  • 141. Data: 2016-07-16 11:15:20
    Temat: Re: Czy projektor to telewizor?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-16 o 08:30, Budyń pisze:
> [...]
    zgadzasz. Bo tak dookola jedziemy.

    bronic swych opinii - tyle ze rozmawiajmy o faktach. Bo za chwile sobie uogólnisz ze
    ja i adam mamy tą samą opinie i bedziesz mnie tym jechal w przyszłosci.

    > Mnie obowiązuje wyłącznie zasada miłuj blizniego swego jak siebie samego. Zatem
    tamte społecznosci mają prawo do swojego kraju, do zycia w pokoju w swoich granicach
    i do względnego dostatku - dokladnie jak spoleczenstwo w ktorym ja zyje.

    Czyli tak: masz obowiazek milowac jak siebie samego, pod warunkiem, ze
    sa u siebie w kraju i nie zaklocaja Twojego komfortu zycia. No niezle,
    ale malo oryginalne, bo kazdy tak wlasnie by chcial. :-)

    > Zobowiazany jestem pomóc tym którzy uciekają przed wojną. No i nie mam zakazu
    używania rozumu - jesli jakies dzialanie pozytywne krótkoterminowo poskutkuje
    rzeziami za lat kilkadziesiąt musze szukac innych rozwiązan.

    No, znalazles. Nie wpuszczac. A tu uwaga, nadchodzi czas proby. Uwazaj
    bo ja przespisz.
    Emigracja bedzie i musisz sie do niej przyzwyczaic. Powodem nie
    jest/bedzie tylko wojna, ale takze zmiany klimatu. Z okolic rownika
    ludzie beda migrowac na polnoc i poludnie. Obstawiam bardziej polnoc.
    Fakt, ze zawsze mozna strzelac przy granicy. :-)

    > Ale europoą nie rządzą chrzescijanie a lewactwo - ich podstawowym celem jest wciąż
    wyprodukowanie nowego człowieka postkomunistycznego, wyzwolonego z religii, płci.
    Zatem ich cel dzialenia to rozbicie religii, panstw narodowych i roznych tam
    stereotypów.

    No oczywiscie, ze hodowali sobie raka wiele lat i teraz lament. A
    wystarczylo robic jak Australijczycy czy Rosjanie.

    > Ja na to przystac nie mogę. Zatem głoszę ze mamy prawo obrony granic, obrony
    społeczenstwa kultury i religii - ale mamy tez obowiazek wspomóc w miare swoich
    mozliwosci uchodzców -po to zeby nie musieli uciekac.

    W ich kraju. :-)
    Budyn no badz powazny. Tam sie leja, spadaja bomby a Ty bedziesz im
    banany z nieba zrzucal?

    > Francja idzie droga absurdalną - przenosi problem we wlasne granice. Przewiduję ze
    rozwiązaniem francuzów dla narastających problemów z terroryzmem będzie oddanie
    terrorystom stref autonomicznych - bo durnie spodzieac sie będą ze to rozwiąze
    problem, ze nie będą sie mieli po co wysadzac.

    > I nie mów mi ze ci w ciezarówce to byli uchodzcy, byc moze byli -ale równie dobrze
    mogli byc zwykli ekonomiczni próbujący nielegalnie przekroczyc granicę.

    Inne przypadki tez znajdziesz i nie koniecznie z udzialem przybyszow.
    Oczywiscie nikt tego nie pochwala ale takie rzeczy sie zdarzaja tak czy
    tak. Inna sprawa, ze dyzy wplyw na sytuacje ma polityka panstwa
    prowadzona przez lata, ale o tym juz bylo.

    > A łodzie na sródziemnym to nie my zatapiamy tylko oni sami - ale ofiary chcesz
    przypisac nam. Nic z tego.

    Nic o lodziach nie pisalem i nie wiem jakim Wam. Odnosze sie wylacznie
    do uzywanych tu eufemizmow i hipokryzji ludzi jak Ty - zamknietych we
    wlasnym szklanym swiecie, traktujacych wlasny swiety spokoj jak dobro
    nadrzedne. Celowo przypialem Ci latke katolicka. Nie dziwi mnie, ze
    Kogutek ma takie zdanie, ale Ty stajesz sie akompaniamentem. A prawde
    mowiac nie wiem czy nie jest odwrotnie. Przepisy z rekawa na wszystko i
    wszystkie takie by horyzont zostal taki jak jest. No coz - wielecej
    lezenia krzyzem przed oltarzem czy jak?

    Pozdro.. TK

  • 142. Data: 2016-07-16 12:43:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Aha. Czyli we wrzesniu 1939 nie nazwal bys wojny wojna tylko emigracja ekonomiczna.
    Pomagal bys tez imigrantom w mundurach i bez. Niemcy byly w tragicznej sytuacji
    finansowej. Bez wojny w przeciagu roku do dwoch lat mieli by hiperinflacje i jedynym
    sposobem bylo rozpetanie wojny i rownowazenie budzetu kosztem opanowanych panstw. Do
    tego na 200% wsrod umundurowanych imigrantow musieli byc tacy co wojna im sie nie
    podobala. Nie podobaly im sie metody dzialania wlasnej armii. Zgadlem ze bys agitowal
    ze trzeba im pomagac?

