    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ceny gazu
    Date: Mon, 23 Jan 2012 15:04:37 +0100

    news:jfjp0c$2vf$1@inews.gazeta.pl...
    >liczyłem co mnie kosztuje, więc się dzielę :-) W arkuszu są aktualne ceny
    >gazu w taryfach W2 i W3 i uwzględniają opłaty stałe.
    >http://lotniczefotki.pl/gazceny.xls

    >zwrócicie uwagę że przykroczenie magicznego zuzycia rocznego 1200m3
    >skutkuje zmiana taryfy z w2 na w3 i zmianą ceny 2,18zł/m2 >na 2,47zł/m3 i
    >trzeba zuzyć 2600m3 żeby znów miec cene 2,18. Ja tyle nie zużywam - mnie
    >gaz kosztuje 2,21zł.m3.

    >Zrobiłem u mnie pomiar ciepła uzyskanego z gazu (uwzględnia końcową
    >sprawność pieca i być moze niższą wartosc opałową gazu) i >wyszło mi ze mój
> [...]

    No właśnie... ja też mam zwykły atmosferyczny kocioł, ale jeszcze jakieś 3-5
    lat go poużywam i wymienię na kondensata.
    Na szczęście nie dałem się wpuścić w maliny i kupiłem najtańszego wisielca
    vaillanta za 3tys a nie jakiś wynalazek za 8-10tys zł.

    Ciągle mi brakuje przepływomierzy do moich liczników ciepła kamstrup.
    Kupiłem już 4 czujniki PT500 tak aby na początek dwa zamontować, z czego
    jeden przy kotle ale jeszcze muszę wykombinować coś z przepływomierzami.
    Chyba trzeba będzie jakiś wodomierz na ciepłą wodę przerobić aby dawał
    impulsy na kontraktronie np. co 0.1l.

    Marek