  • 1. Data: 2012-01-23 09:15:06
    Temat: wzmocnienie ściany i kominów za pomocą siatki
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    chciałbym w kilku miejscach wzmocnić ścianę od wewnątrz za pomocą siatki
    elewacyjnej, raptem kilka metrów kwadratowych. To samo chcę zrobić na
    kominach, zarówno na parterze jak i poddaszu. Ściany mam z betonu
    komórkowego, zaś kominy są systemowe Plewa (keramzyt).

    Moje pytanie jest następujące: czy siatkę wtopić w tynk (podczas prac
    tynkarskich) czy też jeszcze przed tynkami położyć cienką warstwę
    odpowiedniej zaprawy (np. webera z włóknami wzmacniającymi) i wtopić siatkę?

    Skłaniam się za sposobem drugim, szczególnie w przypadku kominów, ale czy
    nie ma ku temu jakichś przeciwwskazań? Tynk będzie dobrze trzymał na takiej
    warstwie?

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-01-23 14:49:23
    Temat: Re: wzmocnienie ściany i kominów za pomocą siatki
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 23 Sty, 10:15, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    > nie ma ku temu jakichś przeciwwskazań? Tynk będzie dobrze trzymał na takiej

    A po co Ci to ?

  • 3. Data: 2012-01-23 18:53:45
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > A po co Ci to ?

    Aby wzmocnić ścianę w kilku newralgicznych miejscach i tym samym
    zminimalizować ryzyko pęknięć tynku. W przypadku komina systemowego siatkę
    powinno się dawać zawsze, moim zdaniem.

  • 4. Data: 2012-01-25 20:42:37
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 23 Sty, 19:53, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    >
    > Aby wzmocnić ścianę w kilku newralgicznych miejscach i tym samym
    > zminimalizować ryzyko pęknięć tynku. W przypadku komina systemowego siatkę

    Co ma peknac , to i tak peknie...
    Nic Ci siatka nie pomoze.
    Zmarszczek pudrem tez nie ukryjesz.

  • 5. Data: 2012-01-26 08:04:26
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Co ma peknac , to i tak peknie...
    > Nic Ci siatka nie pomoze.
    > Zmarszczek pudrem tez nie ukryjesz.

    Ale też nie zaszkodzi. Zresztą takie dostałem zalecenie od kierownika i tak
    chcę zrobić.

  • 6. Data: 2012-01-28 15:42:47
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 26 Sty, 09:04, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomościnews:e43c97eb-2c9b-4443-b399-a5dbd0e53eea@
    l1g2000vbc.googlegroups.com...

    > Ale też nie zaszkodzi. Zresztą takie dostałem zalecenie od kierownika i tak
    > chcę zrobić.

    Kolo mnie, sasiad mial parkan murowany z cegiel, otynkowany, z
    dachowkami na gorze.
    Ciagle mu ten tynk odpadal.
    Zamowil ekipe, ktora zbila resztki starego tynku, zagruntowali jakimis
    zajzajerami, i polozyli najdrozszy tynk, zbrojony wloknem szklanym.
    Wygladalo pieknie...ale tylko ok. 1,5 roku.
    Po tem - bable i odpadanie znowu.

    No i tak to wyrzuca sie niepotrzebnie pieniadze w bloto, zamiast
    zrobic pozioma izolacje, i polozyc tynk renowacyjny.

    Jezeli konstrukcja jest wadliwa, to kladzenie siatki niewiele da.
    Jesli jest wszystko ok. to siatka niepotrzebna.
    Rozumialbym jeszcze, gdyby chodzilo o ocieplenie komina styropianem,
    na to siatka i tynk...( na zewnatrz, oczywiscie).