  • 41. Data: 2023-03-13 18:47:26
    Temat: Re: Budowa domu, jaką technologię dla ścian wybrać.
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    niedziela, 12 marca 2023 o 04:59:03 UTC-5 Lisciasty napisał(a):
    > U nas parterówka z porothermu, wiania z gniazdek nie odotowałem :>
    > Jak się boisz to można przecież otynkować gołą ścianę od zewnątrz a
    > dopiero potem kłaść ocieplenie. U mnie ocieplenie spieprzyli (miało być
    > klejone na ramki a oczywiście nasrali placki cementowe) no ale nie było
    > mnie i nie dopilnowałem. Zasypałem szczeliny między murem a styro
    > perlitem, ale nawet jak nie było perlitu to nic nie wiało.
    >
    > Jak nie lubisz ytonga to silikat tym bardziej odpada, silka to najtańsze
    > badziewie, jeszcze mniej wytrzymałe od ytonga.

    Porotherm wieje jak poziomi miedzy pustakami nie ma zaprawy. Brak tynku od zewnatrz
    to wogole porazka. Ale gniazdka z przeciagiem to glownie z powodu tego ze poziome
    fugi sa niepelne.

  • 42. Data: 2023-03-13 18:51:30
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    sobota, 11 marca 2023 o 14:37:44 UTC-6 Irek.N. napisał(a):
    > Pytanie. Czy budowa w dzisiejszych czasach domu parterowego preferuje
    > wybór materiału/technologii jeżeli chodzi o ściany?
    > Zastanawiam się gdyż 10 lat temu budowałem z Ytong-a i muszę powiedzeć
    > nigdy więcej. Wszystkie ściany pękają i to w miejscach absurdalnych
    > wręcz. Nie ma mowy o napreżeniach, po prostu pustaczki się kurczą.
    > Ytong więc odpada, a wraz z nim wszystkie betonokomórkowe bloczki - nie
    > zaufam.

    Wszystko peka. Taki urok. Ani drewno ani ceramika nie zapewni ci braku pajaczkow.

    > Pomyślałem o ceramice, nie widziałem aby ściany z tego materiału jakoś
    > pracowały, ale słyszałem i widziałem jak "dmucha z gniazdek". Wiem, złe
    > wykonanie, ale ciężko będzie dopilnować idealnego.

    To sie bierzez niepelnych spoin poziomych. Nie upilnujesz. Ale jak dobrego fachowca
    znajdziesz to zrobi dobrze. A jak slabego znajdziesz to spierdoli nawet dwie cegly na
    krzyz...

> [...]
    > środku, ale o podejrzanie wspaniałych parametrach izolacyjnych.
    > Oczywiście budzi to mój niepokój. No bo jak uzyskać z bloczka typu
    > "beton-15cm styro-beton" przenikalność na poziomie 0.11, skoro podobna
    > ściana z komórkowego z 15cm styro jako ociepleniem z bidą wychodzi 0.16!
    >
    > Ściany typu drewno, a w szczególności księżycowe w ogóle nie biorę pod
    > uwagę. Zakładam że nie chcę słyszeć "korników", ciągłego trzeszczenia
    > przy porywistych wiatrach (budowa będzie na szczycie górki w bardzo
    > wietrznym rejonie), generalnie nieprzekonany jestem.

    Drewno nie ma wielu zalet jesli nie masz go tanio.

    > Macie jakieś przemyslenia odnośnie obecnie wartych w zastosowaniu
    > technologii/materiałów i zechcecie się podzielić?
    > Irek.

    Porotherm. Ale znajdz takiego gostka co ci je wymuruje z uczciwa spoina pozioma. I
    oczywiscie otynkuj i ociepl. Bedzie ok.

  • 43. Data: 2023-03-13 18:54:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.03.2023 o 18:46, ptoki (ptoki) pisze:

    > Bedzie skrzypiec. Jak nie od razu to za jakis czas.

