  • 1. Data: 2012-01-23 21:19:31
    Temat: Folia pod wylewkami - jak to jest naprawdę
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    A konkretnie jak to jest naprawdę z tymi podwójnymi foliami stosowanymi jako
    warstwy poślizgowe? Pytam, bo moja podłoga składa się z górek i dołków i
    nawet po podsypaniu (piaskiem chyba?) nie ma szans na równą warstwę
    styropianu. Więc wylewka nie ma szans ślizgać się jak po stole - raczej
    będzie pracować jak lodowiec i rzeźbić styropian...
    Tylko czy na pewno? Jak podłoga bez ogrzewania to wylewka raczej się nie
    rozszerza, bo zmiany temperatury małe. Jak z ogrzewaniem podłogowym, to
    jedna warstwa folii (ta w kratkę i z aluminium) i tak nie poślizga się za
    bardzo - szczególnie przybita klipsami do styropianu.

    PS Jak to jest z grubością wylewki? Ma zawsze znaczenie krytyczne? Pytam, bo
    mi hudraulik (instalator, żeby nie było) tak wysoko puszczał rurki, że ich
    góra (z otuliną) wychodzi na moj rozum równo z górą wylewki (jak nie panelu
    albo płytki) Nie mogę sobie pozwolić na szaleństwo, bo mi źle zrobili schody
    i już (licząc wylewkę i panele) najwyższy schodek mam 3-3,5 cm wyższy niż
    inne. Czy wylewka wylana między rurki zamiast na nie popęka? Głównie chodzi
    o cztery miejsca gdzie mi robili podejście do kaloryferów - rurka w otulinie
    idzie na 1 cm styropianie (krzyżowalli i ten styropian pilnuje poziomu) co
    daje 4cm przy 3cm styro w projekcie (więc rurka już wystaje 1cm) przy czym
    jest - nie wiem czemu, tłumaczą że musieli przeskoczyć instalację
    elektryczną, ale to trochę ściema - podniesiona "kolanko w górę i dopiero
    kolanko w bok na ścianę" czyli o kolejną wysokość rurki. I całość podejścia
    mam 9-10 cm nad podłogą - w najlepszym wypadku tuż pod panelem. Oczywiście
    nikt tam nie będzie deptał, bo 20cm od ściany i to pod kaloryferem, ale
    kiszka jest, a goście idą w zaparte, że inaczej się nie dało.

  • 2. Data: 2012-01-24 21:11:13
    Temat: Re: Folia pod wylewkami - jak to jest naprawd
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-01-2012 o 22:19:31 arek <n...@m...pl> napisał(a):

    > A konkretnie jak to jest naprawde z tymi podwójnymi foliami stosowanymi
    > jako
    > warstwy po?lizgowe? Pytam, bo moja pod?oga sk?ada sie z górek i do?ków i
    > nawet po podsypaniu (piaskiem chyba?) nie ma szans na równ? warstwe
    > styropianu. Wiec wylewka nie ma szans ?lizgaae sie jak po stole - raczej
    > bedzie pracowaae jak lodowiec i rze 1/4 biae styropian...
    he he dobre :) warstwę poślizgową robi sie pod wylewką na tarasie,
    tam gdzie jest narażona na duże różnice temp i intensywnie ona pracuje.
    W domu pod wylewkę wystarczy pojedyncza folia aby beton nie dostawał
    się w szpary w styropianie.

    > Tylko czy na pewno? Jak pod?oga bez ogrzewania to wylewka raczej sie nie
    > rozszerza, bo zmiany temperatury ma?e. Jak z ogrzewaniem pod?ogowym, to
    > jedna warstwa folii (ta w kratke i z aluminium) i tak nie po?lizga sie za
    > bardzo - szczególnie przybita klipsami do styropianu.
    >
    > PS Jak to jest z grubo?ci? wylewki? Ma zawsze znaczenie krytyczne?
    Tak, przy podłogówce musi mieć minimum 6cm.

    > Pytam, bo
    > mi hudraulik (instalator, ?eby nie by?o) tak wysoko puszcza? rurki, ?e
    > ich
    > góra (z otulin?) wychodzi na moj rozum równo z gór? wylewki (jak nie
    > panelu
    > albo p?ytki) Nie moge sobie pozwoliae na szalenstwo, bo mi 1/4 le zrobili
    > schody
    > i ju? (licz?c wylewke i panele) najwy?szy schodek mam 3-3,5 cm wy?szy ni?
    > inne.
    Schody można przerobić a wylewki za cienkiej nie zrobisz bo ci popęka.
    Dlatego schody (okładzinę) robi się na końcu. najwyżej coś tam podlejesz
    albo przytniesz przy schodach aby dopasować do podłóg, innego wyjścia
    nie masz.

    --
    Pozdr
    JanuszK