    From: "arek" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Folia pod wylewkami - jak to jest naprawdę
    Date: Mon, 23 Jan 2012 22:19:31 +0100

    A konkretnie jak to jest naprawdę z tymi podwójnymi foliami stosowanymi jako
    warstwy poślizgowe? Pytam, bo moja podłoga składa się z górek i dołków i
    nawet po podsypaniu (piaskiem chyba?) nie ma szans na równą warstwę
    styropianu. Więc wylewka nie ma szans ślizgać się jak po stole - raczej
    będzie pracować jak lodowiec i rzeźbić styropian...
    Tylko czy na pewno? Jak podłoga bez ogrzewania to wylewka raczej się nie
    rozszerza, bo zmiany temperatury małe. Jak z ogrzewaniem podłogowym, to
    jedna warstwa folii (ta w kratkę i z aluminium) i tak nie poślizga się za
    bardzo - szczególnie przybita klipsami do styropianu.

    PS Jak to jest z grubością wylewki? Ma zawsze znaczenie krytyczne? Pytam, bo
    mi hudraulik (instalator, żeby nie było) tak wysoko puszczał rurki, że ich
    góra (z otuliną) wychodzi na moj rozum równo z górą wylewki (jak nie panelu
    albo płytki) Nie mogę sobie pozwolić na szaleństwo, bo mi źle zrobili schody
    i już (licząc wylewkę i panele) najwyższy schodek mam 3-3,5 cm wyższy niż
    inne. Czy wylewka wylana między rurki zamiast na nie popęka? Głównie chodzi
    o cztery miejsca gdzie mi robili podejście do kaloryferów - rurka w otulinie
    idzie na 1 cm styropianie (krzyżowalli i ten styropian pilnuje poziomu) co
    daje 4cm przy 3cm styro w projekcie (więc rurka już wystaje 1cm) przy czym
    jest - nie wiem czemu, tłumaczą że musieli przeskoczyć instalację
    elektryczną, ale to trochę ściema - podniesiona "kolanko w górę i dopiero
    kolanko w bok na ścianę" czyli o kolejną wysokość rurki. I całość podejścia
    mam 9-10 cm nad podłogą - w najlepszym wypadku tuż pod panelem. Oczywiście
    nikt tam nie będzie deptał, bo 20cm od ściany i to pod kaloryferem, ale
    kiszka jest, a goście idą w zaparte, że inaczej się nie dało.