    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ceny gazu
    Date: Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100

    news:jfk6af$g03$1@inews.gazeta.pl...
    news:4f1d9276$1@news.home.net.pl...
> [...]
    ecocondens-25-i2024914224.html

    > Ja kupilem takiego kondensata:
    > http://4instal.pl/pl_PL/p/CERAPUR-SMART-ZSB-14-3C-1f
    /1080

    do termeta pewnie bedą czesci dostępne nieco dłużej. Ale czyzby to oznaczało
    ze nalezy kupić piec najtańszy i tyle? :-) Na allegro 2,9kzł.

    będą, będą. Przykładem niech będzie mój kocioł termeta - prawie
    dwudziestoletni, od lat nieprodukowany a wszystkie czesci są dostępne.
    Dzwonię do producenta i przysyłają.

    Kilka dni temu montowałem koledze przeplywowy ogrzewacz CWU termeta - takie
    nowe cudeńko, TERMAQ electronic. Grzeje wodę tak, jak nie robi tego żaden
    junkers czy vaillant a tych namontowałem się choćby w ostatnim roku ze 20
    szt. temrecik załącza się przy minimalnym przepływie i można ustawić go tak
    że od biedy herbatę "zaparzy". Jestem od lat zwolennikiem tej marki - raz,
    że nasza, dwa że tania w późniejszej eksploatacji, trzy że niezawodna.
    Dla porównania:
    znajomy ma ogrzewacz CWU junkersa, strzeliła mu membrana. Części oczywiście
    ma tylko i wyłącznie serwis - nie ma sprzedaży na wolnym rynku. Koszt
    wymiany jaki mu zakrzyknęli to 250 zł (piec ma z 10-12 lat), za samą
    mambranę serwisant chiał 80 zł
    termet: membranę kupuje się za 5-12 zł w zależoności od typu
    Inny mój kolega ma gdzieś tak około 12-15 letni kocioł 2F vaillanta- w
    zeszłym miesiącu miał awarię - nie załączał mu się palnik przy używaniu CWU.
    Zdiagnozowałem uszkodzenie membrany (lub innego elementu reagującego na
    przepływ wody i załącającego przekaźnik zaworu przełączającego i palnik) ale
    niestety części tylko w serwisie autoryzowanym. Chyba piąty w kolejności
    dzwonienia serwis i to z wielką łaską zgodził się przyjechać do tej awarii,
    ale i tak każdy stwierdzał że "kocioł stary i wypadałoby wymienić". Ten
    piąty serwisant przyjechał i naprawił. Części 200 zł + robocizna 200 zł.
    Jako że to dobry kolega, to gdybym miał częsci
    wymieniłbym mu za flaszkę.
    A co do 15 letniego kotła: kocioł klinicznie czysty, sprawny itd, więc
    byleby naciągnąć frajera.
    Kurde, kocioł gazowy to nie jest zakup na 5 lat. Regularnie czyszczony i
    normalnie eksploatowany wytrzyma i 30 lat pracy.