  • 41. Data: 2012-01-26 09:22:29
    Temat: Re: Ciepła chałupa, pompa, płyta... i temperatura
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    Nie da sie. Ale to nie ma sensu - lepiej grzac caly czas z taka sama
    temperatura podlogowka. Po co chcesz obnizac temperature? Zeby
    oszczedzac? Nic nie oszczedzisz na tym.
    pozdr.

    Może to moje złudne wrażenie, ale wydaje mi się ze jest oszczędność.

    od 2 tygodni w przeciągu dnia nie ma nikogo w domu,
    temperatura skręca mi się na grzejnikach do 19stopni,
    podłoga idzie na nimimum tylko na parterze na piętrze jest wyłączona.

    Kocioł w zasadzie nie podaje węgla pod nasza nieobecność, tyle co na
    podtrzymanie płomienia, nie przechodzi w tryb praca.

    przez 8 godzin temp spada moze o 1 stopień z 21,5 na ok 20.

    Godzine przed przyjściem z pracy grzejniki dogrzewają dom do 21,5.

    Nie liczyłem tego ale wcześniej cały czas była stała temperatura. A
    zauważyłem, że mnie węgla ubywa
    w podajniku. Będe miał czas sprawdzę to dokładnie.

    System oczywiście mam mieszany, wszędzie grzejniki i wszędzie podłogówka,
    mocy to mam nawet jak by
    przyszło - 80stopni :)

  • 42. Data: 2012-01-26 10:50:55
    Temat: Re: Ciep a cha upa, pompa, p yta... i temperatura
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    >Jeżeli wpuszczasz w podłogę 28 st. C to co za różnica co stoi na tej
    >podłodze?

    A np. smakuje Ci wodka/piwo/coca-cola o temp 28 stopni ?? :-)

    Widze np. po psie, lubi wypic zimna wode, ale juz taka
    w temp. pogrzanej od podlogi to nie bardzo :-)

    >Jak się podłoga nagrzeje bardziej pod meblami to ciepło
    >pójdzie bokiem bo mu będzie łatwiej.

    Bokiem ? :D
    Daj spokoj, :D
    Pomysl np. masz brodzik prysznicowy jakim bokiem
    moze Ci powietrze wyjsc ;-)
    Zbaczamy z tematu :-))

    Co ogrzewania podlogi w calym domu to
    nie zastanawiaj sie tylko zrob na pietrze tez.
    Przyda sie kiedy dom bedzie Ci schnal,
    ustrzezesz sie tez mozliwej wilgoci :-)

    Przy podlogowce rob dokumentacje w postaci
    zdjec.

    pozdrawiam
    Adams