  • 1. Data: 2013-10-07 13:39:57
    Temat: Gazowy podgrzewacz z szybkim startem
    Od: froff <f...@i...pl>

    hej
    Poszukuję do mieszkania gazowego podgrzewacza wody, który szybko
    startuje i startuje przy małym przepływie. Wydaje się, że najszybsze są
    te ze świeczką ale ja wolałbym mimo wszystko iskrowy o ile istnieją
    wystarczająco szybkie.

    Niestety producenci często czasem zapłonu się nie chwalą.
    Valliant pisze, że ich piecyki odpalają po "około" 2s, co wydaje się
    niezłe ale to "około" nieco niepokoi.

    Junkers nie pisze wprost ale chwali się, że jest oszczędny, bo najpierw
    zapala się pilot a główny palnik po "kilku" sekundach (ha ha :)

    Mam starego junkersa z iskrownikiem po poprzednich właścicielach (rok
    1997). Odpalanie tego to koszmar. Najpierw ze 4 sekundy pstryka, potem
    odpala pilota i ze 3 sekundy zanim buchnie główny, więc czekam z 7
    sekund zanim odpali i to z wodą odkręconą na max, bo inaczej przerywa
    procedurę startową na pilocie.

    Czy ktoś zatem orientuje się jakie piecyki mają błyskawiczny start?

    A przy okazji: czy na 3 osobową rodzinę wystarczy mi 19-20kW, czy brać
    większy?
    Chciałbym mieć skuteczne podgrzewanie jak jeden się kąpie i jeden
    puszcza kran w kuchni.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-10-07 15:32:05
    Temat: Re: Gazowy podgrzewacz z szybkim startem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "froff" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > i startuje przy małym przepływie. Wydaje się, że najszybsze są te ze
    > świeczką ale ja wolałbym mimo wszystko iskrowy o ile istnieją

    Szukaj takiego podłączanego do gniazdka (jeśli jeszcze są produkowane) te
    bateryjne działają szybko tylko kilka miesięcy po wymianie baterii później
    słychać że iskra jest jakby "słabsza" i zapala dopiero za 3, 4 razem.
    Najwolniejsze są te z wbudowanym dynamem - tam rzeczywiście jest kilka
    sekund zwłoki.

    > Niestety producenci często czasem zapłonu się nie chwalą.
    > Valliant pisze, że ich piecyki odpalają po "około" 2s, co wydaje się
    > niezłe ale to "około" nieco niepokoi.

    Pytanie co to znaczy "odpala" :-) Czy już główny palnik czy pilot.

    > Junkers nie pisze wprost ale chwali się, że jest oszczędny, bo najpierw
    > zapala się pilot a główny palnik po "kilku" sekundach (ha ha :)

    Mam pod opieką w rodzinie dwa kilkuletnie junkersy na baterie i nigdy nie
    zauważyłem opóźnienia.

    > Mam starego junkersa z iskrownikiem po poprzednich właścicielach (rok
    > 1997). Odpalanie tego to koszmar. Najpierw ze 4 sekundy pstryka, potem
    > odpala pilota i ze 3 sekundy zanim buchnie główny,

    Albo masz za słabe baterie / brudne styki, albo padł któryś czujnik. Sprawny
    piecyk odpala już od pierwszego "pstryknięcia".

    Spotkałem się kilka razy z takim efektem i w 90% wypadków wystarczyło
    zmienić baterie. Raz trzeba było wyczyścić filtr wody przed piecykiem, a raz
    czujnik ciśnienia wody w piecyku.

    > więc czekam z 7 sekund zanim odpali i to z wodą odkręconą na max, bo
    > inaczej przerywa
    > procedurę startową na pilocie.

    To że musisz mieć odkręconą wodę na maksa sugeruje problem z zatkanym
    filtrem wody albo zepsutym czujnikiem ciśnienia wody.

    > Czy ktoś zatem orientuje się jakie piecyki mają błyskawiczny start?

    Dowolny sprawny.

    > A przy okazji: czy na 3 osobową rodzinę wystarczy mi 19-20kW, czy brać
    > większy?
    > Chciałbym mieć skuteczne podgrzewanie jak jeden się kąpie i jeden puszcza
    > kran w kuchni.

