    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: swietlowki, jak zwykle zarowki
    Date: Thu, 3 Oct 2013 20:24:59 +0200

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
    news:524d4b05$0$21839$65785112@news.neostrada.pl...

    > nie znam sie na tym, ale ktos mi mowil,ze sa swietlowki (to, co
    > potocznie zwie sie jarzeniowka), ale dajace swiatlo w kolorze...
    > zwyklej, tradycyjnej zarowki (pewnie chodzi o temp. barwowa, nizsza od
    > tradycyjnej jarzeniowki, zeby nie swiecilo, jak w magazynie)
    > I teraz tak:
    > ide do sklepu, pytam o takie swietlowki, a oni do mnie: owszem sa
    > takie, sa swietlowki o barwie mocno zoltej, takie bardzo zolte, albo
    > takie, jak te, co to sie tutaj wlasnie pala.
    > "takie, jak te, co to sie tutaj wlasnie pala" wcale wg mnie nie byly
    > inne od trad. jarzeniowek...
> [...]

    Świetlówki oznaczane są specjalnym kodem np. 540, 927

    Weźmy kod 927 - jest to najbardziej zliżone światło do żarówki o
    najlepszym oddawaniu barw.
    Pierwsza cyfra 9 oznacza oddawanie barw, czyli szerokość spektrum, które
    wynosi powyżej 90%
    Gdyb była to cyfra 1 to świetlówka nie oddawałby bar, gdyż miałaby
    bardzo wąskie spektrum.

    Kolejne 2 cyfry oznaczają temperaturę barwową w Kelwinach i tak kod 27
    oznacza temperaturę barwową 2700K

    Dla przykładu kod 540 oznacza:
    5 - to zakres od 50 lub więcej procent, a mniej jak 60
    40 - oznacza temperaturę barwową 4000K

    Tu masz na temat temperatur barwowych oraz odczuć subiektywnych
    http://www.swiatlo.tak.pl/pts/pts-temperatura-barwow
    a.php

    Jeżeli zalezy Ci na świetle jak najbardziej zbliżonym do światła żarówki
    to szukaj świetlówek z oznaczeniem:
    827 i 927