  • 11. Data: 2012-01-25 10:09:16
    Temat: Re: Smród
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup

    >Nie wydaje mi się. Zazwyczaj takie zachowania biorą się nie z potrzeby
    >oszczędności, ale chciwości, nieumiejętnego gospodarowania, przyzwyczajeń
    >lub zwykłego debilizmu.

    Tu racja. U nas praktycznie co krok stoją pojemniki gdzie można za darmo
    wyrzucać odpady plastykowe, papier czy szkło. A i tak niektórzy idioci palą
    tym w piecach lub do lasu wywożą.

  • 12. Data: 2012-01-25 10:53:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.01.2012 11:09, Kris pisze:

    > Tu racja. U nas praktycznie co krok stoją pojemniki gdzie można za darmo
    > wyrzucać odpady plastykowe, papier czy szkło. A i tak niektórzy idioci
    > palą tym w piecach lub do lasu wywożą.

    W sumie nie wiem, jak ludzie tyle śmieci produkują... Ja mam problem z
    zapełnieniem niedużego (120l) pojemnika - odbiór mam raz w miesiącu (bo
    rzadziej ponoć im nie wolno z uwagi na miejscowe przepisy) a i tak
    ostatnio 1/3 pojemnika zapełniłem... i to tylko dlatego, że przestałem
    wyrzucać osobno szkło i plastik.

    OK, ja jestem póki co jeden (plus dwa koty), ale nawet przy standardowym
    2+2 trzeba się na prawdę postarać, by zapełnić odpadami cały pojemnik.

  • 13. Data: 2012-01-25 11:13:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >rzadziej ponoć im nie wolno z uwagi na miejscowe przepisy) a i tak
    >ostatnio 1/3 pojemnika zapełniłem... i to tylko dlatego, że przestałem

    U nas (2+1) pojemnik 220 litrów wywóz dwa razy do roku średnio. Koszt 28zł
    za sztuke. Rocznie więc ok 60 zł więc nawet do lasu przy dzisiejszych cenach
    paliw by mi się nie opłaciło te śmieci wywalać;))
    Plastyki, szkło, papier, niepotrzebne ubrania wywalam raz w tygodniu do
    pojemników ogólnodostępnych- 200 metrów od domu. Tego generujemy sporo-
    samych plastykowych butelek jest prawie worek raz na tydzień.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 14. Data: 2012-01-25 11:13:45
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 25, 10:42 am, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Czego sobie i nikomu nie życzę.

    > Nie wydaje mi się. Zazwyczaj takie zachowania biorą się nie z potrzeby
    > oszczędności, ale chciwości, nieumiejętnego gospodarowania,
    > przyzwyczajeń lub zwykłego debilizmu.

    Tez mam takie wrazenie. Palenie oponami czy plastikiem nie jest
    latwiejsze od palenia weglem czy posiadania kotła na gaz. Trzeba
    siedziec przy piecu pchac w niego te smieci a wczesniej je odpowiednio
    rozdrobnic, potem jeszcze zadbac zeby nie zgaslo dokladajac wegla czy
    drewna.
    A teraz jeszcze trzeba udowodnic ze sie spali ten wegiel w prywatnym
    domu.

    Dokladajac do historyjki jeszcze to ze w wiekszosci miejsc segragacja
    smieci jest fikcja (bo i tak wszystko leci na to samo skladowisko)
    wychodzi coraz smutniejszy obraz rzeczywistosci.

  • 15. Data: 2012-01-25 11:21:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Sty, 11:53, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

> [...]
    > rzadziej ponoć im nie wolno z uwagi na miejscowe przepisy) a i tak
    > ostatnio 1/3 pojemnika zapełniłem... i to tylko dlatego, że przestałem

    Mi idzie raz w miesiacu 240l plus segregacja (raz w miesiacu puszki
    +plastiki pelen worek).

    > OK, ja jestem póki co jeden (plus dwa koty), ale nawet przy standardowym

    Czyli model rodziny a'la jaroslaw :D

    > 2+2 trzeba się na prawdę postarać, by zapełnić odpadami cały pojemnik.

    Mylisz sie albo spedzasz wiekszosc czasu poza domem.

    PS. W miasteczku obok (Rybnik) od chyba przyszlego roku wywoz smieci
    bedzie w podatku, wywoz bedzie zapewniac gmina.

    http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,ile-i-jak-bedzie
    my-placic-za-wywoz-smieci-,wia5-3266-16285.html

    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2012-01-25 11:26:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    f6g2000vbb.googlegroups.com...

    >PS. W miasteczku obok (Rybnik) od chyba przyszlego roku wywoz smieci
    >będzie w podatku, wywóz będzie zapewniać gmina.

    >http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,ile-i-jak-bedzi
    emy-placic-za-wywoz-smieci-,wia5-3266-16285.html
    Bardzo mądre rozwiązanie. Ale i tak się pewno idioci znajdą co będą palić.

  • 17. Data: 2012-01-25 11:43:21
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "SkiMir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w okolicy palą czym popadnie, upuszczają szambo do rowu.
    > Problem w tym, że chyba coraz większy odsetek ludzi zaczyna robić to z

    a ja uważam że jeżeli kogoś stać na posiadanie domu to powinno być go stać
    na jego normalne utrzymanie i nie trucie sąsiadów. Wystarczy ograniczyć
    gadżety.

  • 18. Data: 2012-01-25 15:06:29
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-01-2012 o 11:53:46 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

> [...]
    >
    > OK, ja jestem póki co jeden (plus dwa koty), ale nawet przy standardowym
    > 2+2 trzeba się na prawdę postarać, by zapełnić odpadami cały pojemnik.
    To dlatego że jesteś sam, ja mam 2+2 i mam raz na miesiąc pełny pojemnik że
    się klapa nie zamyka a osobno mam jeszcze sortowane szkło, plastiki,
    papiery.
    I niestety także dalszych sąsiadów palących plastikiem, wyjdzie się przed
    dom i się udusić można. Niestety taka uroda naszego społeczeństwa,
    ludzie robią świństwo i nie zdają sobie sprawy że także siebie trują.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2012-01-25 17:44:39
    Od: "inż. Jaskiniowy" <j...@p...fm>

    Sąsiad to wporzo gość - uczciwy, pomoże jak poprosić. Każdemu życzę
    takiego sąsiada. Dlatego nie chcę z nim kotów drzeć.
    Pali flotem i rozpala jakimś świństwem... Pewnie oszczędza i nie mam
    pretensji ale chciałbym trochę pożyć i pomieszkać;)
    Jak na razie wymyśliłem czerpnię gdzieś daleko od sąsiada i obsadzenie
    jej kilkumetrowym kordonem krzewów coby zatrzymać ten dym albo go
    przynajmniej rozproszyć.

  • 20. Data: 2012-01-25 20:02:20
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-01-25 12:43, Jackare pisze:

    > a ja uważam że jeżeli kogoś stać na posiadanie domu to powinno być go
    > stać na jego normalne utrzymanie i nie trucie sąsiadów. Wystarczy
    > ograniczyć gadżety.

    Nie wiem w jakim Ty świecie żyjesz. Ludzie mają domy z dziada,
    pradziada, uważasz, że jak przestaje ich na nie stać to powinni oddać i
    pójść pod most?

    --
    M.