  • 1. Data: 2013-10-01 10:20:25
    Temat: Śmieci cd.
    Od: <m...@g...com>

    W każdy pierwszy oraz trzeci wtorek miesiąca odbierają u nas pozostałe
    śmieci czyli niesegregowane. Wystawiam kubeł, zaglądam do środka a tam na
    dnie tylko jeden mały worek ze śmieciami. Poprzednio była niecała połowa
    kubła. Rozmawiam z sąsiadami i u nich wygląda to tak samo. Wszyscy obecnie
    segregujemy także BIO i okazało się że po zaprzestaniu wyrzucania BIO, kosz
    na pozostałe odpady świeci pustkami.
    Śmieciarka jeździ dwa razy w miesiącu aby oprózniać prawie puste pojemniki,
    bo tak sobie wymyślili idioci w sądeckim ratuszu. Dla mamony marnuje się
    tylko paliwo i zużywa sprzęt. Nasze dzieci i wnuki nam tego nie wybaczą,
    rozliczą i wystawią nam odpowiednią ocenę.

  • 2. Data: 2013-10-01 10:26:39
    Temat: Re: Śmieci cd.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > marnuje się tylko paliwo i zużywa sprzęt. Nasze dzieci i wnuki nam tego
    > nie wybaczą, rozliczą i wystawią nam odpowiednią ocenę.

    Napisałeś o tym do gminy, czy tylko na grupę?

    Niektóre gminy już zmieniły częstotliwość 2 razy w miesiącu sort a jeden raz
    pozostałe. Ale aby gmina to zrobiła to musi o tym _wiedzieć_ że takie sa
    oczekiwania mieszkańców.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-10-01 10:30:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2013 10:20:25 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
> [...]
    > tylko paliwo i zużywa sprzęt. Nasze dzieci i wnuki nam tego nie wybaczą,
    > rozliczą i wystawią nam odpowiednią ocenę.
    Byłeś w urzędzie miasta i postulowałes o zmiane?
    Bo ja byłem i dowiedziałem się że dotarły już do urzedu głosy że częstotliwość wywozu
    śmieci powinna być zmieniona: dwa razy w miesiącu segregowaalne a raz w miesiącu
    niesegregowalne(bo tych pierwszych objętosciowo jest więcej)
    I podjeli juz kroki aby to zmienić. Najprawdopodobniej od nowego roku będzie
    odwrotnie.

  • 4. Data: 2013-10-01 10:34:31
    Od: <m...@g...com>

    > Napisałeś o tym do gminy, czy tylko na grupę?

    No jasne. Odpowiedź krótka, takie są warunki przetargu, nic na to nie
    poradzimy.

    > Niektóre gminy już zmieniły częstotliwość 2 razy w miesiącu sort a jeden
    > raz pozostałe.

    Rozumiem że opłaty też zmalały znacząco.

  • 5. Data: 2013-10-01 10:55:36
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > No jasne. Odpowiedź krótka, takie są warunki przetargu, nic na to nie
    > poradzimy.

    > Rozumiem że opłaty też zmalały znacząco.

    Zapewne jeszcze pozwracali ludziom kasę za wywożenie poprzednich,
    pustych pojemników ;)
    Przed ustawą zmieniało się pojemnik na mniejszy za mniejsze pieniądze
    lub zmniejszało się częstotliwość odbiorów.
    Zapewne teraz jest o wiele lepiej, bo można "strzyc barany" w gminach :)

  • 6. Data: 2013-10-01 10:59:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2013 10:34:31 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > Rozumiem że opłaty też zmalały znacząco.
    A czemu by miały zmaleć znacząco? Ilośc smieci do wywiezienia posotaje bez zmian

  • 7. Data: 2013-10-01 11:54:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Jak więcej osób napisze to poradzą :-)

    > Rozumiem że opłaty też zmalały znacząco.

