  • 11. Data: 2012-01-24 12:32:14
    Temat: Re: Ciepła chałupa, pompa, płyta... i temperatura
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 24 Sty, 12:20, Adam <a...@g...com> wrote:
    > Stanowczo - potrzebna!! Jak przyjdzie -20stC to tam temperatura na
    > pewno bardziej spadnie. Ogrzewanie potrzebne. Ja teraz robilem
    > podlogowke na poddaszu - ok 80m2 po podlogach i wyszlo ok 800mb rurki
    > (~2,1k pln) plus rozdzielacz (~500 pln).
    > pozdr.

    aż tyle ?? toż to rozstaw 10 cm na całej powierzchni podłogi :)

  • 12. Data: 2012-01-24 14:12:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 13:32, enemyunknown <r...@s...fr.pl> wrote:

    > aż tyle ?? toż to rozstaw 10 cm na całej powierzchni podłogi :)

    No mozna dac troche mniej ale ja juz sie nie bawilem - grzeje PC - im
    gesciej rurek tym nizsza temperatura zasilania = lepszy COP :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2012-01-24 17:24:32
    Od: "Bogdann" <b...@g...pl>

    wyjdzie te 350 pln. Moze i kupisz za tyle kalafior - ale wypadaloby
    pociagnac do niego instalacje z miedzi.

    Możesz wyjasnić dlaczego do kaloryferów wypada miedziane rury stosować ?

    pzdr
    Bogdan

  • 14. Data: 2012-01-24 17:34:37
    Od: "Bogdann" <b...@g...pl>

    Nie daj se wkrecic kaloryferow, podlogowka jest lepsza pod kazdym
    wzgledem, a mieszanie podlogowki z kaloryferami tylko niepotrzebnie
    komplikuje prosta instalacje.

    Tutaj się nie zgodzę, że pod każdym względem. O ile w sezonie grzewczym da
    sie chodzić 'komfortowo' boso po podłodze - bo płytki nie są zimne, o tyle
    poza sezonem grzewczym nie ma tu żadnego komfortu. Przynajmniej ja mogę o
    sobie tak powiedzieć - czuję dyskomfort niestety. Pewnie kapcie ratują
    sytuację, ale nie potrafię chodzic w kapciach po domu. A jeszcze gorzej
    wychodzi wizyta u znajomych - albo zakładasz czyjeś kapcie, albo nogi w
    powietrzu ;).
    Dlatego właśnie ja zdecydowałem się na drewnianą podłogę + kalofery = salon
    i wykładzina + kaloryfiery = sypialnia.

    pzdr
    Bogdan

  • 15. Data: 2012-01-24 17:36:18
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Bogdann napisał:
    > Możesz wyjasnić dlaczego do kaloryferów wypada miedziane rury stosować ?

    Ja mam wszystko na pexach - tak podłogówki, jak i kalafiory, a
    grzeją..., gorąco czasem aż za bardzo :-)))
    Wcale nie musi być w miedzi - to bzdura jakaś.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 16. Data: 2012-01-24 18:45:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 18:24, "Bogdann" <b...@g...pl> wrote:
    > wyjdzie te 350 pln. Moze i kupisz za tyle kalafior - ale wypadaloby
    > pociagnac do niego instalacje z miedzi.
    >
    > Możesz wyjasnić dlaczego do kaloryferów wypada miedziane rury stosować ?

    Jakos tak mi to bardziej pasuje. W podlogi puszczam max 40stC. W
    kaloryfery moze isc i 80-90stC. Nie odwazylbym sie uzyc tu pexa.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2012-01-24 18:46:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 18:34, "Bogdann" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > poza sezonem grzewczym nie ma tu żadnego komfortu. Przynajmniej ja mogę o

    Kto Ci kaze dawac plytki na podlogowke? Ja mam wszedzie panele, a w
    piwnicach wykladziny. Mozna bez wiekszego problemu stosowac drewno do
    2cm grubosci. Mity i stereotypy sie Ciebie trzymaja :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2012-01-24 18:49:12
    Temat: Re: Ciep?a cha?upa, pompa, p?yta... i temperatura
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-01-24 18:34, Bogdann pisze:
> [...]
    >
    > Tutaj si? nie zgodz?, ?e pod ka?dym wzgl?dem. O ile w sezonie grzewczym da
    > sie chodzi? 'komfortowo' boso po pod?odze - bo p?ytki nie s? zimne, o tyle
    > poza sezonem grzewczym nie ma tu ?adnego komfortu. Przynajmniej ja mog? o
    > sobie tak powiedzie? - czuj? dyskomfort niestety. Pewnie kapcie ratuj?
    > sytuacj?, ale nie potrafi? chodzic w kapciach po domu. A jeszcze gorzej
    > wychodzi wizyta u znajomych - albo zak?adasz czyje? kapcie, albo nogi w
    > powietrzu ;).
    > Dlatego w?a?nie ja zdecydowa?em si? na drewnian? pod?og? + kalofery = salon

    a kto powiedział ze nie mozesz mieć drewna na podlogowce?
    kolejny mit do obalenia

    a co do chłodu podłogówki
    w zimie cieplitko
    latem fajnie chłodzi
    pozostaje wczesna wiosna i późna jesień ale to tez można nawet sam obieg
    uruchomić i temperatura wody sie wyrówna.

    michal

  • 19. Data: 2012-01-24 19:13:48
    Od: "Bogdann" <b...@g...pl>

    Kto Ci kaze dawac plytki na podlogowke? Ja mam wszedzie panele, a w
    piwnicach wykladziny. Mozna bez wiekszego problemu stosowac drewno do
    2cm grubosci. Mity i stereotypy sie Ciebie trzymaja :)

    Zakładałem to fakt, że podłogówka tylko z płytkami - tak mi mówiono, że
    przewodzą dobrze ciepło w przeciwieństwie do drewna. Tak samo z
    wykładzinami, że muszą być specjalne. Zapewne jesteście pionierami :) , ja
    nie spotkałem się z nikim, kto ma podłogówkę + drewno. Stąd wybór.

    pzdr
    Bogdan

  • 20. Data: 2012-01-24 19:56:09
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Jakos tak mi to bardziej pasuje. W podlogi puszczam max 40stC. W
    > kaloryfery moze isc i 80-90stC. Nie odwazylbym sie uzyc tu pexa.
    > pozdr.

    Adam przestań...
    Pex wytrzymuje 110 stC, a i tak więcej jak 50-60 w grzejniki nie puszczasz.
    Rurki z miedzi tutaj, to zwyczajna fanaberia.
    Zresztą nie wiem, czy w instalacji rozdzielaczowej stosuje się rurki z
    miedzi...
    Nawet gdyby, to byłoby upierdliwe, a nic nadzwyczajnego by nie wnosiło.

    pozdr
    Robert G.