  • 1. Data: 2013-10-01 17:05:15
    Temat: Ocieplanie ścian, materiały
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Panowie (i panie?) pomocy proszę. Czas ostatni na ocieplenie obiektu.
    Styropian kupiony dawno temu, trzeba piankę, siatkę, narożniki i klej.
    Nie przewiduję tynku na gotowo w tym roku, choć wszystko się może zdarzyć.

    Podpowiedzcie proszę, jaka pianka, jaką siatkę i jaki klej warto kupić,
    aby nie mieć problemów później.

    Czy ma znaczenie że styropian ma 15cm i będzie na pianie montowany?
    Przykleiłem na próbę na pianie do fundamentów (Tytan?) jeden płat i
    oderwać nie sposób, płytę zniszczyłem, a nie puścił. Czy w takim
    przypadku kołkowanie ma sens? A może tylko narożniki? Budynek ma 7m
    wysokości.

    THX za rady.
    Irek.N.

  • 2. Data: 2013-10-01 17:36:25
    Temat: Re: Ocieplanie ścian, materiały
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 1 października 2013 17:05:15 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:
> [...]
    >
    > oderwać nie sposób, płytę zniszczyłem, a nie puścił. Czy w takim
    >
    > przypadku kołkowanie ma sens? A może tylko narożniki? Budynek ma 7m

    Może nie na taką skalę kleiłem jak Ty będziesz kleił. Nabyłem drogą kupna (
    podpierdolić się nie dało) dedykowaną piankę do styropianu. Kupiłem też dwa
    opakowania najtańszej, nie do klejenia. Zapchać jedną dziurę musiałem. Z ciekawości
    sprawdziłem czy to prawda co w sklepie twierdzili "Że do styropianu to tylko
    specjalna pianka bo każda inna zeżre jak siki śnieg". Okazało się że ta najtańsza (
    coś 7 złotych opakowanie) nie żre styropianu prawie wcale. lepiej klei no i jest
    tania i dobra bo tania. Kup po opakowaniu najtańszych jakie są i spróbuj czy
    degraduje styropian w czasie utwardzania. Ja wszystko kleiłem na najtańszą + puszka
    drogiej dedykowanej ale tylko dlatego że używanej by z powrotem do sklepu nie
    przyjęli. Nieużywane wymieniłem na najtańszą.

  • 3. Data: 2013-10-01 18:13:13
    Od: a...@g...com

    > Ja wszystko kleiłem na najtańszą + puszka drogiej dedykowanej ale tylko dlatego
    >.że używanej by z powrotem do sklepu nie przyjęli. Nieużywane wymieniłem na
    >najtańszą.

    ******************
    zaraz zaraz. najtansza zolta pewnie piana montazowa?
    i co trzymalo sie toto sciany? ja uzywalem dedykowanej, ale tylko kawalek w piwnicy a
    zolte do wypelniania mostkow miedzy plytami....
    ale ze co? ze kleic sie da na te pianke?

  • 4. Data: 2013-10-01 19:31:22
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 1 października 2013 18:13:13 UTC+2 użytkownik a...@g...com
    napisał:
> [...]
    a zolte do wypelniania mostkow miedzy plytami....

    > ale ze co? ze kleic sie da na te pianke?

    Pewno montażowa. Dla mnie pianka to pianka. One wszystkie na bazie poliuretanu są. Co
    najwyżej pomerdają z ilością składników że jedne bardziej puchną i napiszą że zimowe.
    Kleiłem na piankę styropian 5cm do sufitu. Przykręcałem na czas twardnienia wkrętami
    do płyt gipsowych. Wkręty były wymienne. Jak uznałem że przykleiło to wykręcałem i
    jeszcze raz te same wkręty. Płyty gipsowe do ścian i do sufitu też na piankę kleiłem.
    Przy płytach nie wykręcałem wszystkich wkrętów. Tak po 3-4 na płytę zostawiałem.
    Robiłem ładnych kilka lat temu i trzyma. Pianki kupowałem zawsze najtańsze. Na
    puszcze pianki do styropianu było napisane że niskoprężna. I faktycznie nie rosła tak
    jak zwykła. Po utwardzeniu była sporo twardsza.

  • 5. Data: 2013-10-02 10:01:03
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    >Podpowiedzcie proszę, jaka pianka, jaką siatkę i jaki klej warto kupić, aby
    >nie mieć problemów później.

    u mnie był tytan, ale tylko dlatego ze miałem mozliwosc tanio kupic.
    Zgadzam sie z kogutkiem ze piana to piana i tyle. Nie kołkowałem.
    Siatke bralem jak była bez specjalnego wydziwiania.

    b.

  • 6. Data: 2013-10-02 19:32:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2013 10:01:03 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > u mnie był tytan, ale tylko dlatego ze miałem mozliwosc tanio kupic.
    > Zgadzam sie z kogutkiem ze piana to piana i tyle. Nie kołkowałem.
    > Siatke bralem jak była bez specjalnego wydziwiania.

    Mysle ze w tych piankach podstawowa roznica to pecznienie. Montazowa nisko
    rozprezna moze sie sprawdzi acz i tak bym sie obawial ze w wielu miejscach
    wycisnie nam styropian i bedziemy mieli fale dunaju na elewacji ktorych potem
    tak latwo do rowna zeszlifowac sie na duzych powierzchniach nie da (tzn.
    szlifuje sie latwo "tarka" do styropianu ale zrobic to idealnie rowno zeby
    patrzac z boku wyeliminowac fale to juz nie takie latwe IMO :)

    A co potrafi zrobic pianka to chyba kazdy wie? Toto nawet potrafi marmurowy
    3-4cm parapet zlamac na pol, a puchnie przez paredziesiat minut (do nawet
    paru godzin :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-10-02 23:05:45
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Z pianą załatwione, też tytan, całościowo około 1kPLN, więc do przeżycia.

    Pojawił się temat siatki. Podobno wszyscy mają chińską, która się
    "zniekształca przy ciągnięciu po przekątnej", szukam więc
    klejonej/impregnowanej. Coś polecasz?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2013-10-03 08:24:16
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > Pojawił się temat siatki. Podobno wszyscy mają chińską, która się
    >
    > "zniekształca przy ciągnięciu po przekątnej", szukam więc
    >
    > klejonej/impregnowanej. Coś polecasz?

    Siatkę wystarczy trzymać w suchym miejscu - wtedy będzie sztywna i będzie się ją
    dobrze wtapiało. Gorzej jak ktoś zostawi na rusztowaniu na noc - wtedy faktycznie
    robi się "szmata" i ciągnie się w każdą stronę, a nie tylko po przekątnej.

    Pzdr.
    MW

  • 9. Data: 2013-10-03 09:27:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2013 23:05:45 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:
    > Pojawił się temat siatki. Podobno wszyscy mają chińską, która się
    > "zniekształca przy ciągnięciu po przekątnej", szukam więc
    > klejonej/impregnowanej. Coś polecasz?
    Kup żółta siatkę chyba Atlasa ona jest
    Niewiele droższa od tych najatńszych a podobno jakościowo dobra

  • 10. Data: 2013-10-03 09:51:37
    Od: m...@g...com

    On Thursday, October 3, 2013 9:27:08 AM UTC+2, Kris wrote:

    > Kup żółta siatkę chyba Atlasa ona jest
    >
    > Niewiele droższa od tych najatńszych a podobno jakościowo dobra

    AKE, nie Atlas.

    mucher