  • 1. Data: 2012-01-23 19:41:24
    Temat: Smród
    Od: "inż. Jaskiniowy" <j...@p...fm>

    Nowa chałupa stoi i czeka na wykończenie. Jest jeden problem, który
    objawił się zimą. Sąsiedzi, ogrzewając swoje domy, nie przebierają w
    materiale opałowym. Na mój nos palą wszystko od opon poczynając a na
    starych meblach kończąc.
    Myślałem o założeniu wentylacji mechanicznej i zabudowaniu czerpni
    powietrza gdzieś z dala od domu.
    A może są jakieś sprawdzone i stosowane rozwiązania tego problemu?

  • 2. Data: 2012-01-23 20:55:11
    Temat: Re: Smród
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik ""inż. Jaskiniowy"" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:4f1db7ea$0$1228$65785112@news.neostrada.pl...
    > Sąsiedzi, ogrzewając swoje domy, nie przebierają w materiale opałowym. Na
    > mój nos palą wszystko od opon poczynając a na starych meblach kończąc.

    > A może są jakieś sprawdzone i stosowane rozwiązania tego problemu?

    tak. Stały i upierdliwy kontakt ze strażą gminną i nie traktuj tego w
    kategoriach donosicielstwa tylko walki o własne interesy i prawo do życia i
    zdrowia.
    Straż w ramach swoich obowiązków ma prawo wejść i skontrolować m.in.
    kotłownię.
    Tyle teoria. W praktyce, jeżeli sąsiad będzie ustosunkowany to i tak mu nic
    nie zrobią.

  • 3. Data: 2012-01-23 22:26:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 23 Sty, 20:41, "inż. Jaskiniowy" <j...@p...fm> wrote:
    > A może są jakieś sprawdzone i stosowane rozwiązania tego problemu?

    Ja też nad tym sporo myślałem, co prawda dom mam dopiero w cadzie, ale
    pewnie kiedyś zbuduję :>
    Oddalenie czerpni gdzieśtam nic Ci nie da, bo smród i tak się ciągnie
    po okolicy. Myślałem nad filtrem węglowym, ale ile takie coś w tej
    skali może kosztować i na ile wystarczy? Obawiam się, że to może nie
    być tania zabawa :/

    Pzdr.
    L.

  • 4. Data: 2012-01-24 07:22:52
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik "inż. Jaskiniowy" napisał:
> [...]
    > powietrza gdzieś z dala od domu.
    > A może są jakieś sprawdzone i stosowane rozwiązania tego problemu?

    Straż miejska/gminna. Choć to może trwać i zależy od mentalności. Moi
    rodzice mają takich sąsiadów, którzy nagle zaczęli nie przebierać w
    metodach ogrzewania. Myślę, że taniej by im było ogrzać gazem z
    zapalniczek niż smrodzić i płacić kary, ale długo trwało odzwyczajanie.

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2012-01-24 21:08:49
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-01-24 08:22, rrr pisze:

> [...]
    > metodach ogrzewania. Myślę, że taniej by im było ogrzać gazem z
    > zapalniczek niż smrodzić i płacić kary, ale długo trwało odzwyczajanie.

    Tak sobie myślę, że za jakiś czas w tym systemie polityczno-ekonomicznym
    to sam możesz stać się zwolennikiem palenia byle czym i trochę bogatszy
    sąsiad będzie na Ciebie donosił...

    Coby nie było - nie popieram smrodzenia bo faktycznie można mieć dość
    jak w okolicy palą czym popadnie, upuszczają szambo do rowu.
    Problem w tym, że chyba coraz większy odsetek ludzi zaczyna robić to z
    konieczności oszczędzania.

    --
    M.

  • 6. Data: 2012-01-24 21:20:38
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-24 22:08, SkiMir pisze:
> [...]
    > jak w okolicy palą czym popadnie, upuszczają szambo do rowu.
    > Problem w tym, że chyba coraz większy odsetek ludzi zaczyna robić to z

    Mam identyczne odczucia :-(

    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2012-01-24 22:13:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 22:08, SkiMir <p...@M...onet.pl> wrote:

> [...]
    > jak w okolicy palą czym popadnie, upuszczają szambo do rowu.
    > Problem w tym, że chyba coraz większy odsetek ludzi zaczyna robić to z

    Moga sobie oszczedzac ale nie kosztem czyjegos zdrowia. Tepic i
    dzwonic odrazu po straz miejska!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2012-01-25 05:42:02
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Moga sobie oszczedzac ale nie kosztem czyjegos zdrowia. Tepic i
    > dzwonic odrazu po straz miejska!
    > pozdr.

    O tóż chodzi...
    Jak na pierdoły, to ludzie mają, a koszty ogrzewania, wywozu szamba, czy
    śmieci, to już bardzo oszczędzać trzeba i palą plastikowymi opakowaniami
    po ciągle kupowanych szpanerskich gadżetach. A przecież wystarczy
    wydawać mniej na idiotyzmy i już będzie na ogrzewanie domu metodami
    dopuszczalnymi i akceptowanymi.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 9. Data: 2012-01-25 07:05:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > jak w okolicy palą czym popadnie, upuszczają szambo do rowu.
    > Problem w tym, że chyba coraz większy odsetek ludzi zaczyna robić to z

    Akurat w mojej okolicy, ci co produkują smród mają jakoś kasę i na
    wódę, i na fajki, a i samochodami dupę wożą. Teoria o ekonomii IMHO
    nie dotyczy 90% skurwieli, którzy palą plastikiem i oponami.

    L.

  • 10. Data: 2012-01-25 09:42:08
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik SkiMir napisał:

    > Tak sobie myślę, że za jakiś czas w tym systemie polityczno-ekonomicznym
    > to sam możesz stać się zwolennikiem palenia byle czym i trochę bogatszy
    > sąsiad będzie na Ciebie donosił...

    Czego sobie i nikomu nie życzę.

> [...]
    > jak w okolicy palą czym popadnie, upuszczają szambo do rowu.
    > Problem w tym, że chyba coraz większy odsetek ludzi zaczyna robić to z

    Nie wydaje mi się. Zazwyczaj takie zachowania biorą się nie z potrzeby
    oszczędności, ale chciwości, nieumiejętnego gospodarowania,
    przyzwyczajeń lub zwykłego debilizmu.

    pozdrawiam
    rafał