    Bojawiem? Wiele razy nocowałem w solidnym drewniaku i nawet przy halnym
    nie skrzypiało. Obserwowałem ostatnio budowę takiego solidnego i
    majstersztyk odwalili. Co prawda kosztowało to sporo więcej niż betonki
    ale raz że jest efekt a dwa że ładne.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 44. Data: 2023-03-13 18:59:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 14:35 WS <L...@c...pl> pisze:

    > zawsze można zrobić tak, jak np często widać w krajach
    > śródziemnomorskich: żelbetowy szkielet (słupy, belki), a do wypełnienia
    > cokolwiek, jak ściany działowe, bo to praktycznie nie przenosi żadnych
    > obciążeń
    > https://www.zwiedzamykrete.pl/domy-na-krecie

    Prawda, takie budownictwo widziałem od południowej od Hiszpanii po
    południowy Egipt (w Egipcie obowiązkowo zbrojenia wystające ze stropu,
    podobnie w Bułgarii).
    Nawet u nas pewnie by się sprawdziło. Przy 20 cm styro na ścianie od
    zewnątrz, nie ma znaczenia jaką przenikalność ma ściana nośna.

    TG

  • 45. Data: 2023-03-13 19:02:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 18:54 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > nie skrzypiało. Obserwowałem ostatnio budowę takiego solidnego i
    > majstersztyk odwalili. Co prawda kosztowało to sporo więcej niż betonki

    Solidny drewniak tam gdzie wieje halny to nie szkieletor.
    Amerykański szkieletor z kantówki to technologiczne nieporozumienie.

    TG

  • 46. Data: 2023-03-13 19:16:34
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

    > Solidny drewniak tam gdzie wieje halny to nie szkieletor.
    > Amerykański szkieletor z kantówki to technologiczne nieporozumienie.

    Też tak uważam.
    Irek.

  • 47. Data: 2023-03-13 19:18:26
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

    > Silka IMHO najlepszy materiał na ścianę 2W. To bloczek wapienno piaskowy,
    > najbardziej naturalny ze wszystkich materiałów. Ma dużą wytrzymałość
    > i siłą rzeczy dużą pojemność cieplną (i chłodniczą) ;) do tego jest
    > najlepszy akustycznie.

    Naczytałem się. Wygląda obiecująco, ale nie daje mi jeszcze spokoju
    bloczek ze styropianem w środku. Znaczy bloczek jak bloczek, ale
    parametry jakieś niespotykanie dobre. Muszę zagaić o co chodzi i jak to
    liczą.

    THX.
    Irek.

  • 48. Data: 2023-03-13 19:18:54
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

    > Tu masz porównanie materiałów:
    > https://www.dimprojekt.pl/aktualnosc/jaki-material-n
    a-budowe-scian-porownanie-materialow/

    Dziękuję, przeczytane, fajne.

    Miłego.
    Irek.

  • 49. Data: 2023-03-13 19:19:50
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

    > Nie.
    > Pękają jeszcze łączenia płyt k-g z nimi, np. przy sufitach podwieszanych.
    > A ściany to głównie te z siporexu.
    >
    > Choć muszę przyznać, że większą część ścian nośnych, z silikatów, mam
    > zasłoniętą tapetą, więc i tak nie widać.
    > Ale to co widać, nie pękło nigdzie.
    >
    > Siporeksy, z których są ściany działowe - w wielu miejscach.

    > Ciężkie (również do ogrzania), z natury zimne, więc wymaga dobrego
    > ocieplenia.
    > Ale za to wieczne, naturalne i zdrowe (grzyby się tego nie imają) i jak
> [...]

    THX.
    Miłego.
    Irek.

  • 50. Data: 2023-03-13 19:21:38
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

    W dniu 13.03.2023 o 06:49, Cavallino pisze:

    > Ja jeszcze 10 lat wcześniej.....

    A ja w 13 z Waszą pomocą wybudowałem z Ytonga. Zdarza się :( Teraz
    mądrzejszy jerstem :)

    Miłego.
    Irek.