    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Izolacja kiepskich fundamentów.
    Date: Mon, 07 May 2012 21:34:21 +0200

    Muszę zaizolować fundament przeciw wilgoci i przemarzaniu.
    Fundament był lany jakieś 20 lat temu bezpośrednio w wykopy bez
    szalunku, no i jest bardzo nierówny. Gdy przyłożę styropian, to mam
    czasem nawet 3cm szpary. Jak to teraz najlepiej wyrównać?
    1. Czy zrobić nowy szalunek i nalać tam czegoś w miarę płynnego, co
    potem zwiąże się z fundamentem i na wyrównaną powierzchnie kłaść kolejne
    warstwy izolacji? Tylko czego tu nalać?
    2. Może zaizolować dysperbitem to co jest, a styropian szczelnie
    przyklejać na jakąś piankę?
    3. A może nie wyrównywać i nie dawać pianki tylko kleić na obfitą i
    grubą warstwę kleju? Jednak nie ma gwarancji, że nie zostaną szpary
    między warstwami, choć mnie ta ostatnia metoda nie przekonuje, to może
    nie jest to jakaś wielka tragedia.
    Co myślicie? Tego fundamentu będzie jakieś 15m2.