  • 1. Data: 2012-01-24 09:17:29
    Temat: Ciepła chałupa, pompa, płyta... i temperatura
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Wiem że o tym jest pierdyliard postów na forach, ale nie mogę odcedzić
    tego co potrzebuję...
    Dajmy na to, że planuję dom na płycie, dwie kondygnacje, na górze
    głównie sypialnie. Czytam sobie o metodach regulacji temperatury przy
    podłogówce i w większości przypadków waha się od 21 st. C do 22, a
    chcąc grzać w taniej taryfie to trzeba grzać w nocy kiedy się śpi :>
    Ja lubię spać w chłodzie i mi by pasowało mieć np. 18 st. C na górze,
    a w dzień kiedy i tak w zasadzie w sypialni się nie siedzi, to po co
    więcej? W takim razie, zastanawiam się po jaki grzyb mi na przykład
    podłogówka na górze, skoro grzejąc dół i tak ciepło mi smyknie na
    drugie piętro, zwłaszcza że planuję WM? Chyba, że więcej podłogówki =
    większy COP?
    Wyjaśnijta jak krowie na rowie :>

    L.

  • 2. Data: 2012-01-24 09:26:59
    Temat: Re: Ciepła chałupa, pompa, płyta... i temperatura
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 10:17, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:
> [...]
    > a w dzień kiedy i tak w zasadzie w sypialni się nie siedzi, to po co
    > więcej? W takim razie, zastanawiam się po jaki grzyb mi na przykład

    To se skrecisz na rotametrze na obwodzie/obwodach z sypialni i bedzie
    tam chlodniej. Ja tez tak mam - w sypialniach mam kolo 18-19stC bo tez
    nie lubie chodzi spac w goracu.

    > podłogówka na górze, skoro grzejąc dół i tak ciepło mi smyknie na
    > drugie piętro, zwłaszcza że planuję WM? Chyba, że więcej podłogówki =
    > większy COP?

    Tak latwo nie smyknie. WM bedzie nawiewac 15-16stC (chyba ze kupisz
    taki o 100% sprawnosci ale ja takiego nie znam ;) wiec nie bedzie tam
    podnosic w zaden sposob temperatury. Zreszta te 30m3/h nie jest w
    stanie zmienic temperatury w pokoju - to sa pojedyncze waty energii :)
    Cieplo z dolu istotnie bedzie wedrowalo w gore ale nie na tyle ze
    majac na dole 21stC - na gorze bedzie tyle samo. Ja mam teraz taka
    sytuacje - na dole grzeje, na gorze nie. Na gorze mam ok 18stC.

    Wiecej podlogowki = lepszy COP = tak, w przypadku grzania pompa
    ciepla.

    Nie daj se wkrecic kaloryferow, podlogowka jest lepsza pod kazdym
    wzgledem, a mieszanie podlogowki z kaloryferami tylko niepotrzebnie
    komplikuje prosta instalacje.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2012-01-24 09:54:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 24 Sty, 10:26, Adam <a...@g...com> wrote:
    > To se skrecisz na rotametrze na obwodzie/obwodach z sypialni i bedzie
    > tam chlodniej. Ja tez tak mam - w sypialniach mam kolo 18-19stC bo tez
    > nie lubie chodzi spac w goracu.

    Bardziej skąpstwo przeze mnie przemawiało, mniej podłogówki = mniej
    piniędzy ;)

    > majac na dole 21stC - na gorze bedzie tyle samo. Ja mam teraz taka
    > sytuacje - na dole grzeje, na gorze nie. Na gorze mam ok 18stC.

    Ano właśnie, bez grzania :> Stąd mój pomysł że podłogówka tam
    zbędna ;)

    > Nie daj se wkrecic kaloryferow, podlogowka jest lepsza pod kazdym
    > wzgledem, a mieszanie podlogowki z kaloryferami tylko niepotrzebnie
    > komplikuje prosta instalacje.

    To jest oczywista oczywistość, generalnie jak już zacznę budować to na
    pewno będę tutaj spamował maniakalnie, póki co takie drobne wstępne
    popierdółki :>

    L.

  • 4. Data: 2012-01-24 09:58:52
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >To jest oczywista oczywistość, generalnie jak już zacznę budować to na
    >pewno będę tutaj spamował maniakalnie, póki co takie drobne wstępne
    >popierdółki :>

    lepiej teraz niz potem - później wielu rzeczy sie nie odkręci. Co do tematu - rób
    podłogówkę wszędzie, jesli dasz każdy pokoj na osobnym obwodzie to bedziesz mógł jes
    osobno sterować.

    b.

