  • 1. Data: 2023-02-24 20:50:52
    Temat: Co gdzie z rynkiem najmu po wojnie na Ukrainie?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Polsce rynek najmu jest bardzo płytki. Zaspokajał niedawno jedynie 4% potrzeb
    mieszkaniowych Polaków. Nie da się go w żaden sposób porównać z Europa zachodnią
    gdzie rynek najmu zaspokaja potrzeb 50-80% tambylcow. Tam jest traktowany jako ważna
    gałąź gospodarki dająca
    zatrudnienie ogromnej ilości ludzi i w sposób znaczący dokladajaca się do budżetów
    państw. W artykule
    https://forsal.pl/nieruchomosci/artykuly/8667238,eks
    pert-rynku-nieruchomosci-skutki-wojny-widoczne-przed
    e-wszystkim-na-rynku-najmu.html
    Napisal ekspert.
    "Wojna i napływ uchodźców wpłynęły przede wszystkim na rynek najmu, gdzie skokowo
    zmalała liczba ofert i wzrosły czynsze ". Dla mnie nic nowego bo od samego początku
    twierdziłem że większy popyt na rysunku najmu to zakłócenie. Nawet jeśli ekspert z
    jakiś względów nie napisał że kiedyś Ukraińcy wyjadą to wiadomo co się stanie.
    Ukraińcy mieszkań które wynajmowali ze sobą nie zabiorą. W bardzo krótkim czasie
    pojawi się ogromną oferta mieszkań do najmu i do sprzedaży. Ci co buduja nowe
    mieszkania już o tym wiedzą. Ograniczyli budowę nowych żeby nie stracić tego co
    zarobili na górce. Wszystko wskazuje rynek najmu czeka w niedalekiej przyszłości
    przysłowiowy czarny czwartek.