    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciepła chałupa, pompa, płyta... i temperatura
    Date: Tue, 24 Jan 2012 01:26:59 -0800 (PST)

    On 24 Sty, 10:17, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:
> [...]
    > tego co potrzebuję...
    > Dajmy na to, że planuję dom na płycie, dwie kondygnacje, na górze
    > głównie sypialnie. Czytam sobie o metodach regulacji temperatury przy
    > podłogówce i w większości przypadków waha się od 21 st. C do 22, a
    > chcąc grzać w taniej taryfie to trzeba grzać w nocy kiedy się śpi :>
    > Ja lubię spać w chłodzie i mi by pasowało mieć np. 18 st. C na górze,
    > a w dzień kiedy i tak w zasadzie w sypialni się nie siedzi, to po co
    > więcej? W takim razie, zastanawiam się po jaki grzyb mi na przykład

    To se skrecisz na rotametrze na obwodzie/obwodach z sypialni i bedzie
    tam chlodniej. Ja tez tak mam - w sypialniach mam kolo 18-19stC bo tez
    nie lubie chodzi spac w goracu.

    > podłogówka na górze, skoro grzejąc dół i tak ciepło mi smyknie na
    > drugie piętro, zwłaszcza że planuję WM? Chyba, że więcej podłogówki =
    > większy COP?

    Tak latwo nie smyknie. WM bedzie nawiewac 15-16stC (chyba ze kupisz
    taki o 100% sprawnosci ale ja takiego nie znam ;) wiec nie bedzie tam
    podnosic w zaden sposob temperatury. Zreszta te 30m3/h nie jest w
    stanie zmienic temperatury w pokoju - to sa pojedyncze waty energii :)
    Cieplo z dolu istotnie bedzie wedrowalo w gore ale nie na tyle ze
    majac na dole 21stC - na gorze bedzie tyle samo. Ja mam teraz taka
    sytuacje - na dole grzeje, na gorze nie. Na gorze mam ok 18stC.

    Wiecej podlogowki = lepszy COP = tak, w przypadku grzania pompa
    ciepla.

    Nie daj se wkrecic kaloryferow, podlogowka jest lepsza pod kazdym
    wzgledem, a mieszanie podlogowki z kaloryferami tylko niepotrzebnie
    komplikuje prosta instalacje.
    pozdr.

    --
    Adam