  • 11. Data: 2012-01-24 13:02:52
    Temat: Re: Czy ktoś z Was którzy mają podłogówkę + pogodówkę ...
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Auraton 2005 nadaje się do starowania pompką np do grzejników. Nie mam
    pojęcia jak chcesz spiąć to z pogodówką.

    No i czy sprawdzi się do podłogówki...? Jakoś nie widzę tego :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 12. Data: 2012-01-24 13:56:40
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Nie rozumiem tego. Jak napalisz w kominku, to wyłączysz termostat i kocioł?
    > Po co takie komplikacje? Toż przecież to właśnie termostat powinien dać znać
    > do kotła, że został rozpalony kominek i jest ciepło w pomieszczeniu, więc
    > kocioł powinien zmniejszyć ogień :)

    Termostat byłby podłączony pod podłogówkę a nie pod piec.

    U mnie rozpoczęcie sezonu grzewczego jest równoczesne z zakończenia
    palenia w kominku. Jak działa piec to nie ma sensu odpalać kominka bo
    bym chyba ugotował ...

    Więc "poza sezonem" termostat i tak nie działa a w sezonie nie używam
    kominka ...

    Tak czy owak prawdpoodobnie zrezygnuję z zakupu termostatu , bo jak
    uda mi się ustabilizować temperaturę to termostat mi nie potrzebny ,
    tym bardziej że termostat też idealnej temperatury nie ustawi i też
    będzie temp się wahała ;-)

  • 13. Data: 2012-01-24 13:59:56
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Auraton 2005 nadaje się do starowania pompką np do grzejników. Nie mam
    > pojęcia jak chcesz spiąć to z pogodówką.
    >
    > No i czy sprawdzi się do podłogówki...? Jakoś nie widzę tego :-).

    No właśnie tego się boję że nie da rady i będzie wiszącym gadzetem ...

    PS. Pogodówka ma wyjście na termostat pokojowy lub wyłącznik czasowy ,
    tyle że wynika że bardziej służy to do "czasowego" obniżania
    temperatury bo ustawia się w sterowniku o ile stopni ma zostać
    obniżona temperatura wody (do 10 stopni) , więc boję się że termostat
    nie da rady i nie będzie działał tak powinien ...

  • 14. Data: 2012-01-25 12:21:20
    Od: "AT" <d...@g...pl>

[...]

    Ktoś niedawno opisywał, że ma termostaty pokojowe do tego siłowniki w szafce
    z podłogówki do każego pokoju osobno i działa, tyle ze ma od termostatu
    przewód dociągnięty jeszcze do posadzki.

    Tez mam zamiar tak zrobić w przyszłości, narazie jednak podłogówka
    jest na minimum, a na grzejnikach mam termostaty HR20 i sprawdza się w miarę
    ok,
    chyba, że żona zacznie gotować to zamiast 21.5 robi się czasami nawet
    23.5stopnia na parterze.

  • 15. Data: 2012-01-25 12:39:51
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik AT napisał:
> [...]
    > ok,
    > chyba, że żona zacznie gotować to zamiast 21.5 robi się czasami nawet

    Np. ja ma termostaty ze sterownikami w każdym pomieszczeniu, które
    sterują siłownikami obwodów. Sterowniki owe mają czujnik temperatury
    powietrza oraz czujnik podłogi. Tego drugiego nie mam podłączonego bo
    instalator nie wiedział jak to zadziała tzn. czy np. pomiar temperatury
    powietrza każe otworzyć przepływ, a czujnik tem. podłogi w tym samym
    czasie będzie go chciał zamykać. Powiedział to otwarcie, nie scimniał
    więc zaakceptowałem jego punkt widzenia. Ale jak na razie sterowniki te
    pozwalają utrzymać stabilną / zadaną temperaturę w pomieszczeniach.
    Czyli cel został spełniony.

    Czujnik pogodowy zaś pozwala utrzymać minimalną temepraturę kotła.

    Ale wg mnie dużo zależy od sterownika samego kotła, możliwościami
    sterowanie pompami i automatyką w zależności od wielu zmiennych wejściowych.

    pozdrawiam
    rafał

  • 16. Data: 2012-01-25 15:30:00
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jfkgrn$ncr$1@inews.gazeta.pl...

    > Mam ogrzewanie podłogowe w całym domu. Ogrzewaniem podłogowym steruje
    > sterownik pogodowy. Udało mi się ustawić jako tako histerezę i mam
    > niemalże cały czas zbliżoną temperaturę 20-21 stopni ,

    O jakiej histerezie piszesz?
    Chyba mylisz "histerezę" z "krzywą gerzewczą"?

    > jednakże nie ukrywam że temperatura rośnie głównie w nocy a zupełnie mi na
    > tym nie zależy ...

    Bo masz źle ustawioną krzywą grzewczą.

  • 17. Data: 2012-01-27 10:53:54
    Od: "AT" <d...@g...pl>

> [...]
    > zaakceptowałem jego punkt widzenia. Ale jak na razie sterowniki te
    > pozwalają utrzymać stabilną / zadaną temperaturę w pomieszczeniach. Czyli

    Z tego co mi wiadomo, to auraton z podłaczeniem czujnika zlokalizowanego
    przy rurce podłogówki, po prostu odpowiednio wcześniej zamyka zawór
    ma jakis algorytm i nie powinno się nic złego dziać, no ale skoro działa bez
    tego dobrze, to mnie pocieszyłeś, bo ja nie istalowałem kabli z czujnikami
    przy rurkach
    od podłogówki, tylko mam kable 3x1,5mm2 puszczone do rozdzielni z podłogówką
    z każego pokoju.

    Powie jescze jak to masz podłączone

    Siłownik ma 2 przewody, a z regulatora pokojowego też idą dwa przewody.

    Puszczas zero do regulatora, faze dajesz na przewod od siłownika?
    i jak dostanie siłownik zwarcie to otwiera/zamyka
    Ci zawór? czy masz w skrzyni jakąś dodatkową listwę?

    i jakie przewody masz między regulatorami a podłogówką? ile par? i ile mm2?

  • 18. Data: 2012-01-30 08:02:07
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik AT napisał:

> [...]
    > Ci zawór? czy masz w skrzyni jakąś dodatkową listwę?
    >
    > i jakie przewody masz między regulatorami a podłogówką? ile par? i ile mm2?

    Hmm. od każdego sterownika idzie przewód 3x do odpowiadającego mu
    zaworu(siłownika) i tyle wiem.

    niestety.

    pozdrawiam
    rafał