  • 1. Data: 2013-10-03 12:46:08
    Temat: swietlowki, jak zwykle zarowki
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    nie znam sie na tym, ale ktos mi mowil,ze sa swietlowki (to, co potocznie
    zwie sie jarzeniowka), ale dajace swiatlo w kolorze... zwyklej, tradycyjnej
    zarowki (pewnie chodzi o temp. barwowa, nizsza od tradycyjnej jarzeniowki,
    zeby nie swiecilo, jak w magazynie)
    I teraz tak:
    ide do sklepu, pytam o takie swietlowki, a oni do mnie: owszem sa takie, sa
    swietlowki o barwie mocno zoltej, takie bardzo zolte, albo takie, jak te, co
    to sie tutaj wlasnie pala.
    "takie, jak te, co to sie tutaj wlasnie pala" wcale wg mnie nie byly inne od
    trad. jarzeniowek...
    Z kolei te zolte... - nie chce zoltych, w pekinie sobie zapale.

    pytanie:
    jak sie rozmawia o jarzeniowkach swiecacych jak trad. zarowki? one sa
    zroznicowane jesli chodzi o temp barwowa? jest ich w zwiazku z tym wiele
    rodzajow?
    chce wykonac prosty zakup: swietlowke o takiej i takiej mocy,takiej i takiej
    wielkosci, ktora bedzie dawala swiatlo, jak zwykla zarowka.....

  • 2. Data: 2013-10-03 13:06:45
    Temat: Re: swietlowki, jak zwykle zarowki
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 3 października 2013 12:46:08 UTC+2 użytkownik 1634Racine napisał:
> [...]
    >
    > chce wykonac prosty zakup: swietlowke o takiej i takiej mocy,takiej i takiej
    >
    > wielkosci, ktora bedzie dawala swiatlo, jak zwykla zarowka.....

    Zanim wykonasz prosty zakup to dokonaj prostego testu. W każdym markecie technicznym
    mają wystawione świecące świetlówki. Idziesz, patrzysz i nawet z sobą możesz
    rozmawiać o świetlówkach świecących jak żarówki.

  • 3. Data: 2013-10-03 13:25:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Oct 2013 12:46:08 +0200 osobnik zwany 1634Racine
    napisał:

    > nie znam sie na tym, ale ktos mi mowil,ze sa swietlowki (to, co
    > potocznie zwie sie jarzeniowka), ale dajace swiatlo w kolorze...
    > zwyklej, tradycyjnej zarowki

    nie da się. Chocby dlatego, że widmo żarówki jest ciągłe a widmo
    świetlówki dyskretne. Barwa jej zależy od nałożenia kilku wąskich
    częstotliwości

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-10-03 17:09:10
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-03 12:46, 1634Racine pisze:
    > nie znam sie na tym, ale ktos mi mowil,ze sa swietlowki (to, co
    > potocznie zwie sie jarzeniowka),
    Tu masz do poczytania:
    http://www.lumina.sklep.pl/oznaczenia-swietlowek/

    i to:

    http://www.swiatlo.tak.pl/pts/img/swietlowki-liniowe
    -parametry.jpg

    Ja osobiście kupuję świetlówki barwy ciepłobiałej, ale i tak ich światło
    nie jest tak przyjemne dla oka, jak z żarówki.
    W wielu sklepach sprzedawcy nawet nie wiedzą, a co chodzi i rozróżniają
    tylko świetlówki "zwykłe" i "do mięsa" ;-)
    Świetlówki 3-5 pasmowe z kolei są drogie.
    Jacek

  • 5. Data: 2013-10-03 20:24:59
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chce wykonac prosty zakup: swietlowke o takiej i takiej mocy,takiej i
    > takiej wielkosci, ktora bedzie dawala swiatlo, jak zwykla zarowka.....

    Świetlówki oznaczane są specjalnym kodem np. 540, 927

    Weźmy kod 927 - jest to najbardziej zliżone światło do żarówki o
    najlepszym oddawaniu barw.
    Pierwsza cyfra 9 oznacza oddawanie barw, czyli szerokość spektrum, które
    wynosi powyżej 90%
    Gdyb była to cyfra 1 to świetlówka nie oddawałby bar, gdyż miałaby
    bardzo wąskie spektrum.

    Kolejne 2 cyfry oznaczają temperaturę barwową w Kelwinach i tak kod 27
    oznacza temperaturę barwową 2700K

    Dla przykładu kod 540 oznacza:
    5 - to zakres od 50 lub więcej procent, a mniej jak 60
    40 - oznacza temperaturę barwową 4000K

    Tu masz na temat temperatur barwowych oraz odczuć subiektywnych
    http://www.swiatlo.tak.pl/pts/pts-temperatura-barwow
    a.php

    Jeżeli zalezy Ci na świetle jak najbardziej zbliżonym do światła żarówki
    to szukaj świetlówek z oznaczeniem:
    827 i 927

  • 6. Data: 2013-10-03 21:11:40
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Jeżeli zalezy Ci na świetle jak najbardziej zbliżonym do światła
    żarówki
    > to szukaj świetlówek z oznaczeniem:
    > 827 i 927

    To są żółte świetlówki a on pisał, ze takich nie chce.
    Niech szuka o wyższej barwie.
    g.

  • 7. Data: 2013-10-03 22:18:03
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > żarówki
    >>

    > To są żółte świetlówki a on pisał, ze takich nie chce.

    Świetlówki 827 nie są żółte. To są świetlówki o świetle najbardziej
    zbliżonym do światła tradycyjnej żarówki włóknowej.
    Jak je porównasz w sklepie ze świetlówkami np. 865 to faktycznie może
    się wydawać, że te 827 świecą na żółto, ale właśnie takie jest światło
    żarówek, lekko żółte.

    > Niech szuka o wyższej barwie.

    Mnie najbardziej odpowiada temperatura barwowa ok. 4700-5000K
    Subiektywnie jest dla mnie najbardziej biała.

  • 8. Data: 2013-10-04 00:29:03
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > żarówek, lekko żółte.

    > Mnie najbardziej odpowiada temperatura barwowa ok. 4700-5000K
    > Subiektywnie jest dla mnie najbardziej biała.

    Mam Osram Lumix Interna 827 i stwierdzam, że światło jest
    ładne, przyjemne ale jednak trochę żółte.

  • 9. Data: 2013-10-04 03:13:03
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    uzytkownik in news:524dd114$0$2203$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > Jak je porównasz w sklepie ze świetlówkami np. 865 to faktycznie może się
    > wydawać, że te 827 świecą na żółto, ale właśnie takie jest światło

    z lektury wszystkich postow watku mam wniosek taki, ze moze...830? 930?
    x27moze faktycznie zbyt zolte...
    Z innej znow strony: mam przed soba przepalone swietlowki
    - jakas z Piły 18W/54-765
    - osram 18W/827
    Czyli jedna byla 2700K,a przeciez zdawala sie irytujaco biala, a nie za
    zolta...
    Z kolei "54-765" - co to za cudo? 6500K? i oddawanie swiatla 54-70%? No, ta
    to z pewnoscia byla zbyt biala.

    i sam juz nie wiem, czy 830, 930 to nie bedzie zbyt biale, skoro 827 wcale
    nie bylo za zolte...

  • 10. Data: 2013-10-04 08:27:10
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    Moze sprawdz cos takiego: