  • 11. Data: 2013-10-04 19:38:17
    Temat: Re: swietlowki, jak zwykle zarowki
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    abs in news:524e5fbe$0$21824$65785112@news.neostrada.pl
    > Moze sprawdz cos takiego:
    > http://elight.com.pl/philips-graphica-tld-90-36w965-
    p-673.html
    > Pozdr.

    ale Ty dajesz link do www ze swietlowkami "w ogole", czy dla tej dokladnie
    swietlowki? bo jesli dla "tej" to bez sensu, bo wiesz czego ja szukam?

  • 12. Data: 2013-10-05 13:50:43
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > z lektury wszystkich postow watku mam wniosek taki, ze moze...830?
    930?
    > x27moze faktycznie zbyt zolte...
    > Z innej znow strony: mam przed soba przepalone swietlowki
    > - jakas z Piły 18W/54-765
    > - osram 18W/827
    > Czyli jedna byla 2700K,a przeciez zdawala sie irytujaco biala, a nie
    za
    > zolta...
    > Z kolei "54-765" - co to za cudo? 6500K? i oddawanie swiatla 54-70%?
    No, ta
    > to z pewnoscia byla zbyt biala.
    >
    > i sam juz nie wiem, czy 830, 930 to nie bedzie zbyt biale, skoro 827
    wcale
    > nie bylo za zolte...

    Co do temperatury barwy . . .
    Mam wielkie wątpliwości na ile deklaracje wynikające z oznaczeń
    na świetlówkach kompaktowych odpowiadają prawdzie.

    Grupa poleca raczej świetlówki liniowe które mają lepsze parametry.
    Jeśli tak to tylko i wyłącznie ze statecznikiem elektronicznym
    "opcją warm start" (zapalają z małą zwłoką po podgrzaniu katod).
    Twierdzę, że kompaktów z tą opcją już nie ma.

    Świetlówki liniowe są wydajniejsze od kompaktów. Dają więcej światła
    z jednostki mocy.

  • 13. Data: 2013-10-20 16:13:10
    Od: "Dariusz K. Ladziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik 1634Racine napisał:
> [...]
    > te, co to sie tutaj wlasnie pala.
    > "takie, jak te, co to sie tutaj wlasnie pala" wcale wg mnie nie byly
    > inne od trad. jarzeniowek...
    > Z kolei te zolte... - nie chce zoltych, w pekinie sobie zapale.
    >
    > pytanie:
    > jak sie rozmawia o jarzeniowkach swiecacych jak trad. zarowki? one sa
    > zroznicowane jesli chodzi o temp barwowa? jest ich w zwiazku z tym wiele
    > rodzajow?
    > chce wykonac prosty zakup: swietlowke o takiej i takiej mocy,takiej i
    > takiej wielkosci, ktora bedzie dawala swiatlo, jak zwykla zarowka.....

    Potrzebujesz świetlówki o barwie "biała ciepła" (ang. "warm white"),
    czyli o temperaturze barwowej 2700K (kod barwy - 827). W dowolnym
    sklepie czy hipermarkecie jak sięgniesz na półce po świetlówki - to
    przed nosem masz właśnie takie. Świetlówki o chłodniejszych barwach
    (3000K, 4000K, 4200K, 5500K czy 6500K) leżą zwykle gdzieś w kacie albo
    na niższych półkach - bo mało kto to kupuje.

    --
    Darek