  • 1. Data: 2012-01-24 09:11:19
    Temat: Ile mozna NIE krecic betonem ?
    Od: "Kraszan" <k...@g...pl>

    Witajcie

    Z pewnych powodow technologicznych musze przeprowadzic taka operajce:
    - ustawienie dwoch pojemnikow typu mauser (1m3) pod oknem
    - przyjazd gruszki z betonem i wlanie po 0,75m3 do kazdego
    - podawanie wiadrami betonu przez okno

    Jaki mam "czas operacyjny" zanim beton zacznie tezec?
    tzn jak dlugo pozstanie plynny...?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2012-01-24 09:17:40
    Temat: Re: Ile mozna NIE krecic betonem ?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Kraszan" napisał w wiadomości grup

    >Jaki mam "czas operacyjny" zanim beton zacznie tezec?
    >tzn jak dlugo pozstanie plynny...?

    A pogadaj może z gościami co posadzki z tzw miksokreta robią. Nakręcą Tobie
    te 1,5 m3 betonu i cienkim wężem przez okno podadzą tam gdzie
    potrzebujesz(nawet do odległego od okna pomieszczenia), bez konieczności
    noszenia wiadrami.
    Kosztowo może wyjść podobnie jak zamawianie gruchy.

  • 3. Data: 2012-01-24 09:35:35
    Od: "Kraszan" <k...@g...pl>

> [...]
    > noszenia wiadrami.
    > Kosztowo może wyjść podobnie jak zamawianie gruchy.

    No wlasnie tu jest problem.
    To jest stary remontowany budynek, ma dach.
    W tej chwili wylewamy wieniec wzmacniajacy w srodku na wysokosci 3,20m
    Pompa odpada. Pozostaje metoda - nabrac we wiadro, podac na rusztowanie,
    wylac, powtorzyc 150 razy .

    Pozniej bedziemy robic suchy beton i jastrych
    Poniewaz powierzchnia do wylania wynosi raptem 70m2 zadna firma
    nie chce sobie mixokreta brudzic dla tak malej powierzchni

    Ale caly czas nie wiem, czy zdarze podac te 150 wiader na gore
    zanim mi beton stezeje...

    Pozdrawiam
    Grzegorz.

  • 4. Data: 2012-01-24 09:41:01
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >W tej chwili wylewamy wieniec wzmacniajacy w srodku na wysokosci 3,20m
    >Pompa odpada. Pozostaje metoda - nabrac we wiadro, podac na rusztowanie,

    I tu miksokret byłby idealny. Ew suchy beton z wytwórni bloczków np.
    Przyczepką przywieziesz i nosić skrzynkami na górę.

    >Pozniej bedziemy robic suchy beton i jastrych
    >Poniewaz powierzchnia do wylania wynosi raptem 70m2 zadna firma
    >nie chce sobie mixokreta brudzic dla tak malej powierzchni
    Dziwni jacyś- zarobić nie chcą;). 70 m2 to nie taka mała powierzchnia i
    myślę ze jak podzwonisz to znajdziesz chętnych. Szczególnie teraz "zimą"

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 5. Data: 2012-01-24 09:42:55
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 24 Sty, 10:41, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]

    Są jeszcze środki spowalniające wiązanie betonu.

  • 6. Data: 2012-01-24 13:47:18
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 24, 10:11 am, "Kraszan" <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    > - podawanie wiadrami betonu przez okno
    >
    > Jaki mam "czas operacyjny" zanim beton zacznie tezec?

    Tezec szybko nie zacznie ale szybko sie rozwarstwi lub odwodni na dole
    pojemnika.

    Ile czasu?
    Juz po 20 minutach moze sie okazac ze ma na dnie konsystencje zbitego
    piasku.

    Twoj plan moze sie udac jesli po wrzuceniu tych 150 wiader pomieszasz
    calosc ponownie.
    Ale nie sadze zeby dalo sie to tak ladnie wykonac.

    Moja sugestia to zamowienie suchego betonu, wniesienie na miejsce, i
    krecenie go w betoniarce.
    Jak sobie bedziesz wiaderkami mierzyl wode odpowiednio to calosc
    wyjdzie zupelnie dobrze...

  • 7. Data: 2012-01-24 14:51:02
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...

