    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Folia pod wylewkami - jak to jest naprawd
    Date: Tue, 24 Jan 2012 22:11:13 +0100

    Dnia 23-01-2012 o 22:19:31 arek <n...@m...pl> napisał(a):

    > A konkretnie jak to jest naprawde z tymi podwójnymi foliami stosowanymi
    > jako
    > warstwy po?lizgowe? Pytam, bo moja pod?oga sk?ada sie z górek i do?ków i
    > nawet po podsypaniu (piaskiem chyba?) nie ma szans na równ? warstwe
    > styropianu. Wiec wylewka nie ma szans ?lizgaae sie jak po stole - raczej
    > bedzie pracowaae jak lodowiec i rze 1/4 biae styropian...
    he he dobre :) warstwę poślizgową robi sie pod wylewką na tarasie,
    tam gdzie jest narażona na duże różnice temp i intensywnie ona pracuje.
    W domu pod wylewkę wystarczy pojedyncza folia aby beton nie dostawał
    się w szpary w styropianie.

    > Tylko czy na pewno? Jak pod?oga bez ogrzewania to wylewka raczej sie nie
    > rozszerza, bo zmiany temperatury ma?e. Jak z ogrzewaniem pod?ogowym, to
    > jedna warstwa folii (ta w kratke i z aluminium) i tak nie po?lizga sie za
    > bardzo - szczególnie przybita klipsami do styropianu.
    >
    > PS Jak to jest z grubo?ci? wylewki? Ma zawsze znaczenie krytyczne?
    Tak, przy podłogówce musi mieć minimum 6cm.

    > Pytam, bo
    > mi hudraulik (instalator, ?eby nie by?o) tak wysoko puszcza? rurki, ?e
    > ich
    > góra (z otulin?) wychodzi na moj rozum równo z gór? wylewki (jak nie
    > panelu
    > albo p?ytki) Nie moge sobie pozwoliae na szalenstwo, bo mi 1/4 le zrobili
    > schody
    > i ju? (licz?c wylewke i panele) najwy?szy schodek mam 3-3,5 cm wy?szy ni?
    > inne.
    Schody można przerobić a wylewki za cienkiej nie zrobisz bo ci popęka.
    Dlatego schody (okładzinę) robi się na końcu. najwyżej coś tam podlejesz
    albo przytniesz przy schodach aby dopasować do podłóg, innego wyjścia
    nie masz.

    --
    Pozdr
    JanuszK