    From: "1634Racine" <1...@R...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: swietlowki, jak zwykle zarowki
    Date: Thu, 3 Oct 2013 12:46:08 +0200

    nie znam sie na tym, ale ktos mi mowil,ze sa swietlowki (to, co potocznie
    zwie sie jarzeniowka), ale dajace swiatlo w kolorze... zwyklej, tradycyjnej
    zarowki (pewnie chodzi o temp. barwowa, nizsza od tradycyjnej jarzeniowki,
    zeby nie swiecilo, jak w magazynie)
    I teraz tak:
    ide do sklepu, pytam o takie swietlowki, a oni do mnie: owszem sa takie, sa
    swietlowki o barwie mocno zoltej, takie bardzo zolte, albo takie, jak te, co
    to sie tutaj wlasnie pala.
    "takie, jak te, co to sie tutaj wlasnie pala" wcale wg mnie nie byly inne od
    trad. jarzeniowek...
    Z kolei te zolte... - nie chce zoltych, w pekinie sobie zapale.

    pytanie:
    jak sie rozmawia o jarzeniowkach swiecacych jak trad. zarowki? one sa
    zroznicowane jesli chodzi o temp barwowa? jest ich w zwiazku z tym wiele
    rodzajow?
    chce wykonac prosty zakup: swietlowke o takiej i takiej mocy,takiej i takiej
    wielkosci, ktora bedzie dawala swiatlo, jak zwykla zarowka.....