    Piecyk ma modulację mocy w funkcji przepływu wody więc jeśli tylko
    sumaryczne zapotrzebowanie na moc będzie mniejsze niż moc piecyka to nie
    będzie większych problemów. Oczywiście drobna zmiana temperatury po
    odkręceniu drugiego kranu nastąpi - i tu poznać klasę ogrzewacza. Te droższe
    mają bardziej stabilną temperaturę wody na wylocie, te tańsze mniej.

    Do tego dochodzi stabilność ciśnienia zimnej wody. Co z tego że piecyk "da
    radę" i z niego woda będzie wypływała o tej samej temperaturze jeśli spadnie
    ciśnienie zimnej wody i sumarycznie z baterii popłynie cieplejsza woda.

    Jeśli nie robisz sobie sauny z łazienki to 20 kW spokojnie wystarczy na
    jednoczesny prysznic i mycie naczyń. Ważniejsza jest moc minimalna np. 14kW
    to zdecydowanie za dużo i sprawia że trzeba domieszać więcej zimnej by woda
    do mycia rąk albo naczyń nie była za ciepła - i przez to zużycie wody
    rośnie.

    Np. w mieszkaniu mieliśmy piecyk o mocy minimalnej 14 kW po zmianie na 10kW
    zużycie wody spadło o ok. 20%.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-10-07 16:25:44
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Pytanie co to znaczy "odpala" :-) Czy już główny palnik czy pilot.
    zaczynma grzać wodę

    > Mam pod opieką w rodzinie dwa kilkuletnie junkersy na baterie i nigdy
    > nie zauważyłem opóźnienia.
    Tak? to spróbuj odkręcić kurek ciepłej wody tak na 75%, i powiedz nam
    ile litrów wody wyływa zanim płomień buchnie.

    > Dowolny sprawny.
    jasne. startują, znaczy rozpocznają sekwencje zapalania palnika w ciągu
    1 sekundy.
    Ale palnik pali nominalną mocą po kilku sekundach. Ja mam piec 2
    funkcyjny, i pomimo że cały piec jest ciepły bo grzeje kaloryfery, to
    odkręcenie ciepłej wody, powoduje napływ zimnej wody do pieca i takie
    jego wchłodzenie, że zapala się normaly płomień, a za 2 sekundy
    powiększa się do maksymalnego. takie 24kW na parę sekund, bo piec
    "zaspał". Normalnie jak drogowcy w zimie. Takie zaskoczenie, ktoś
    odkręcił kurek z ciepłą wodą, co teraz, co teaz, aaaa będziemy cykać,
    pstrykać, sprawdzać czy komin działa, czy woda jest, no to może
    iskrownik żeby gaz zapalić.....

> [...]
    > odkręceniu drugiego kranu nastąpi - i tu poznać klasę ogrzewacza. Te
    > droższe mają bardziej stabilną temperaturę wody na wylocie, te tańsze
    O ile ja znam takie piece, to modulacja jest mocno stopniowa i mocno
    powolna. PRecyzyjniej: jeśli piec pali, to sprawdza tylko temperaturę
    wody na wyjściu. jeśli mu odkręcisz drugi kran, to nieznam takiego który
    "kapnie" się że skoro jest większy pobór wody- trzeba dać więcej gazu.
    Musi spaść temperatura wody na wyjściu - wtedy piec podrzeje mocniej.
    Moim zdaniem na rodzinę 10kW spokojnie wystarczy, ale to MOJE zdanie i
    na 100% są ludzie którym to za mało. Wszystko zależy czy da się myć w
    małej ilości wody, czy bierze się prysznic, czy robi sobie dobrze pod
    prysznicem.

    ToMasz

  • 4. Data: 2013-10-07 16:45:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    froff wrote:
> [...]
    > startuje i startuje przy małym przepływie. Wydaje się, że najszybsze
    > są te ze świeczką ale ja wolałbym mimo wszystko iskrowy o ile istnieją

    może kup piecyk z małym zasobnikiem... wtedy masz w pogotowiu 20 czy 40
    litrów wody od ręki.

  • 5. Data: 2013-10-07 18:18:57
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 października 2013 16:45:24 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor
    napisał:

    > może kup piecyk z małym zasobnikiem... wtedy masz w pogotowiu 20 czy 40
    >
    > litrów wody od ręki.

    na przykładzie mojego bojlera elektrycznego twierdzę ze to marny pomysł. Mam bojler
    50l grzałki 4,5kW. Jak był włączony cały czas że grzał wodę do temp ok 70stC to
    dzienny koszt tylko że był w pogotowiu wynosił 1,50 dziennie. Cirka jebałt 550
    złotych rocznie 45 zł miesięcznie. Przy gazie będzie trochę mniej kosztowało ale i
    tak jakieś pieniądze pójdą w pizdu. Przepływowy nieważne czy na gaz czy na prąd
    będzie oszczędniejszy o te dobowe straty.

