  • 1. Data: 2013-10-04 14:28:35
    Temat: Zatapianie siatki i nocny przymrozek
    Od: RafalskiW <n...@n...pl>

    Ekipa wzięła się za zatapianie siatki i zrobiła jedną ścianę, która
    wieczorem była jeszcze mokra. W nocy było -2'c, po przeczytaniu na worku
    z klejem widnieje jak byk 'praca przy 5+ do 25+'. Czy mam się zacząć
    martwić ?

    Rafał

  • 2. Data: 2013-10-04 15:52:32
    Temat: Re: Zatapianie siatki i nocny przymrozek
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "RafalskiW" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > klejem widnieje jak byk 'praca przy 5+ do 25+'. Czy mam się zacząć martwić

    Jak wyschnie to sprawdz czy odlazi (czy da sie oderwac)
    ja bym nie kladl przy takich temperaturach

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 3. Data: 2013-10-04 22:19:28
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Jak wyschnie to sprawdz czy odlazi (czy da sie oderwac)
    > ja bym nie kladl przy takich temperaturach

    Ja bym też nie kładł. Warstwa kleju jest cienka i wychłodzenie jej
    następuje szybko, nie ma co liczyć, że może się uda. Wszyscy producenci
    dają +5 jako minimum, więc ktoś to na pewno wyliczył i sprawdził. .
    Wydaje się że granicą mogłoby być +1, ale klej to mieszanka a nie czysta
    woda, pewno +5 jest granicą (z jakimś marginesem) dobrego wiązania.

    Teraz zanosi się na kilka ładnych dni, niech robią tylko do południa, a
    potem niech sobie schnie.

  • 4. Data: 2013-10-05 21:47:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 04.10.2013 15:52, HANA pisze:

    > ja bym nie kladl przy takich temperaturach

    Łatwo powiedzieć... Synoptycy spaprali sprawę, wtedy miało być w nocy w
    najzimniejszym momencie koło +2C (przynajmniej u mnie, nie wiem gdzie
    'grasuje' inicjator wątku ;) ) a było -5C.

  • 5. Data: 2013-10-06 19:30:44
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Łatwo powiedzieć...

    Ja też się wymądrzam, ale miałem ten sam problem. Tyle że u mnie nie
    synoptycy a majstry, ja chciałem wcześniej, przed przymrozkami, a oni
    się wzięli za robotę kiedy im pasowało.

  • 6. Data: 2013-10-07 01:03:57
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "HANA" <h...@s...com.pl> wrote in message

    > Użytkownik "RafalskiW" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jak wyschnie to sprawdz czy odlazi (czy da sie oderwac)
    > ja bym nie kladl przy takich temperaturach

    Oczywiście, że nie kłaść. Musi być ze 3 dni +10 żeby było poprawnie
    wykonane.

  • 7. Data: 2013-10-07 10:51:21
    Od: RafalskiW <n...@n...pl>

    > Oczywiście, że nie kłaść. Musi być ze 3 dni +10 żeby było poprawnie
    > wykonane.

    Po kilku dniach sprawdziłem i klej ma podobną twardość / właściwości jak
    ściana klejona w temp. dziennej +10 i w nocy +6. Najwyraźniej przymrozek
    -2' w nocy nie zaszkodził.

    R.

  • 8. Data: 2013-10-07 12:00:14
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > Po kilku dniach sprawdziłem i klej ma podobną twardość / właściwości jak
    >
    > ściana klejona w temp. dziennej +10 i w nocy +6. Najwyraźniej przymrozek
    >
    > -2' w nocy nie zaszkodził.

    Niejednokrotnie sprawdzone - takie -1, -2 jeszcze się nie zdarzyło, aby
    zaszkodziło... Zaprawa ma w sobie cement, a ten podczas wiązania wydziela ciepło.

    Pzdr.
    MW

  • 9. Data: 2013-10-07 13:31:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 października 2013 12:00:14 UTC+2 użytkownik Marcin W. napisał:

    > Niejednokrotnie sprawdzone - takie -1, -2 jeszcze się nie zdarzyło, aby
    zaszkodziło... Zaprawa ma w sobie cement, a ten podczas wiązania wydziela ciepło.

    I myslisz ze producenci o tym nie wiedza, piszac zeby stosowac przy min +5stC?
    :)))

    Gdyby nie bylo to bez wplywu na "produkt finalny" to producenci przescigaliby
    sie w reklamowaniu nizszej temperatury uzycia niz produkty konkurencji :)

    Moze "na oko" to wyglada tak samo ale wytrzymalosciowo to na pewno jest
    znacznie slabsza warstwa, niestety.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2013-10-07 15:41:19
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

> [...]
    >
    > sie w reklamowaniu nizszej temperatury uzycia niz produkty konkurencji :)

    Robią sobie "dupochron" - wiedząc, że duży procent prac elewacyjnych jest wykonywany
    jesienią - tak aby zdążyć przed zimą... Normalna praktyka producentów w przypadku
    różnych gwarancji.

    Przykład KIA i jej super 7-mio letnia gwarancja na ... no właśnie, na co?