    From: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Drewno opałowe - SPISEK
    Date: Thu, 27 Jun 2019 20:12:51 +0200

    Kiedyś czytałem tutaj opinie że z metra przestrzennego drewna, po porąbaniu
    wychodzą dwa, czy trzy a po ułożeniu ze cztery. Więc zrobiłem mały test i
    kupiłem od nadleśnictwa 20 metrów przestrzennych drewna liściastego,
    zapłaciłem za załadunek, bliski przewóz i rozładunek, pociąłem, porąbałem,
    ułożyłem w pryzmę i bardzo się zdziwiłem.
    Piszę odnośnie ogłoszeń sprzedaży drewna opałowego w cenie 100-150zł,
    pociętego, porąbanego, sezonowanego i "uczciwie ułożonego" a bliski
    transport gratis, czyli wliczony w cenę.
    Mnie samo drewno i bliski transport kosztował 150zł za metr przestrzenny
    drewna, pocięcie, porąbanie i ułożenie policzyłem sobie też 150zł za metr,
    więc już wychodzi w sumie cena 300zł za metr, pewnie wypadało by jeszcze
    doliczyć koszt sezonowania tej pryzmy drewna, ale za bardzo nie wiem jak.
    Myślałem że po ułożeniu z 20MP zrobi mi się przynajmniej 50MP, tak jak
    pisaliście, ale nic z tego bo porąbane i ułożone drewno zajmowało w pryzmie
    troszkę mniej niż 20MP (chyba 19MP), wiec wychodzi na to że ułożone drewno
    zajmuje troszkę mniej miejsca niż ułożone bale drewna.
    Do czego zmierzam? Ano do tego, że drewno opałowe sprzedawane jest
    praktycznie po cenach robocizny, czyli ciecia, rąbania i transportu, więc
    wychodzi na to ze firmy handlujące drewnem opałowym dostają drewno z lasów
    państwowych GRATIS!!! Te firmy muszą mieć dobre układy z lasami, bo mi
    nadleśnictwo drewna nie da za darmo, tylko muszę za nie zapłacić.
    Podobno nasze lasy są państwowe, czyli nie wiadomo czyje, chociaż po wojnie
    zostały one skradzione ich prawowitym właścicielom, ale już sadzenie i
    pielęgnacja tych lasów była za nasze pieniądze z naszych podatków.
    Więc powiedzcie mi kto i kogo okrada rozdając za darmo państwowe drewno
    firmom prywatnym?