> [...]

    krecenie go w betoniarce.
    Jak sobie bedziesz wiaderkami mierzyl wode odpowiednio to calosc

    Jak temperatura otoczenia niska, to radziilbym wziac gotowy z betoniarni.
    Tak z doswiadczenia ;-)
    Wiaderkiem zalewalem schody. 2 m3 B25 wrzucilem na poczatku listopada ub.
    roku na chudziak i wio.1 ladowal, 2 nosilo, 1 zacieral.
    Niestety, nie pamietam ile to trwalo, na pewno kilka godzin. Ladujacego obuc
    w gumowe buty i niech laduje depczac. Wazne: chudziak wylozylem folia. Beton
    który mial kontakt z chudziakiem zaczynal szybciej tezec z powodu odciagania
    z niego wody. Opracuj tylko plan dzialania, zrób próbe moze z piaskiem? U
    mnie okazalo sie, ze plan wciagania wiadra na linie nie wypalil.

    pozdrawiam

    mcs

  • 8. Data: 2012-01-24 18:21:23
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Kraszan" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 3,20m
    > Pompa odpada. Pozostaje metoda - nabrac we wiadro, podac na

    Dlaczego pompa odpada? Masz tam jakieś okna?
    Ja w tym roku miałem trochę nietypowe betonowanie.
    Trzeba było wylac kilka m3 betonu przy samym budynku z istniejącym
    dachem a nie było dojazdu.
    Wysokość kalenicy mam koło 8 m i okap koło 1 metr.
    Pompa staneła jakieś 25-30m od najdalszego miejsca gdzie miała podac
    beton i ramię rozłożyła ponad dachem..
    Co prawda pompa trochę kosztuje ale nie mogłem nikogo znaleźć kto
    chciałby to zrobic w rozsądnej cenie a urlop się kończył i nie mogłem
    czekać.
    Miałem pewne obawy o dach itp.ale facet z betoniarni wcale się nie
    dziwił i początkowo jak mu zaczełem mówić co jest do zrobienia
    to mi przerwał i zapytał czy chcę lać cos w domu przez okno dachowe.
    Ja chciałem cos innego ale z tonu wywnioskowałem ze to dla nich żaden
    problem i jak trzeba to i do chałupy ramie włożą.
    Do tego masz jeszcze kilka metrów węża.
    Popytaj w betoniarni, wszystko zależy od umiejętności operatora i
    ceny, no moze też od stanu pompy.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 9. Data: 2012-01-24 20:47:07
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kraszan" <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    > - podawanie wiadrami betonu przez okno
    >
    > Jaki mam "czas operacyjny" zanim beton zacznie tezec?

    Spokojnie 3-4 godziny postoi. Sporo zależy również od temperatury otoczenia.
    Zimą więcej, latem mniej. Zamów beton z dodatkiem opóźniającym wiązanie. Zyskasz
    czas i większą wytrzymałość.
    Ja tak wylewałem moje schody. 2m3 betonu, zbita "wanna" z desek mniej więcej
    3x4m i ok. 30-40cm wysokości, 4 ludzi, w tym jeden fizyczny (opłacony, więc
    robił najmniej), jeden mgr inż. geodezji, mgr inż. konstruktor i mgr inż.
    informatyk.
    Operacja zajęła ok 60-70 minut wraz z wibrowaniem. Do dyspozycji mieliśmy z 6
    wiader i 4 ramki rusztowań warszawskich. 2 ludzi biegało z wiadrami przez drzwi
    i wylewało schody od dołu, ja podawałem na rusztowanie a potem stamtąd przez
    okno w klatce schodowej wrzucałem do środka. Temperatura na zewnątrz ok. 20-25
    stopni, beton B25 gęstoplastyczny, bez dodatków.
    Jeśli chcesz zamówić tylko 1,5m3 betonu, to spokojnie zdążysz.
    Tyle to ja jesienią w 1 popołudnie w betoniarce ukręciłem (250l), przewiozłem
    taczką 30m i wrzucilem w szalunek, zawibrowalem i zatarłem. Sam.

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2012-01-25 20:24:22
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 24 Sty, 10:11, "Kraszan" <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    > - podawanie wiadrami betonu przez okno
    >
    > Jaki mam "czas operacyjny" zanim beton zacznie tezec?

    Kiedys czytalem opracowanie, z ktorego wynikalo, ze beton, ktory juz
    czesciowo stezal, po ponownym jego "wzruszeniu" i ponownym zatarciu,
    nie wykazywal mniejszej wytrzymalosci, niz taki "niewzruszany".