  • 1. Data: 2013-10-02 20:16:42
    Temat: Podłogówka a parkiet.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Wiem że wiele raz już to było przerabiane ale...
    Znajomy się buduje i stwierdził że parkiet na podłogówkę się nie nadaje.
    Bo u jego znajomego parkiet zrobiony z polskiego dębu się odkleił od podłogi.
    I dlatego on kładzie płytki.
    Zastanawiam się dlaczego podłoga się rozpadła?
    Drzewo nie wysezonowane,
    Słaby klej,
    Fachowiec dopiero się uczył kłaść,
    Za mocno grzali.

  • 2. Data: 2013-10-02 20:20:46
    Temat: Re: Podłogówka a parkiet.
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Za mocno grzali.

    Bo alkohol powinien być po, a nie przed ;D

  • 3. Data: 2013-10-02 20:57:08
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2013 20:16:42 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    >
    > I dlatego on kładzie płytki.
    >
    > Zastanawiam się dlaczego podłoga się rozpadła?

    Fachowiec? Jakby to był fachowiec to by nie położył parkietu na podłogówkę.

    > Za mocno grzali.

    No chyba, że tak znajomy nagrzał fachowca, że ten nie zauważył że na podłogówkę
    kładzie parkiet.

    Podstawowe prawa fizyki (rozszerzalność cieplna) nie pozwalają na takie ułożenie.

    --
    ZZ@private

  • 4. Data: 2013-10-02 21:05:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-02 20:57, ZbyszekZ pisze:
> [...]

    kładzie parkiet.

    > Podstawowe prawa fizyki (rozszerzalność cieplna) nie pozwalają na takie ułożenie.

    A jednak pozwalaja.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2013-10-02 21:33:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2013 20:57:08 UTC+2 użytkownik ZbyszekZ napisał:

    > Podstawowe prawa fizyki (rozszerzalność cieplna) nie pozwalają na takie ułożenie.
    Ale przeciez przy podłogówce to sa bardzo stabilne warunki.
    Temperatura praktycznie cały czas podobna co tam rozserzalnośc cieplną mieszać.

  • 6. Data: 2013-10-02 21:54:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bolko wrote:
> [...]
    > podłogi. I dlatego on kładzie płytki.
    > Zastanawiam się dlaczego podłoga się rozpadła?

    każdy z tych elementów oraz.........

    to ze na podłogówce normalnego parkietu sie nei kładzie bo ma zbyt dużą
    izolacyjność, jedyen parkiety to parkiety techniczne układane z drewna
    cietego wzdłuż włókien, w takim wykonaniu mamy niższy opór cieplny oraz
    zwiększoną odporność na rozsychanie.

    Generalnie na podłogówki to jeśli drewno to deska wielowarstwowa i tyle.

  • 7. Data: 2013-10-02 22:31:41
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2013 21:33:00 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ale przeciez przy podłogówce to sa bardzo stabilne warunki.
    >
    > Temperatura praktycznie cały czas podobna co tam rozserzalnośc cieplną mieszać.

    Nie rozszerzalność mieszać tylko rozszerzalność miesza.
    W uproszczeniu mamy 3 warstwy o różnej akomodacji na ciepło: beton, klej, drewno. Coś
    musi puszczać gdy zaczynamy grzanie.
    Poza tym drewno jest jednym z lepszych izolatorów ciepła i parkiet grubość 2+ cm może
    stanowić całkiem skuteczną izolację.

    --
    ZZ@private

  • 8. Data: 2013-10-02 23:09:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Podstawowe prawa fizyki (rozszerzalność cieplna) nie pozwalają na takie
    >ułożenie.

    uwielbiam dyskutowac o podstawowych prawach fizyki -dawaj i tłumacz :-)))

    b.

  • 9. Data: 2013-10-03 07:52:58
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Generalnie na podłogówki to jeśli drewno to deska wielowarstwowa i tyle.

    To jestem zaskoczony bo znowu szwagier mojego szwagra :)
    ma a właściwie to miał parkiet na podłogówce.
    A z stąd wiem bo po nastu latach poszła mu jakaś rurka
    i musiał zrywać cały parkiet.
    Szwagier też ma tak zrobioną w listopadzie minie rok i na razie jest OK.

  • 10. Data: 2013-10-03 13:40:10
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

> [...]
    > i musiał zrywać cały parkiet.
    > Szwagier też ma tak zrobioną w listopadzie minie rok i na razie jest OK.

    rurka podlogowki pekla?