  • 1. Data: 2011-05-16 05:51:11
    Temat: pex
    Od: "MUA" <a...@o...eu>

    rozmawiam z hydraulikami połowa z nich mowi zeby kupowac Wavin'a lub
    Khan'a, Czesc ze kazda byle nie najtansza na rynku tez bedzie OK. A czesc
    wymieniała jakies firmy posrednie (m.in. Diamond) ze sa to takie same rury
    tyle ze nia maja napisów frim wiodacych.
    Warto placic(przeplacac) za wavina cz khana?

  • 2. Data: 2011-05-16 06:23:09
    Temat: Re: pex
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 16 Maj, 07:51, "MUA" <a...@o...eu> wrote:
> [...]
    > tyle ze nia maja napisów frim wiodacych.
    > Warto placic(przeplacac) za wavina cz khana?

    Nie wiem. Uzylem alu-pex-a i zlaczek do niego z marketu. Zuzylem
    jakies 30 sztuk i ani jednej wtopy nie zaliczylem.
    Nic nie peklo, nic sie nie rozszczelnia. Czesc polaczen musialem w
    trakcie prac rozebrac (tak mialem zaplanowana robote) i stwierdzilem
    ze dosyc mocno sie zlaczki pozaciskaly. Niektorych nie dalo rozlaczyc
    w rekach ani za pomoca kombinerek. Skladanie bylo wygodne i latwo sie
    robilo rekami.
    Moze jesli jest roznica miedzy takimi tanimi rurami a czyms lepszym
    przy wyginaniu to moze byc warto bo lepiej sie wtedy dalo by ulozyc
    rury.
    A co do trwalosci to chyba technologia jest u nas za krotko zeby moc
    cos powiedziec.
    Czy komus popekaly rury alu-pex?

  • 3. Data: 2011-05-16 07:52:49
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "MUA" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > tyle ze nia maja napisów frim wiodacych.
    > Warto placic(przeplacac) za wavina cz khana?

    Oczywiście że warto bo to całkowicie inna rura. To tak jak z samochodami
    seicento i mercedes. Każdy z nich jedzie i tyle mają ze sobą wspólnego.
    Najtańsze rury z marketu (valsir, usmetrix, idmar) są twarde, mają tendencję
    do łamania się na zgięciach, płaszcz aluminiowy jest cienki i kruchy, mają
    tendencję do rozwarstwiania się w ciągu kilku lat pracy lub pracy w
    granicznych temperaturach.
    Dobre rury zupełnie inaczej się wygina i zaciska, producenci dają nawet i 10
    lat gwarancji przy zastosowaniu całego systemu. Ja osobiście uzywam przede
    wszystkim rur prandelii multirama- to absolutny top jakościowy, potem
    viessmann gdy chodzi o zachowanie gwarancji producenta na całość systemu.

  • 4. Data: 2011-05-16 08:18:46
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    On 16 Maj, 07:51, "MUA" <a...@o...eu> wrote:
> [...]
    > tyle ze nia maja napisów frim wiodacych.
    > Warto placic(przeplacac) za wavina cz khana?

    Diamond i usmetrix i itd to żadne marki ...

    To są "marki" malutkich firremek które działają na zasadzie importu.
    Wyszukują producentów którzy mogą zrobić coś jak najtaniej ...
    Nikt tam nie patrzy na jakość , gwarancje , trwałość ...

    Ma być tanio ...

    Takie "firmy" nic nie gwarantują oprócz niższej ceny ...

    Kup rury znanej marki. Tam producent nie może pozwolić sobie na
    buble , bo daje gwarancje i musi dbać o renomę ...
    To nie są firemki jedno lub kilku-osobowe które mogą się "zwinąć" w
    dowolnym momencie a gigantyczne korporacje , które mają działy
    rozwoju , jakości i itd ...
    Tam nie ma miejsca na szajs ...

    Jak chcesz dla kilku złotych ryzykować to Twój wybór ...
    Ja sobie nie wyobrażałem aby z powodu mojego skąpstwa za kilka lat z
    powodu np. awarii miałby skuwać kafelki , wymieniac podłogi , kuć
    wylewki ...

    Ja kupiłem Wavina ...

  • 5. Data: 2011-05-16 15:37:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    > osobiście uzywam przede wszystkim rur prandelii multirama- to
    > absolutny top jakościowy, potem viessmann gdy chodzi o zachowanie

    tja vieśman jest drogi jak trzeba... solidnie przewrtościowana firma
    sprzedająca takie sobie produkty. Kotłów Viessmana nikomu bym nie polecił.

  • 6. Data: 2011-05-16 18:39:19
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 16 Maj, 07:51, "MUA" <a...@o...eu> wrote:
> [...]
    > tyle ze nia maja napisów frim wiodacych.
    > Warto placic(przeplacac) za wavina cz khana?

    CO mi robił hydraulik, kiedy z nim umawiałem się na robotę, mówiąc, że
    materiał mam własny, pierwsze jego pytanie brzmiało "a jakie rury pan
    kupił, bo jak hipermarketowe z promocji, to nie robię!". Akurat
    kupiłem wavina, więc nie było problemu, ale potem z ciekawości go
    spytałem o te hipermarketowe, mówił, że z nimi możliwe jest wszystko.
    Potrafią pęknąć w trakcie montażu, przy gięciu, na szwie.

    Sam potem też miałem przygodę w trakcie uruchamiania instalacji.
    Ponieważ nie wszystkie grzejniki miałem od ręki, tam gdzie ich nie
    było pozakładałem przelotki z rurki na rurkę. Złączki do tych
    przelotek miałem też wavinowskie, ale mi ich brakło, więc użyłem kilka
    chińskich kupionych w castoramie. I po pierwsze - dużo gorzej się je
    montowało, oringi się podwijały, ukląłem się przy nich co niemiara, po
    drugie - jedna mi z czasem zaczęła lekko cieknąć. Ledwie ledwie,
    kropla wody na minutę może, ale fakt pozostaje faktem. To była
    tymczasowa złączka założona na widoku, więc się tym specjalnie nie
    przejąłem, ale gdyby to była docelowa instalacja zamurowana w ścianie/
    pod wylewką?

    Poszukaj sobie taniego dostawcy markowych rurek (allegro jest tu
    bezkonkurencyjne), a potem policz, ile zaoszczędzisz kupując zamiast
    nich te z hipermarketu. I zastanów się, czy warto.

    J.

  • 7. Data: 2011-05-16 19:05:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:

> [...]
    > tymczasowa złączka założona na widoku, więc się tym specjalnie nie
    > przejąłem, ale gdyby to była docelowa instalacja zamurowana w ścianie/

    systemy nie są kompatybilne ze sobą.