  • 1. Data: 2012-05-07 21:34:21
    Temat: Izolacja kiepskich fundamentów.
    Od: nadir <n...@h...org>

    Muszę zaizolować fundament przeciw wilgoci i przemarzaniu.
    Fundament był lany jakieś 20 lat temu bezpośrednio w wykopy bez
    szalunku, no i jest bardzo nierówny. Gdy przyłożę styropian, to mam
    czasem nawet 3cm szpary. Jak to teraz najlepiej wyrównać?
    1. Czy zrobić nowy szalunek i nalać tam czegoś w miarę płynnego, co
    potem zwiąże się z fundamentem i na wyrównaną powierzchnie kłaść kolejne
    warstwy izolacji? Tylko czego tu nalać?
    2. Może zaizolować dysperbitem to co jest, a styropian szczelnie
    przyklejać na jakąś piankę?
    3. A może nie wyrównywać i nie dawać pianki tylko kleić na obfitą i
    grubą warstwę kleju? Jednak nie ma gwarancji, że nie zostaną szpary
    między warstwami, choć mnie ta ostatnia metoda nie przekonuje, to może
    nie jest to jakaś wielka tragedia.
    Co myślicie? Tego fundamentu będzie jakieś 15m2.

  • 2. Data: 2012-05-07 22:04:19
    Temat: Re: Izolacja kiepskich fundamentów.
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik nadir napisał:
    > Co myślicie? Tego fundamentu będzie jakieś 15m2.

    Jesteś pewien, że musisz tam naklejać styropian? Ale tak absolutnie
    pewien??? :-)
    Bo ja bym nie kleił, ale jak tam chcesz, może rzeczywiście musisz...

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2012-05-07 22:30:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jesteś pewien, że musisz tam naklejać styropian? Ale tak absolutnie
    > pewien??? :-)

    Styropian czy coś innego co się daje w ziemię, ale jestem pewien, bo
    chcę zachować ciągłość izolacji.
    Chcę uzyskać mniej wiecej taki efekt.
    http://www.prim.hydroizolacje.com/izolacja/prim_styr
    ozol/izolacja_pionowa/

  • 4. Data: 2012-05-07 23:30:18
    Od: enemyunknown <r...@g...com>

    On 7 Maj, 22:30, nadir <n...@h...org> wrote:
    > Styropian czy coś innego co się daje w ziemię, ale jestem pewien, bo
> [...]

    Chcesz izolować też aż ławę?? Masz tam piwnicę?
    Jak nie masz piwnicy, to bez sensu schodzić ze styropianem aż do ławy.
    Przemarza jak już i tak tylko ściana fundamentowa.

  • 5. Data: 2012-05-08 10:19:35
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-05-2012 o 21:34:21 nadir <n...@h...org> napisał(a):

    > Muszę zaizolować fundament przeciw wilgoci i przemarzaniu.
    Jak nie masz piwnicy to z izolacją p.wilgociową daj sobie spokój.

    > Fundament był lany jakieś 20 lat temu bezpośrednio w wykopy bez
    > szalunku, no i jest bardzo nierówny. Gdy przyłożę styropian, to mam
    > czasem nawet 3cm szpary. Jak to teraz najlepiej wyrównać?
    Kupić piankę w puszce i nakładać nasturo i to przykładać do ściany,
    bdobrze jest mieć deske pod ręką albo kogoś do pomocy, trzeba podeprzeć
    ten styropian aby nie spadł, jak piana zacznie wiązać to wyrównać i
    docisnąć
    do ściany to co piana wypchała. później szpary od góry uzupełnić pianą.

    > 1. Czy zrobić nowy szalunek i nalać tam czegoś w miarę płynnego, co
    > potem zwiąże się z fundamentem i na wyrównaną powierzchnie kłaść kolejne
    > warstwy izolacji? Tylko czego tu nalać?
    Można ale wg mnie szkoda kasy, wyjdzie drożej od pianki.
    Poza tym pianka izoluje i to dobrze, łacznie ze styro da to dobrą izolację.

    > 2. Może zaizolować dysperbitem to co jest, a styropian szczelnie
    > przyklejać na jakąś piankę?
    Można, ale jak jest dobrze zrobiona izolacja pozioma i ściany w środku są
    suche
    to dysperbit jest zbędny.

    > 3. A może nie wyrównywać i nie dawać pianki tylko kleić na obfitą i
    > grubą warstwę kleju? Jednak nie ma gwarancji, że nie zostaną szpary
    Nie, kleju się tak grubo nie daje, spadnie, poza tym on nie izoluje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2012-05-08 13:57:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Chcesz izolować też aż ławę?? Masz tam piwnicę?
    > Jak nie masz piwnicy, to bez sensu schodzić ze styropianem aż do ławy.
    > Przemarza jak już i tak tylko ściana fundamentowa.
    Tak jest piwnica.
    Ława i ściana z bloczków betonowych jest jakieś 50 cm poniżej poziomu
    gruntu.

  • 7. Data: 2012-05-08 14:03:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jak nie masz piwnicy to z izolacją p.wilgociową daj sobie spokój.
    Jest piwnica.

    > Można, ale jak jest dobrze zrobiona izolacja pozioma i ściany w środku
    > są suche
    > to dysperbit jest zbędny.
    No właśnie izolacja jest kiepska, było to pomazane jakąś smołą, która
    się odkruszyła miejscami. Fakt, że grunt dosyć suchy i wilgoć jak do tej
    pory nie przeszła do środka, ale chcę to zrobić raz i dobrze, i nie
    wracać do tematu za 5-10 lat.

  • 8. Data: 2012-05-08 15:27:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-05-2012 o 14:03:54 nadir <n...@h...org> napisał(a):

> [...]
    > się odkruszyła miejscami. Fakt, że grunt dosyć suchy i wilgoć jak do tej
    > pory nie przeszła do środka, ale chcę to zrobić raz i dobrze, i nie
    No to daj drenaż nad ławą (dołem jej) ale poniżej posadzki w piwnicy, a
    styropian zabezpiecz
    folią kubełkową, kubełki zapewnią ci szczelinę wentylacyjną i ściany będą
    wysychać.
    Oczywiście wtedy dyspaerbit na ściany jest potrzebny, jak wyschnie to
    piana i styro
    a na to folia kubełkowa.
    Drenaż nie może być poniżej dołu ławy, bo woda będzie wymywać glinę spod
    ławy i dom popęka.

    --
    Pozdr
    JanuszK