eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościPorady › Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania musi być zrozumiałe

Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania musi być zrozumiałe

2012-10-03 11:47

Przeczytaj także: Jak stworzyć ogłoszenie o sprzedaży mieszkania?


Po czwarte: trafiaj do grupy docelowej

Wystawiając mieszkanie na sprzedaż należy odpowiedzieć sobie na pytanie do jakiej grupy docelowej adresujemy ofertę. Należy skupić się na podkreślaniu cech istotnych z punktu widzenia potencjalnego klienta. Jeśli jest to idealny produkt dla rodziny z dziećmi ogłoszenie powinno nawiązywać również do udogodnień w budynku albo wokół niego (schowek na wózki, dobrze wyposażony plac zabaw, odległość do szkoły, przychodni). Jeśli zaś mieszkanie może być przeznaczone np. na biuro należy też o tym koniecznie wspomnieć – nie każda oferta ma taki potencjał.

Po piąte: podkreślaj wyjątkowe detale

Każda nieruchomość ma różnego rodzaju atuty, które wyróżniają ją spośród innych ofert na rynku. Czasem może to być ciekawa forma architektoniczna, nietypowa wysokość pomieszczeń, oryginalne rozwiązania aranżacyjne. Warto zasygnalizować to w opisie. W efekcie zapadnie on w pamięci osobom czytającym ogłoszenie, którzy od tej chwili będą kojarzyć daną nieruchomość z zawartą w opisie ciekawostką.

Po szóste: nie powtarzaj się

Ogłaszając ofertę w portalach ogłoszeniowych część najważniejszych informacji generowanych jest w metryce oferty i nie ma potrzeby ponownego ich zamieszczania w opisie. W tym miejscu można jednak rozszerzyć zawarte w formularzu informacje. Być może warto uszczegółowić informację o rozkładzie mieszkania, ekspozycji okien (czasem systemy nie wymagają takiej informacji), czy innych istotnych detalach.

Dobra lokalizacja, a mieszkanie ciche, spokojne i przestronne

Agencja nieruchomości Metrohouse na próbie 22 tysięcy ofert prześledziła określenia (przymiotniki) o najwyższej frekwencji występowania w opisach ofert. W 19 proc. ofert pojawia się przymiotnik „dobry” m.in. jako charakterystyka opisu lokalizacji, ceny lub rozkładu. Odpowiednio w 16 i 15 proc. ofert opis zawierał przymiotniki: „cichy” lub „spokojny” (często pojawiające się razem w ofercie) odnośnie lokalizacji czy okolicy. Bardzo popularnym określeniem używanym przy opisie ofert jest przymiotnik „przestronny” ,który występuje w 14 proc. analizowanych ofert. Do opisów ofert nie przenikają na razie określenia używane w języku potocznym. Przykładowo przymiotnik „fajny” znalazł się jedynie w 44 przypadkach.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: