    From: "1634Racine" <1...@R...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: swietlowki, jak zwykle zarowki
    Date: Fri, 4 Oct 2013 03:13:03 +0200

    uzytkownik in news:524dd114$0$2203$65785112@news.neostrada.pl
    > Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Świetlówki 827 nie są żółte. To są świetlówki o świetle najbardziej
    > zbliżonym do światła tradycyjnej żarówki włóknowej.
    > Jak je porównasz w sklepie ze świetlówkami np. 865 to faktycznie może się
    > wydawać, że te 827 świecą na żółto, ale właśnie takie jest światło
    > żarówek, lekko żółte.

    z lektury wszystkich postow watku mam wniosek taki, ze moze...830? 930?
    x27moze faktycznie zbyt zolte...
    Z innej znow strony: mam przed soba przepalone swietlowki
    - jakas z Piły 18W/54-765
    - osram 18W/827
    Czyli jedna byla 2700K,a przeciez zdawala sie irytujaco biala, a nie za
    zolta...
    Z kolei "54-765" - co to za cudo? 6500K? i oddawanie swiatla 54-70%? No, ta
    to z pewnoscia byla zbyt biala.

    i sam juz nie wiem, czy 830, 930 to nie bedzie zbyt biale, skoro 827 wcale
    nie bylo za zolte...