  • 1. Data: 2012-01-23 20:46:39
    Temat: Czy ktoś z Was którzy mają podłogówkę + pogodówkę ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Czy ktoś z Was którzy mają podłogówkę + pogodówkę ...

    Ma także termostat pokojowy ?

    Mam ogrzewanie podłogowe w całym domu. Ogrzewaniem podłogowym steruje
    sterownik pogodowy. Udało mi się ustawić jako tako histerezę i mam niemalże
    cały czas zbliżoną temperaturę 20-21 stopni , jednakże nie ukrywam że
    temperatura rośnie głównie w nocy a zupełnie mi na tym nie zależy ...

    Dlatego myślałem o zakupie jakiegoś termostatu (np. Auraton 2005 lub jakiś
    inny) aby ustawić na nim temperaturę i podłączyć pod pogodówkę i dzięki temu
    jeszcze bardziej ustabilizować temperaturę , bo zależy mi na stałej
    temperaturze w ciągu dnia , lub nawet trochę chłodniej w nocy (0,5 stopnia).

    Tylko czy termostat w przypadku podłogówki da radę ? Chodzi o lekkie korekty
    a nie główne sterowanie ...

    Czy jest jakiś sens płacić więcej za termostat bezprzewodowy ?
    U mnie wystarczy że wywiercę dziurkę w salonie i już jestem w kotłowni ;)

  • 2. Data: 2012-01-23 21:26:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:
> [...]
    > niemalże cały czas zbliżoną temperaturę 20-21 stopni , jednakże nie
    > ukrywam że temperatura rośnie głównie w nocy a zupełnie mi na tym nie

    Jakoś mi coś tutaj nie klapuje...

    jaka histereza skoro masz pogodówkę co ta histereza u ciebie robi i jak
    wygląda...

    jeśłi ci t w nocy rośnie to masz źle dobraną krzywą, dobrze dobrana krzywa
    przy prawidłowo policzonej podłogówce daje stabilna temperaturę przez całą
    dobę.

  • 3. Data: 2012-01-24 08:13:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał w wiadomości grup

    >Czy jest jakiś sens płacić więcej za termostat bezprzewodowy ?
    >U mnie wystarczy że wywiercę dziurkę w salonie i już jestem w kotłowni ;)

    Sam Sobie odpowiedziałeś;)

  • 4. Data: 2012-01-24 08:43:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jfkgrn$ncr$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy ktoś z Was którzy mają podłogówkę + pogodówkę ...
    >
    > Ma także termostat pokojowy ?

    Ma ale nie uzywa.

> [...]
    > niemalże cały czas zbliżoną temperaturę 20-21 stopni , jednakże nie
    > ukrywam że temperatura rośnie głównie w nocy a zupełnie mi na tym nie

    Masz zbyt "wysoka" krzywa i zbyt niska bazowa temp. zasilania.
    Podnies temp. zasilania i obniz krzywa.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2012-01-24 09:10:04
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > jaka histereza skoro masz pogodówkę co ta histereza u ciebie robi i jak
    > wygląda...

    Prosty polski sterownik UMS-4PS.

    Może źle się wyraziłem ...
    Chodzi o krzywą grzania ...

    Mam ustawioną obecnie na "30" i max temperaturę w obiegu na 50
    stopni.

    > jeśłi ci t w nocy rośnie to masz źle dobraną krzywą, dobrze dobrana krzywa
    > przy prawidłowo policzonej podłogówce daje stabilna temperaturę przez całą
    > dobę.

    To chyba teoretycznie ...

    Pytałem producenta pogodówki (firma KEy) i gościu powiedział mi że
    jeśli mam róznicę temperatur około 1 stopień to krzywa jest ok i że
    dalszą stabilizację temperatury da dodatkowy termostat ...
    Tyle że takie termostaty to chyba głownie na grzejniki , bo podłogówka
    ma dużą bezwładność a z tego co patrzyłem w instrukcję to chyba
    działanie termostatu / wyłącznika czasowego polega na tym że ustawia
    się o ile stopni ma być w danym momencie po załączeniu termostatu
    obnizona temperatura (do 10 stopni) , więc działa jako obniżanie
    nocne ?

  • 6. Data: 2012-01-24 09:12:35
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    On 24 Sty, 09:13, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Sam Sobie odpowiedziałeś;)

    Wiem , wiem ...

