  • 1. Data: 2012-01-23 13:57:35
    Temat: ceny gazu
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    liczyłem co mnie kosztuje, więc się dzielę :-) W arkuszu są aktualne ceny gazu w
    taryfach W2 i W3 i uwzględniają opłaty stałe.
    http://lotniczefotki.pl/gazceny.xls

    zwrócicie uwagę że przykroczenie magicznego zuzycia rocznego 1200m3 skutkuje zmiana
    taryfy z w2 na w3 i zmianą ceny 2,18zł/m2 na 2,47zł/m3 i trzeba zuzyć 2600m3 żeby
    znów miec cene 2,18. Ja tyle nie zużywam - mnie gaz kosztuje 2,21zł.m3.

    Zrobiłem u mnie pomiar ciepła uzyskanego z gazu (uwzględnia końcową sprawność pieca i
    być moze niższą wartosc opałową gazu) i wyszło mi ze mój piec pracuje ze sprawnoscią
    64%. Po wpisaniu tego do tabeli wychodzi ze taniej rocznie o 247zł wyszłoby mnie
    grzanie prądem w II taryfie. Znaczy sie lipa więc bedzie remont i piec kondensacyjny.

    Przy typowych sprawnosciach czyli powyżej 80% gaz wychodzi taniej.

    W cenie prądu nie uwzględniłem opłat stałych, bo te tak czy inaczej płacimy, z gazu
    można zrezygnować, z prądu nie.

    b.

  • 2. Data: 2012-01-23 14:04:37
    Temat: Re: ceny gazu
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]

    >W cenie prądu nie uwzględniłem opłat stałych, bo te tak czy inaczej
    >płacimy, z gazu można zrezygnować, z prądu nie.

    No właśnie... ja też mam zwykły atmosferyczny kocioł, ale jeszcze jakieś 3-5
    lat go poużywam i wymienię na kondensata.
    Na szczęście nie dałem się wpuścić w maliny i kupiłem najtańszego wisielca
    vaillanta za 3tys a nie jakiś wynalazek za 8-10tys zł.

    Ciągle mi brakuje przepływomierzy do moich liczników ciepła kamstrup.
    Kupiłem już 4 czujniki PT500 tak aby na początek dwa zamontować, z czego
    jeden przy kotle ale jeszcze muszę wykombinować coś z przepływomierzami.
    Chyba trzeba będzie jakiś wodomierz na ciepłą wodę przerobić aby dawał
    impulsy na kontraktronie np. co 0.1l.

    Marek

  • 3. Data: 2012-01-23 14:10:42
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Na szczęście nie dałem się wpuścić w maliny i kupiłem najtańszego wisielca
    > vaillanta za 3tys a nie jakiś wynalazek za 8-10tys zł.

    hehe, za 3 to ja mam zamiar kondensacyjny kupić :-) No dobra pare stówek więcej - co
    sądzicie o tym
    http://allegro.pl/kociol-kondensacyjny-1-fun-termet-
    ecocondens-25-i2024914224.html

> [...]
    > jeden przy kotle ale jeszcze muszę wykombinować coś z przepływomierzami.
    > Chyba trzeba będzie jakiś wodomierz na ciepłą wodę przerobić aby dawał

    A pomiary 1wire? Zobacz tu moze ci cos podpasuje.

    b.

  • 4. Data: 2012-01-23 14:12:56
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    >A pomiary 1wire? Zobacz tu moze ci cos podpasuje.

    tu czyli tu http://www.tomkii.net/tech/pomiary/

    b.

  • 5. Data: 2012-01-23 14:24:39
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    >hehe, za 3 to ja mam zamiar kondensacyjny kupić :-) No dobra pare stówek
    >więcej - co sądzicie o tym
    >http://allegro.pl/kociol-kondensacyjny-1-fun-termet
    -ecocondens-25-i2024914224.html

    No ale nie porównuj. Ja wtedy co mój kupowałem to najtańsze kondensaty po
    5,5tys stały w sklepach.

    >A pomiary 1wire? Zobacz tu moze ci cos podpasuje.

    Nie... to są starsze już modele Multicall II oraz Multicall III. Do nich
    potrzebne są najzwyklejsze przepływomierze z wyjściem impulsowym typu złącze
    kolektor emiter np. transoptora lub mechaniczne złącze kontaktronu. W sumie
    przeróbka jakiegokolwiek wodomierza z ciepłej wody to sprawa przyklejenia
    malutkiego magnesu na kółeczku, tego od wskazań decymetrów i obok
    umieszczeniu miniaturowego kontraktrona.

