  • 1. Data: 2011-08-23 14:51:33
    Temat: Co zamist kostki brukowej ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@g...pl>

    Witam !

    Czy jest jakaś tańsza "alternatywa" w zamian kostki brukowej ?
    Kostka brukowa 6cm najtańsza to około 30zł za m2 + koszt położenia (robocizna)
    około 30zł , do tego żwir , cement ...
    Czyli dość droga sprawa ...

    U mnie będzie około 100m2 i niestety jak sobie podliczyłem to sporo kasy by
    poszło na kostkę betonową brukową :(

    Czy są jakieś tańsze alternatywy ?

    Może grys ? Widziałem gdzieś takiej białe kamyczki i powiem szczerze że ładnie
    to wyglądało ...
    A może płyty betonowe ażurowe a pod nimi posiać trawę ?

    Myślałem też aby wylać beton. Żwiru mi trochę zostało , betoniarkę mam , ale
    sądzę że niezbyt atrakcyjnie by to wyglądało :(

  • 2. Data: 2011-08-23 15:11:37
    Temat: Re: Co zamist kostki brukowej ?
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Czy jest jakaś tańsza "alternatywa" w zamian kostki brukowej ?
    > Kostka brukowa 6cm najtańsza to około 30zł za m2 + koszt położenia
> [...]

    Niestety....
    Możesz spróbować dogadac sie z drogowcami co w poblizu robią kostkę -
    inwestycyjne zakupy różnią sie trochę ceną - kilka ładnych złotych na m2
    urwiesz być może....

    > U mnie będzie około 100m2 i niestety jak sobie podliczyłem to sporo kasy
    > by
    > poszło na kostkę betonową brukową :(

    Niestety...

    > Czy są jakieś tańsze alternatywy ?

    jak nie boisz sie wyzwań połóż sam - nic trudnego :)
    jak nie boisz sie wyzwań i masz czas to kup bezpośrednio (z kamieniołomu)
    kostke granitową - wbrew pozorom jest tańsza od kostki betonowej ;) ale
    ułożenie bardziej pracochłonne..

    > Może grys ? Widziałem gdzieś takiej białe kamyczki i powiem szczerze że
    > ładnie
    > to wyglądało ...
    > A może płyty betonowe ażurowe a pod nimi posiać trawę ?

    Grys - ok
    Płyta Eko - droga jest...

    > Myślałem też aby wylać beton. Żwiru mi trochę zostało , betoniarkę mam ,
    > ale
    > sądzę że niezbyt atrakcyjnie by to wyglądało :(

    nawet o tym nie myśl... popęka i złuszczy sie wierzchnia warstwa i bedziesz
    sie przeklinał...

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 3. Data: 2011-08-23 15:33:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >Czy jest jakaś tańsza "alternatywa" w zamian kostki brukowej ?
    >Kostka brukowa 6cm najtańsza to około 30zł za m2 + koszt położenia

    U mnie kładli w maju po 21 zł robocizna+ "wanna"żwiru 300 zł+ 20 worków
    cementu= 200 zł
    Kostka po 30 zł miałem do położenia 40 m2 wiec wyszło ok 63 zł za m2

    >około 30zł , do tego żwir , cement ...
    >Czyli dość droga sprawa ...
    >U mnie będzie około 100m2 i niestety jak sobie podliczyłem to sporo kasy by
    >poszło na kostkę betonową brukową :(

    Ano z 6000 zl minimum musisz liczyć

    >Czy są jakieś tańsze alternatywy ?

    Moim zdaniem nie

    >Może grys ? Widziałem gdzieś takiej białe kamyczki i powiem szczerze że
    >ładnie
    to wyglądało ...

    Z początku. Później nawieje liści (nie wiadomo jak sprzątnąć) nanosi się
    brudu itp i będzie paskudnie wyglądać. A i za darmo grysu nie dają chyba-
    cen nie znam

    >A może płyty betonowe ażurowe a pod nimi posiać trawę ?

    Koszt płyt podobnie jak kostki ok 30zł za mkw. Płyta ażurowa betonowa
    40*60cm u nas 6-8zł sztuka

    >Myślałem też aby wylać beton. Żwiru mi trochę zostało , betoniarkę mam ,
    >ale
    >sądzę że niezbyt atrakcyjnie by to wyglądało :(

    Koszt wyjdzie Ciebie podobnie jak kostka a wygladać będzie paskudnie.
    to już lepiej sam kostkę ułóż sam zaoszczędzisz 20-30 zł na robociźnie.
    Robota prostsza od wylewania płyty betonowej
    Albo kostka granitowa- jak zamówisz bezpośrednio ze Strzegomiato wyjdzie
    taniej jak betonowa, będzie też ładniej tylko robocizna drożej pewnie bo
    trudniej ułożyć

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 4. Data: 2011-08-23 16:18:18
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Aug 23, 4:51 pm, "/// Kaszpir ///" <k...@g...pl>
    wrote:
> [...]
    > Kostka brukowa 6cm najta sza to oko o 30z za m2 + koszt po o enia (robocizna)
    > oko o 30z , do tego wir , cement ...
    > Czyli do droga sprawa ...
    >
    > U mnie b dzie oko o 100m2 i niestety jak sobie podliczy em to sporo kasy by
    > posz o na kostk betonow brukow :(
    >
    > Czy s jakie ta sze alternatywy ?
    >
    > Mo e grys ? Widzia em gdzie takiej bia e kamyczki i powiem szczerze e adnie
    > to wygl da o ...
    > A mo e p yty betonowe a urowe a pod nimi posia traw ?
    >
    > My la em te aby wyla beton. wiru mi troch zosta o , betoniark mam , ale
    > s dz e niezbyt atrakcyjnie by to wygl da o :(

    Mozesz sprobowac kupic kostke z odpadkow.
    Feler taki ze mozna kupic tylko cala wywrotke (jakies 30m3 OIDP) ale
    za to duzo taniej.
    Moj sasiad sobie z takich odpadkow wymurowal ladny plot. Na podjazd
    tez sie nada ale ukladanie tego moze byc trudne.