    Nie rozumiem? To jest tyle samo kursów. Dlaczego miałyby zmaleć?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-10-01 12:17:17
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...
    m...@g...com napisał:

    >A czemu by miały zmaleć znacząco? Ilośc smieci do wywiezienia posotaje bez
    >zmian

    Jak to czemu? To nei tylko opłata za składowanie śmeici. Śmierciarka robi
    jeden kurs mniej. Wiesz ile to kilometrów? Dojechać z bazy samochodowej
    oddalonej o około 7km do naszej ulicy, zebrać śmieci (ups...puste kosze)
    dojechać na śmietnisko oddalone o 12km, wrócić do bazy firmy uzupełnić
    paliwo, sprawdzić stan techniczny? To masz też o połowę krótszy czas
    maszynogodziny czyli dwa razy dłużej zużywają się opony, oleje i części...

    Co do opłaty za składowanie śmieci to i tak widać że są wzięte z sufitu i
    ustalane na widzimisię aby było.
    Tu masz przykład
    http://www.sadeczanin.info/gospodarka,6/radni-w-szok
    u-prezydent-zarzadzil-40-procentowa-podwyzke,41790#.
    Ukqdo9KhNmM

    Okazało się też że aby mieszkańcy nie przeżyli szoku cenowego w związku
    wejściem nowej ustawy wymyślono że podwyższy się opłatę za składowanie
    śmieci o 40% co spowodowało że z 15zł do 22zł skoczyła wtedy u mnie opłata
    za wywóz śmieci i to na kilka miesięcy przed wejściem nowej ustawy w życie.
    Po wejściu nowych przepisów miało wzrosnąć z 22zł do 60 zł, następnie
    zmniejszono stawki bo się ludzie buntowali i zmniejszono jak dla mnie do
    około 40zł.
    To nie koniec, tuż przed dzwonkiem, okazało się że przetarg unieważniono (bo
    wygrała jakaś obca firma z Włoch a nie lokalna hahaha) i po ponownym
    rozpatrzeniu ofert wybrano dotychczasową lokalną firmę. W wyniku tego spadło
    u mnie do 30zł.
    Tak więc w stosunku do 15zł na początku to i tak jest 100% podwyżka w moim
    przypadku.
    Jak widać to wszystko to jest tylko i wyłącznie strzyżenie mieszkańców jak
    baranów. Kompletnie żadnego uzasadnienia dla takich cen tu nie ma.

  • 9. Data: 2013-10-01 12:29:52
    Od: <m...@g...com>

    > Nie rozumiem? To jest tyle samo kursów. Dlaczego miałyby zmaleć?

    Łaski nie robią że dwa razy w miesiącu odbiorą wartościowy towar.
    Tworzywa sztuczne oraz papier, szkło metale i inne to jest cenny półsurowiec
    za który powinni płacić. W przeciwieństwie do pozostałych odpadów nie lądują
    za opłatą na składowisku śmieci. Masz pojęcie ile chinczyk płaci za butelki
    PET oraz ich zakrętki?
    Ja już się zastanawiam czy raz w miesiącu, gdy jestem na tzw. maślanym
    targu, czy przy okazji nie zawozić do obecnego tam za płotem skupu surowców
    wtórnych, papieru i plastiku za co dostanę pieniądze. Złom, czyli puszki alu
    oraz inne metale jakie mi się zbierają już od dawna raz na dwa miesiące
    oddaję w skupie po drodze do pracy. Za każdym razem dostaję 8-15zł. Ktoś by
    powiedział co to jest 8-15zł... Chodzi o sam fakt, jak widzisz to tylko
    metale a gdzie papier, plastik? Nijak się to ma do wprowadzonych wysokości
    opłat i ich różnic między segregowanymi a niesegregowanymi.

  • 10. Data: 2013-10-01 12:51:45
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > widzisz to tylko metale a gdzie papier, plastik? Nijak się to ma do
    > wprowadzonych wysokości opłat i ich różnic między segregowanymi a

    za busa w połowie wypełnionego kartonami, poskładanymi
    płacą ok 100zł

    powiedzialem ze bede oddawal za darmo to sie zaczely bic 2 firmy o to :)