    Tyle że termostat powiesiłbym na obudowie kominka , bo nie chce aby
    był widoczny ...
    Dodatkowo jakbym rozpalił kominek musiałbym wyłączyć termostat ,
    chociaż to problem nie jest bo jak będzie rozpalony kominek to wtedy
    nie planuje odpalać pieca na ekogroszek , więc i tak termostat będzie
    nie działał ;)

    Tyle że bezprzewodowy ma mozliwość dowolnego umieszczenia , ale
    płacenie ponad 200zł za coś co można kupić za 80zł a nawet mniej jak
    zrezygnujemy z wyswietlacza ...
    Tyle że nie wiem czy taki termostat da radę z podłogówką ...

  • 7. Data: 2012-01-24 09:20:46
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Ma ale nie uzywa.

    Dlaczego ?

    > Masz zbyt "wysoka" krzywa i zbyt niska bazowa temp. zasilania.
    > Podnies temp. zasilania i obniz krzywa.

    Chyba mam zbyt prymitywną elektronikę (UMS-4PS) albo nie wiem jak to
    zrobić ...

    Ma krzywą ustawioną na "30" i jest w miarę ok ...
    Choć boję się że jak zmienię krzywą na niższą to w dzień będzie
    zimniej a w nocy będzie wtedy "poprawnie" a nie zależy mi na takim
    rozwiązaniu a wręcz odwrotnym , tyle że nie mam pojęcia jak to
    ustawić ...

    Gdzieś czytałem że "optymalna" krzywa grzewcza dla podłogówki to "35"
    ale przy "35" mam saunę ;)

    Dlatego zastanawiam się czy jeszcze obnizyć krzywą (np. 20 , 25) a
    później jedynie podnosić przesunięcie (mam mozliwośc zakresu -9 do +9
    stopni)

  • 8. Data: 2012-01-24 09:31:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 10:20, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Chyba mam zbyt prymitywną elektronikę (UMS-4PS) albo nie wiem jak to
    > zrobić ...

    Raczej to drugie. Masz tam parametr podniesienia / opuszczenia calej
    krzywej o X stC.

    > Ma krzywą ustawioną na "30" i jest w miarę ok ...
    > Choć boję się że jak zmienię krzywą na niższą to w dzień będzie
    > zimniej a w nocy będzie wtedy "poprawnie" a nie zależy mi na takim

    Jak zmienisz na 28 i podniesiesz o 2stC to dalej przy 0stC bedzie szlo
    30stC czyli tyle samo co wczesniej. Ale krzywa bedzie bardziej plaska
    - czyli w nocy jak jest chlodniej - bedzie puszczac troche nizsza
    temperature niz wczesniej.

    [...]
    > Dlatego zastanawiam się czy jeszcze obnizyć krzywą (np. 20 , 25) a
    > później jedynie podnosić przesunięcie (mam mozliwośc zakresu -9 do +9
    > stopni)

    Wlasnie o tym Maniek pisal :) Ale Ty nie obnizaj tej krzywej az tak
    drastycznie tylko o 1-2 st. max - i testuj przez kolejne 3-4 dni
    minimum takie ustawienia. Jak teraz masz 30stC a ustawisz 20stC to
    bedziesz mial lekka masakre - przy 0stC w podlogi wczesniej puszczales
    30stC a teraz chcesz 20stC ? Bez przesady - chyba nie chcesz miec
    10stC mniej w domu ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2012-01-24 10:35:59
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]
    > chociaż to problem nie jest bo jak będzie rozpalony kominek to wtedy
    > nie planuje odpalać pieca na ekogroszek , więc i tak termostat będzie

    Nie rozumiem tego. Jak napalisz w kominku, to wyłączysz termostat i kocioł?
    Po co takie komplikacje? Toż przecież to właśnie termostat powinien dać znać
    do kotła, że został rozpalony kominek i jest ciepło w pomieszczeniu, więc
    kocioł powinien zmniejszyć ogień :)

  • 10. Data: 2012-01-24 10:43:05
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > bedziesz mial lekka masakre - przy 0stC w podlogi wczesniej puszczales
    > 30stC a teraz chcesz 20stC ? Bez przesady - chyba nie chcesz miec

    Nie , nie ...

    Raczej chciałbym aby w dzień było 20-20,5 stopni a w nocy 19-19,5 ...

    Po prostu obecnie mam za ciepło ...

    Dzięki za rady ...

    Spróbuję jeszcze pokombinować ...

    Z zakupu termostatu na razie zrezygnuję