  • 143. Data: 2016-07-16 13:32:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    podobala. Nie podobaly im sie metody dzialania wlasnej armii. Zgadlem ze bys agitowal

    Reaktory pracujące w Czarnobylu, zwane RBMK - (Reaktor Bolszoy
    Moszcznosti Kanalnyj - kanałowy reaktor wielkiej mocy) - miały
    konstrukcję odmienną od reaktorów PWR i BWR, budowanych w krajach OECD i
    na całym świecie. Jedną z przyczyn tego stanu było oparcie konstrukcji
    reaktora RBMK na wcześniej budowanych w ZSRR uranowo-grafitowych
    reaktorach przeznaczonych do produkcji plutonu do celów wojskowych,
    uruchamianych od 1948 roku. Pierwszy reaktor tego typu o mocy 5 MWe
    uruchomiono w ZSRR w Obnińsku w roku 1954. Od tej pory wprowadzono wiele
    ulepszeń i zwiększano moc tych reaktorów - najnowsze konstrukcje
    (Ignalina na Litwie) osiągają moc 1300 MWe.

    Pozdro.. TK

  • 144. Data: 2016-07-16 13:46:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz racje z reaktorami ale nie zgodze sie z tym ze koty dluzej zyja jesli karmic je
    surowym miesem. Koty maja ograniczona trwalosc nerek a dieta miesna przyspiesza ich
    uszkodzenie. Koty najdluzej zyja i sa w dobrej kondycji jesli sa karmione gotowymi
    karmami zawierajacymi ok 5% bialka zwierzecego. Paradoksalnie najtansze karmy
    zawierajace minimalne ilosci bialka zwierzecego sa dla kotow lepsze od karm drogich z
    duza zawartoscia miesa. Pomimo mitow koty sa delikatnymi zwierzetami. Wymagaja
    dobrych warunkow do zycia. Psychicznie dobrze sie rozwijaja jak maja duzo kontaktu z
    opiekunem ktorego czesto traktuja jak sluzacego.

  • 145. Data: 2016-07-16 13:48:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 lipca 2016 12:43:10 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Aha. Czyli we wrzesniu 1939 nie nazwal bys wojny wojna tylko emigracja ekonomiczna.
    Pomagal bys tez imigrantom w mundurach i bez.

    A skoro jestesmy przy Niemcach - ilu bylo prawdziwych nazistow przed '39?
    Garstka w porownaniu do wszystkich niemcow. I ta garstka porwal hitler caly
    niemiecki narod do II wojny swiatowej zmiatajac z powierzchni ziemi 40mln ludzi.

    To taka analogia jakby ktos mial watpliwosci, czy kilka milionow muzulmanow w
    kilkuset milionowej europie moze wywolac III wojne swiatowa. Moze. Ba - wojna
    juz sie zaczela.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 146. Data: 2016-07-16 13:53:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na dodatek jest to wojna domowa z niewidzialnym ale realnym wrogiem. Panstwo
    Islamskie wydalilo oswiadczenie ze sie podpisuje pod zamachem.

  • 147. Data: 2016-07-16 14:00:35
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-16 o 13:48, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > niemiecki narod do II wojny swiatowej zmiatajac z powierzchni ziemi 40mln ludzi.

    Wygrali wybory. Jest tez inny przyklad - czerwoni kmerzy i ich
    przywodca. Co z tego?

    Pozdro.. TK

  • 148. Data: 2016-07-16 14:01:39
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Na dodatek jest to wojna domowa z niewidzialnym ale realnym wrogiem. Panstwo
    Islamskie wydalilo oswiadczenie ze sie podpisuje pod zamachem.

    Palic ich poki siedza w obozach. Jak sie rozprzestrzenia to dopiero
    bedzie pomor.

    Pozdro.. TK

  • 149. Data: 2016-07-16 14:06:52
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    napisał:

    >A skoro jestesmy przy Niemcach - ilu bylo prawdziwych nazistow przed '39?
    >Garstka

    Pięć milionów czlonków NSDAP to garstka, fiu-fiu...

  • 150. Data: 2016-07-16 14:26:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wystarczylo ich nie wpuszczac i dawac obietnice ze bedzie im tu dobrze. Polska ani
    Polacy nie ma zadnych zobowiazan moralnych ani finansowych w stosunku do tamtych
    panstw. Wlasciwy sposob pomocy to wyslanie im mleka w proszku, maki, cukru. W
    szczegolnych przypadkach czasowe przyjecie ich chorych dzieci, kobiet w ciazy i
    kobiet z malymi dziecmi. Oczywiscie pod warunkem ze zadne laczenie rodzin nie wchodzi
    w gre i po wyciszeniu sytuacji w ich panstwach powroca do siebie. W zzasie pobytu
    przyjete osoby maja podlegac takim samym prawom jak tubylcy, lacznie z prawem do
    swobody religijnej jesli ich religia nie jest prawem zakazana. Poslugi religijne beda
    wykonywali lokalni duchowni wlasciwi dla religi przybylych osob. Legalnym wladzom
    uznawanym przez spolecznosc miedzynarodowa mozna sprzedawac bron ale pod warunkiem ze
    nie zostanie celowo uzyta przeciwko ludnosci cywilnej. W wyjatkowych przypadkach
    stworzenie szpitali polowych, pod warunkiem ze legalna wladza zapewni pelne
    bezpieczenstwo personelu i mozliwosc natychmiastowej ewakuacji w przypadku
    zagrozenia. Oczywiscie po skonczeniu dzialan wojennych panstwa otrzymujace pomoc za
    wszystko musza zaplacic.