  • 1. Data: 2019-06-27 20:12:51
    Temat: Drewno opałowe - SPISEK
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Kiedyś czytałem tutaj opinie że z metra przestrzennego drewna, po porąbaniu
    wychodzą dwa, czy trzy a po ułożeniu ze cztery. Więc zrobiłem mały test i
    kupiłem od nadleśnictwa 20 metrów przestrzennych drewna liściastego,
    zapłaciłem za załadunek, bliski przewóz i rozładunek, pociąłem, porąbałem,
    ułożyłem w pryzmę i bardzo się zdziwiłem.
    Piszę odnośnie ogłoszeń sprzedaży drewna opałowego w cenie 100-150zł,
    pociętego, porąbanego, sezonowanego i "uczciwie ułożonego" a bliski
    transport gratis, czyli wliczony w cenę.
    Mnie samo drewno i bliski transport kosztował 150zł za metr przestrzenny
    drewna, pocięcie, porąbanie i ułożenie policzyłem sobie też 150zł za metr,
    więc już wychodzi w sumie cena 300zł za metr, pewnie wypadało by jeszcze
    doliczyć koszt sezonowania tej pryzmy drewna, ale za bardzo nie wiem jak.
    Myślałem że po ułożeniu z 20MP zrobi mi się przynajmniej 50MP, tak jak
    pisaliście, ale nic z tego bo porąbane i ułożone drewno zajmowało w pryzmie
    troszkę mniej niż 20MP (chyba 19MP), wiec wychodzi na to że ułożone drewno
    zajmuje troszkę mniej miejsca niż ułożone bale drewna.
    Do czego zmierzam? Ano do tego, że drewno opałowe sprzedawane jest
    praktycznie po cenach robocizny, czyli ciecia, rąbania i transportu, więc
    wychodzi na to ze firmy handlujące drewnem opałowym dostają drewno z lasów
    państwowych GRATIS!!! Te firmy muszą mieć dobre układy z lasami, bo mi
    nadleśnictwo drewna nie da za darmo, tylko muszę za nie zapłacić.
    Podobno nasze lasy są państwowe, czyli nie wiadomo czyje, chociaż po wojnie
    zostały one skradzione ich prawowitym właścicielom, ale już sadzenie i
    pielęgnacja tych lasów była za nasze pieniądze z naszych podatków.
    Więc powiedzcie mi kto i kogo okrada rozdając za darmo państwowe drewno
    firmom prywatnym?

  • 2. Data: 2019-06-27 22:59:04
    Temat: Re: Drewno opałowe - SPISEK
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Nikt nikogo nie okrada!Pieniądze na sadzenie lasów zostały wydanie za ( dobrze, że
    minionych) czasach komuny.To jak szczęśliwie minęły to jeszcze chcesz im rachunki im
    wystawiać? Wstyd! A jak nie daj Boże wrócą?
    Ja byś sprawdził to byś wiedział, że dostałeś drewno 1mX1mX1,2 metra. Dlatego toto
    się nazywa metr przestrzenny.A porąbane drewno sprzedajesz 1mX1mX1m- a przecież
    przestrzenie dalej są!Czyli już na starcie dostałeś 0,2 metra i jeszcze marudzisz.A
    kto Ci kazał ciąć i łupać to drewno maszyną? Przecież i maszyny kosztują i energia
    kosztuje! Kupujesz piłę tzw twoja-moja i ze dwie siekiery i organizujesz siłownę
    plenerową.Jeszcze Ci będą płacić, żeby ćwiczyli łupanie , bo to nie tylko mięśnie ale
    i intelekt ćwiczą- jak do połupać żeby sobie krzywdy nie zrobić!
    Onegdaj pewien młynarz narzekał, że ciągle dokłada do interesu.
    -Jak to dokładasz- chałupę masz przyzwoitą, dzieci wykształcone, jeszcze w banku
    cokolwiek...
    -Tak, ale przecież w święta młyn stoi! Wtedy straty nie przynosi!
    A popatrz, jak piekarz kompinuje- tam jest dopiero spisek!
    a bo mi to...

  • 3. Data: 2019-06-28 20:30:32
    Od: <aaa>

    abomito napisał:
> [...]
    > Dlatego toto się nazywa metr przestrzenny.A porąbane drewno sprzedajesz
    > 1mX1mX1m- a przecież przestrzenie dalej są!Czyli już na starcie dostałeś

    Kłamstwo!!! 1x1x1,2m to 1,2MP a nie 1MP!!!
    Pocięty, porąbany i ułożony 1MP drewna zajmuje mniej niż 1MP
    Liczę na opinię trochę rozgarniętych ludzi, którzy będą rozumieli kto i kogo
    okrada.

  • 4. Data: 2019-06-28 23:47:08
    Od: JaTy <J...@g...com>

    W dniu 28.06.2019 o 20:30, aaa pisze:

    > Kłamstwo!!! 1x1x1,2m to 1,2MP a nie 1MP!!!
    > Pocięty, porąbany i ułożony 1MP drewna zajmuje mniej niż 1MP
    > Liczę na opinię trochę rozgarniętych ludzi, którzy będą rozumieli kto i
    > kogo okrada.

    Każdy kto choć trochę jest rozgarnięty wie co to jest "metr
    przestrzenny" i czym się różni od " metra sześciennego" zwanym również
    "kubikiem" - a ten trochę mniej rozgarnięty skorzysta z "wujka Googla" a
    napisać to co w cytacie może tylko ten co z "rozgarniętym" nie ma nic
    wspólnego nawet z tym "najmniej rozgarniętym"

    --
    JaTy