  • 6. Data: 2013-10-07 18:32:50
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 07.10.2013 13:39, froff pisze:
> [...]
    >
    > Niestety producenci często czasem zapłonu się nie chwalą.
    > Valliant pisze, że ich piecyki odpalają po "około" 2s, co wydaje się

    kupiłem ostatnio vallianta z castoramy, rzeczywiście te 2 sekundy nie są
    czymś kosmicznym, zapala ładnie, szybko i przy małym strumieniu. Na
    początku, jak baterie nowe to max dwie iskry i był ogień, teraz może do
    5 iskier dochodzi, ale baterie już kilka miesięcy mają, a i filterek
    chyba sie przypchał bo jak odkręce drugi kran to ciśnienie gwałtownie
    spada. Ustawioną temperaturę trzyma w zakresie +-2st.

  • 7. Data: 2013-10-07 18:34:56
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 07.10.2013 16:45, Marek Dyjor wrote:

    > może kup piecyk z małym zasobnikiem... wtedy masz w pogotowiu 20 czy 40
    > litrów wody od ręki.

    To są take dwa w jednym? Jakoś się specjalnie nazywają? W przepływowych
    jakoś nie umiem się doszukać. Mnie i 5 litrów by wystarczyło. Po to
    tylko, by czas oczekiwania skrócić.
    Tylko czy taki może podawać wodę z pominięciem bilera jak w bojlerze
    zimna po kilku godzinach?

  • 8. Data: 2013-10-07 18:43:49
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 07.10.2013 15:32, Ergie wrote:

    > To że musisz mieć odkręconą wodę na maksa sugeruje problem z zatkanym
    > filtrem wody albo zepsutym czujnikiem ciśnienia wody.

    Ale woda leci jak cholera - nie nadąża wypływać z umywalki. Zatkany
    filtr by mi chyba przytykał nie?
    Zepsuty czujnik: nie wykluczam. Cholera: dzisiaj jest jeszcze gorzej,
    co drugi raz nie odpala główny - tlyko pilot.

> [...]
    > 14kW to zdecydowanie za dużo i sprawia że trzeba domieszać więcej zimnej
    > by woda do mycia rąk albo naczyń nie była za ciepła - i przez to zużycie

    Kurcze: Junkers dla pieca 19.2kW deklaruje 7kW przy 8.1kW poborze.
    Valliant: przy takiej samej mocy max. minimalną daje 3.4kW przy poborze
    3.9kW.
    Czy możliwe są aż takie różnice przy niedużych różnicach w cenie?
    Czy może to jakieś oszustwo?

  • 9. Data: 2013-10-07 18:46:09
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 07.10.2013 18:32, Albercik wrote:
> [...]
    > chyba sie przypchał bo jak odkręce drugi kran to ciśnienie gwałtownie
    > spada. Ustawioną temperaturę trzyma w zakresie +-2st.

    A daje mocno ciepłą wodę powiedzmy przy intensywnym prysznicu i myciu
    garów jednoczesnie?

  • 10. Data: 2013-10-07 20:24:32
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 07.10.2013 18:46, froff pisze:

    > A daje mocno ciepłą wodę powiedzmy przy intensywnym prysznicu i myciu
    > garów jednoczesnie?

    wiesz co.. szczerze nie zauważyłem dyskomfortu, poza opisywanym spadkiem
    ciśnienia, co wskazuje raczej na zapchany filtr. Ale generalnie u mnie w
    porze prysznica nikt za szorowanie garów się nie bierze.. Co do
    temperatury.. ustawioną mam ~40st i z tego co widzę to taką trzyma(ma
    wbudowany elektroniczny termometr), jak wyczyszczę filtr to przeprowadzę
    test: odkręcę jeden kran na max, poczekam na ustabilizowanie się
    temperatury po czym odkręcę drugi i zobaczymy, ale wpier muszę ten filt
    wyczyścić a instalacje mam ciulatą i nie mam zaworów odcinających, muszę
    cały dom zakręcić i spuścić z połowy instalacji wodę.. więc nie obiecuję
    że to będzie jutro...