  • Data: 2019-08-16 22:20:54
    Temat: Budowa wiaty garażowej
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Parę dni temu napisałem poniższego posta na grupie prawo i poza Krisem
    zero zainteresowanie. Może ktoś tutaj mierzył się kiedyś z takim tematem:

    mam dwie graniczące ze sobą działki budowlane - jedna zabudowana jest
    domem, druga stoi pusta. Na pustej działce o powierzchni 1000m2 chcę
    postawić dwie wiaty garażowe o powierzchni zabudowy 45m2 każda. Wiaty
    stały by na granicy moich działek.
    Chcę je zrobić murowane, z trzema pełnymi ścianami (w jednej z nich była
    by brama garażowa), z normalnym dachem, ustawione byłby w ten sposób:

    https://s6.ifotos.pl/img/wiatajpg_qswewwr.jpg

    Między wiatami byłby odstęp 10cm. Czy taka budowla bez jednej ściany to
    nadal wiata?
    Czy można tutaj zastosować przepisy o wiatach garażowych o powierzchni do
    50m2 i wybudować je bez zgłoszenia?
    Plan zagospodarowania dopuszcza budowę w granicy działki.

    Wiem, że najlepiej zapytać w odpowiednik urzędzie - zrobię to, ale w
    późniejszym terminie. Na razie rozważam kilka opcji - priorytet to
    minimalne koszty przyszłe (koszt budowy nie ma znaczenia) - od wiaty nie
    ma podatku, od garazu jest i to całkiem spory.

    TG