    Mozesz tez sprobowac sie przejechac po wioskach i popytac o kamienie
    wapienne (takie duze zolte). Czesto znajduja sie przy polach bo sie je
    wyorywa. Taki podjazd jest ladny bo miedzy kamieniami rosnie trawa.
    Ale to nie to samo co dobrze naszykowana kostka (jak sie jezdzi
    ciezkim sprzetem to sie porobia koleiny.

    Jak wysypiesz kamienie to bedziesz je czasem musial przegrabic, jak
    bedziesz mial spadek to beda zjezdzac a jak nad nimi bedzie jakies
    drzewo to liscie beda ten grys zanieczyszczac.

  • 5. Data: 2011-08-23 16:43:39
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:j30epl$dto$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > ale
    > sądzę że niezbyt atrakcyjnie by to wyglądało :(

    Ale 100m2 to raptem 10x10m wiec moim zdaniem wylanie plyty powinno byc
    tansze niz ukladanie kostki. Przeciez pod plyte musisz tez zagescic podloze
    tak jak pod kostke a kubikow betonu znow tak wiele nie wyjdzie- mozesz dac
    zbrojenie przeciez i beton mrozoodporny lub powlec groe plyty jakims
    srodkiem hydrofobowym ktory spowoduje ze woda splywa z betonu nie nawilzajac
    go (ale tutaj cen nie znam)
    A plyta betonowa na pewno bedzie mniej klawiszowac/pracowac niz kostka.
    Fakt tylko ze kostka znacznie latwiej wyglada...

  • 6. Data: 2011-08-23 18:32:49
    Od: Jacek <n...@g...com>

    http://www.joemonster.org/art/17809/Rosyjski_sposob_
    na_szybkie_ukladanie_kostki_brukowej

  • 7. Data: 2011-08-23 19:18:46
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości grup

    >Ale 100m2 to raptem 10x10m wiec moim zdaniem wylanie plyty powinno byc
    >tansze niz ukladanie kostki. Przeciez pod plyte musisz tez zagescic podloze
    >tak jak pod kostke a kubikow betonu znow tak wiele nie wyjdzie-

    10x10m x 10cm grubości to masz ok 10 kubikow betonu. Z gruchy to jest ok
    2500 zł pewnie. Robienie samemu betoniarką to robota cięższa od ułożenia
    kostki.
    A pewnie i tak popęka;)
    > mozesz dac zbrojenie przeciez

    Dodatkowe kilkaset zl

    > i beton mrozoodporny lub powlec groe plyty jakims srodkiem hydrofobowym
    > ktory spowoduje ze woda splywa z betonu nie nawilzajac go (ale tutaj cen
    > nie znam)

    Dodatkowy spory koszt

    >A plyta betonowa na pewno bedzie mniej klawiszowac/pracowac niz kostka.
    Że co? Kostka klawiszuje?

    >Fakt tylko ze kostka znacznie latwiej wyglada...

    A granitowa tańsza i jeszcze ładniejsza

  • 8. Data: 2011-08-24 05:47:33
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 10x10m x 10cm grubości to masz ok 10 kubikow betonu. Z gruchy to jest ok
    > 2500 zł pewnie. Robienie samemu betoniarką to robota cięższa od ułożenia
    Oczywiscie ze mam na mysli beton towarowy- inaczej to nie ma sesnu moim
    zdaniem

    > A pewnie i tak popęka;)
    >
    > Dodatkowe kilkaset zl

    > Dodatkowy spory koszt
    Tak ale warto popytac np w Hydrostopie Schomburgu itp czy maja cos takiego-
    sadze ze nie bedzie tego az tak duzo, a ceny chemii budowlanej relatywnie
    juz sa dostepne dla osob fizycznych; to nie to co w latach 90-tych.
    Podsumowujac sadze ze to nie bedzie az tak spory koszt jak by sie moglo
    wydawac a spytac zawsze warto

    > Że co? Kostka klawiszuje?
    Mam na mysli ze w dluzszym czasie moga ci sie zrobic "fale" na skutek roznic
    w zageszczeniu podloza. Oczywiscie to zalezy od podloza jakie ma oraz
    zasypki jak mu zageszcza. No i oczywiscie grubosci tej zasypki- przy plycie
    betonowej na pewno potrzeba mniej zasypki.

    ALe ja bym robil kostke bo na pewno bedzie ladniej wygladac.

  • 9. Data: 2011-08-24 06:55:43
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup

    >http://www.joemonster.org/art/17809/Rosyjski_sposob
    _na_szybkie_ukladanie_kostki_brukowej

    Nie ma się co śmiać

    http://www.bautech.pl/pl/bautech-galeria-posadzki/na
    wierzchnie-zewnetrzne.html

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 10. Data: 2011-08-24 07:22:20
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

> [...]

    Witam !

    > U mnie będzie około 100m2 i niestety jak sobie podliczyłem to sporo kasy

    A co Pan bedzie robil z tej kostki ? ;-)

    pozdrawiam