    From: froff <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Gazowy podgrzewacz z szybkim startem
    Date: Mon, 07 Oct 2013 13:39:57 +0200

    hej
    Poszukuję do mieszkania gazowego podgrzewacza wody, który szybko
    startuje i startuje przy małym przepływie. Wydaje się, że najszybsze są
    te ze świeczką ale ja wolałbym mimo wszystko iskrowy o ile istnieją
    wystarczająco szybkie.

    Niestety producenci często czasem zapłonu się nie chwalą.
    Valliant pisze, że ich piecyki odpalają po "około" 2s, co wydaje się
    niezłe ale to "około" nieco niepokoi.

    Junkers nie pisze wprost ale chwali się, że jest oszczędny, bo najpierw
    zapala się pilot a główny palnik po "kilku" sekundach (ha ha :)

    Mam starego junkersa z iskrownikiem po poprzednich właścicielach (rok
    1997). Odpalanie tego to koszmar. Najpierw ze 4 sekundy pstryka, potem
    odpala pilota i ze 3 sekundy zanim buchnie główny, więc czekam z 7
    sekund zanim odpali i to z wodą odkręconą na max, bo inaczej przerywa
    procedurę startową na pilocie.

    Czy ktoś zatem orientuje się jakie piecyki mają błyskawiczny start?

    A przy okazji: czy na 3 osobową rodzinę wystarczy mi 19-20kW, czy brać
    większy?
    Chciałbym mieć skuteczne podgrzewanie jak jeden się kąpie i jeden
    puszcza kran w kuchni.

    pozdrawiam