    Marek

  • 6. Data: 2012-01-23 17:01:42
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-23 15:10, Budyń pisze:
    > hehe, za 3 to ja mam zamiar kondensacyjny kupić :-) No dobra pare stówek więcej -
    co sądzicie o tym
    > http://allegro.pl/kociol-kondensacyjny-1-fun-termet-
    ecocondens-25-i2024914224.html

    Ja kupilem takiego kondensata:
    http://4instal.pl/pl_PL/p/CERAPUR-SMART-ZSB-14-3C-1f
    /1080

    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2012-01-23 17:44:48
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    ecocondens-25-i2024914224.html

    > Ja kupilem takiego kondensata:
    > http://4instal.pl/pl_PL/p/CERAPUR-SMART-ZSB-14-3C-1f
    /1080

    do termeta pewnie bedą czesci dostępne nieco dłużej. Ale czyzby to oznaczało ze
    nalezy kupić piec najtańszy i tyle? :-) Na allegro 2,9kzł.

    b.

  • 8. Data: 2012-01-23 18:01:27
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-23 18:44, Budyń pisze:
    > do termeta pewnie bedą czesci dostępne nieco dłużej. Ale czyzby to oznaczało ze
    nalezy kupić piec najtańszy i tyle? :-) Na allegro 2,9kzł.

    Ja raczej sugerowałbym się popularnością.
    Akurat ten Junkers jest dosyć popularny ze względu na cenę. Więc i
    pewnie długo będą do niego części dostępne.

    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2012-01-24 07:14:16
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Ja kupilem takiego kondensata:
    > http://4instal.pl/pl_PL/p/CERAPUR-SMART-ZSB-14-3C-1f
    /1080
    Ja rowniez go posiadam. Bardzo chwalony kociolek.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 10. Data: 2012-01-24 08:41:34
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]

    do termeta pewnie bedą czesci dostępne nieco dłużej. Ale czyzby to oznaczało
    ze nalezy kupić piec najtańszy i tyle? :-) Na allegro 2,9kzł.

    będą, będą. Przykładem niech będzie mój kocioł termeta - prawie
    dwudziestoletni, od lat nieprodukowany a wszystkie czesci są dostępne.
    Dzwonię do producenta i przysyłają.

    Kilka dni temu montowałem koledze przeplywowy ogrzewacz CWU termeta - takie
    nowe cudeńko, TERMAQ electronic. Grzeje wodę tak, jak nie robi tego żaden
    junkers czy vaillant a tych namontowałem się choćby w ostatnim roku ze 20
    szt. temrecik załącza się przy minimalnym przepływie i można ustawić go tak
    że od biedy herbatę "zaparzy". Jestem od lat zwolennikiem tej marki - raz,
    że nasza, dwa że tania w późniejszej eksploatacji, trzy że niezawodna.
    Dla porównania:
    znajomy ma ogrzewacz CWU junkersa, strzeliła mu membrana. Części oczywiście
    ma tylko i wyłącznie serwis - nie ma sprzedaży na wolnym rynku. Koszt
    wymiany jaki mu zakrzyknęli to 250 zł (piec ma z 10-12 lat), za samą
    mambranę serwisant chiał 80 zł
    termet: membranę kupuje się za 5-12 zł w zależoności od typu
    Inny mój kolega ma gdzieś tak około 12-15 letni kocioł 2F vaillanta- w
    zeszłym miesiącu miał awarię - nie załączał mu się palnik przy używaniu CWU.
    Zdiagnozowałem uszkodzenie membrany (lub innego elementu reagującego na
    przepływ wody i załącającego przekaźnik zaworu przełączającego i palnik) ale
    niestety części tylko w serwisie autoryzowanym. Chyba piąty w kolejności
    dzwonienia serwis i to z wielką łaską zgodził się przyjechać do tej awarii,
    ale i tak każdy stwierdzał że "kocioł stary i wypadałoby wymienić". Ten
    piąty serwisant przyjechał i naprawił. Części 200 zł + robocizna 200 zł.
    Jako że to dobry kolega, to gdybym miał częsci
    wymieniłbym mu za flaszkę.
    A co do 15 letniego kotła: kocioł klinicznie czysty, sprawny itd, więc
    byleby naciągnąć frajera.
    Kurde, kocioł gazowy to nie jest zakup na 5 lat. Regularnie czyszczony i
    normalnie eksploatowany wytrzyma i 30 lat pracy.