest mi zgoda sąsiada (czyli gminy) na
    stawianie ogrodzenia w granicy.
    Musze do nich napisać bo to jedyna droga aby się nad tym "pochylili".
    Wiem coś o tym bo pracuję w urzędzie już trochę lat, choć na szczęście
    nie jako "urzędnik" ;-)

  • 28. Data: 2011-04-19 05:50:44
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > Za to sąsiad może od ciebie zażądać opłaty za udostępnienie swojego
    > terenu byś mógł przeprowadzić konserwację.

    Czasami ciężko czekać miesiące/lata z ogrodzeniem aż na sąsiedniej
    działce się ktoś wybuduje ...
    Z tego co ja widziałem ludzie budują ogrodzenia na granicy działek i w
    większości nastepny który "dołącza" się do istniejącego ogrodzenia
    dokłada się do kawałka ogrodzenia z którego korzysta.
    U mnie z jednej strony jest już ogrodzenie i właścicielka przyległej
    działki pytała mnie się czy dołożę się do ogrodzenia. Oczywiście się
    zgodziłem ...
    Z drugiej strony nie mam jeszcze sąsiada i sam będę musiał ogrodzić.
    Jak się pojawi to także się go zapytam czy dołoży się ...
    Jak nie dołozy to trudno , moja strata. Na pewno nie będę walczył , bo
    nie ma to sensu ...

    Nie wyobrażam sobie aby każdy miał wykonywać podwójne ogrodzenia ,
    każdy na swojej części działki i tracić bez sensu dziesiątki/setki
    metrów działek na powstanie "korytarzy" pomiędzy działkami ..
    Zapewne od początku zamieszkania "wojna" o ogrodzenie niezbyt dobrze
    świadczy o stosunkach dobrosąsiedzkich ...

  • 29. Data: 2011-04-19 05:58:42
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.04.2011 07:50, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > Zapewne od początku zamieszkania "wojna" o ogrodzenie niezbyt dobrze
    > świadczy o stosunkach dobrosąsiedzkich ...

    Normalnie jest tak, jak piszesz - ale też normalnie nikt nie mówi o
    zmuszaniu sąsiada do konserwacji swojego megawypasionego ogrodzenia ;->

    A'propos ogrodzeń - taka jedna w okolicy zrobiła sobie takie ogrodzenie,
    że (1) kosztowało pewnie więcej jak mój dom (2) miało spartolony
    fundament (3) wygląda jak ogrodzenie cmentarza. Dodatkowo jest tak
    "grube", że co najmniej pół metra się marnuje na ogrodzenie - i np. ja
    nie zgodziłbym się na takie monstrum "w granicy" ani też nie dzielił się
    kosztami.

  • 30. Data: 2011-04-19 06:42:33
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-19 07:50, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > Zapewne od początku zamieszkania "wojna" o ogrodzenie niezbyt dobrze
    > świadczy o stosunkach dobrosąsiedzkich ...

    Bo to normalna sytuacja ludzie się dogadują.

    U mnie też się dogadałem ale o mało nie cofałem się z ogrodzeniem.
    Z dwóch stron graniczę z kobietą, która na stałe mieszka w UK - kupiła
    działki jako inwestycja i nie miała zamiaru się budować. Wszystkim
    zarządzał jej ojciec. Zgłosiłem się do niego po zgodę - powiedział, że
    jego to nie obchodzi i jak chcę sobie budować ogrodzenie to niech się
    odsunę - o partycypowaniu w kosztach nie było mowy.
    Na szczęście przyjechała właścicielka i zgodziła się na płot w granicy,
    na koszty niestety nie.
    Jednak z racji na wcześniejszą reakcję ojca właścicielki wolałem
    podpisać umowę, a sam płot wyznaczył geodeta - który również podpisał
    się jako świadek na umowie.

    Ariusz