  • 5. Data: 2012-01-24 10:13:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 24 Sty, 10:58, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
    > lepiej teraz niz potem - później wielu rzeczy sie nie odkręci. Co do tematu - rób
    podłogówkę wszędzie, jesli dasz każdy pokoj na osobnym obwodzie to bedziesz mógł jes
    osobno sterować.

    Tak też planuję.

    Jak dopieścimy rysunki i zrobię OZC to wrzucę tutaj wszystko i
    będziecie się pastwić, a co do budowy to jeszcze pewnie ze 2-3 lata
    upłynie zanim cokolwiek się zacznie :>

    L.

  • 6. Data: 2012-01-24 11:20:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 10:54, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > Bardziej skąpstwo przeze mnie przemawiało, mniej podłogówki = mniej
    > piniędzy ;)

    Podlogowka jest tansza od sensownych kaloryferow. Popatrz - pokoj
    15m2m, rozstaw rurek 15cm to na m2 wychodzi 6,6m rurki czyli 100mb po
    2,6 = 260 pln. Do tego jeden obwod na rozdzielaczu, spinki, folia -
    wyjdzie te 350 pln. Moze i kupisz za tyle kalafior - ale wypadaloby
    pociagnac do niego instalacje z miedzi. Rozdzielacz do kalafiora tez
    trzeba dac. Wychodzi na to samo.

    No, ja robocizny nie licze ale rozlozenie rurek podlogowki zrobisz bez
    najmniejszego problemu sam.

    > Ano właśnie, bez grzania :> Stąd mój pomysł że podłogówka tam
    > zbędna ;)

    Stanowczo - potrzebna!! Jak przyjdzie -20stC to tam temperatura na
    pewno bardziej spadnie. Ogrzewanie potrzebne. Ja teraz robilem
    podlogowke na poddaszu - ok 80m2 po podlogach i wyszlo ok 800mb rurki
    (~2,1k pln) plus rozdzielacz (~500 pln).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2012-01-24 11:31:32
    Od: ArekM <a...@j...com>

> [...]
    > podlogowke na poddaszu - ok 80m2 po podlogach i wyszlo ok 800mb rurki
    > (~2,1k pln) plus rozdzielacz (~500 pln).

    A daje sie tym wsystkim jakos sensownie sterowac?

    Ciągle chodzi mi po głowie zrobienie podłogówki po całości. O ile parter
    (salon/kuchnia/gabinet) to sprawa prosta, to na górze (3 x sypialnia)
    nie wydaje mi sie to juz takie idealne rozwiazanie.

    Jak tym sensownie sterowac w pomieszczeniach, które nie są grzane cały
    czas, i w ktorych chciałbym mieć ciepło "na żądanie"?

    --
    Pzdr

  • 8. Data: 2012-01-24 11:44:59
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    ArekM <a...@j...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak tym sensownie sterowac w pomieszczeniach, które nie są grzane cały
    > czas, i w ktorych chciałbym mieć ciepło "na żądanie"?

    Ze względu na bezwładność ogrzewania podłogowego stworzenie bezobsługowego
    systemu "temperatura na życzenie" jest praktycznie niemożliwe. Tylko system
    mieszany da taką możliwość.

  • 9. Data: 2012-01-24 11:54:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ArekM" napisał w wiadomości grup

    >Jak tym sensownie sterowac w pomieszczeniach, które nie są grzane cały
    >czas, i w ktorych chciałbym mieć ciepło "na żądanie"?

    Ale regulujesz tak aby mieć w sypialniach ciągle np. 18 st C i git. Nie ma
    większego sensu obniżać/podwyższać temeratury w cyklu dobowym.

  • 10. Data: 2012-01-24 11:56:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 12:31, ArekM <a...@j...com> wrote:

    > Jak tym sensownie sterowac w pomieszczeniach, które nie są grzane cały
    > czas, i w ktorych chciałbym mieć ciepło "na żądanie"?

    Nie da sie. Ale to nie ma sensu - lepiej grzac caly czas z taka sama
    temperatura podlogowka. Po co chcesz obnizac temperature? Zeby
    oszczedzac? Nic nie oszczedzisz na tym.
    pozdr.

    --
    Adam