  • 1. Data: 2012-05-06 20:01:20
    Temat: drabinka kominiarska
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    przyszła pora, aby prowizorkę zbitą z łat zamienić na coś z prawdziwego
    zdarzenia, solidnego i estetycznego (choć to ostatnie to podobno kwestia
    gustu i niektórzy nie chcą w ogóle widzieć tego na dachu), stopnie
    kominiarskie, podesty odpadają z powodu ceny i estetyki, ma się jak najmniej
    wyróżniać, targanie jej na dach w razie potrzeby też odpada...
    jakieś pomysły na adaptację zwyklej drabiny alu do dachówki eS (mocowanie,
    dystanse, itp.), bo cena dachowych, dedykowanych zwala z nóg...

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2012-05-06 22:05:39
    Temat: Re: drabinka kominiarska
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > jakieś pomysły na adaptację zwyklej drabiny alu do dachówki eS (mocowanie,
    > dystanse, itp.), bo cena dachowych, dedykowanych zwala z nóg...

    Mój pomysł: wyłaz dachowy tuż przy kominie + krótka ława kominiarska. Zmieścisz
    się w 300zł, doświetlisz strych i będzie bardzo wygodnie.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2012-05-06 22:09:29
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Bartek" wrote in message news:jo6lii$c54$1@inews.gazeta.pl...

    > Mój pomysł: wyłaz dachowy tuż przy kominie + krótka ława kominiarska.
    > Zmieścisz się w 300zł, doświetlisz strych i będzie bardzo wygodnie.

    Wyłaz dachowy w sensie jakieś specjalne okno dachowe ?
    (tak to odczytuje, skoro ma doświetlić...)
    Możesz podać namiary na takie, które będą się tak dogodnie
    otwierać, aby wyjście i wejście na dach faktycznie było wygodne ?

  • 4. Data: 2012-05-06 22:16:41
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

> [...]
    > Możesz podać namiary na takie, które będą się tak dogodnie
    > otwierać, aby wyjście i wejście na dach faktycznie było wygodne ?

    http://allegro.pl/wylaz-dachowy-okpol-versa-47x73-dw
    ie-szyby-i2297869516.html
    Ja mam takie 2. 3 lata temu kupowałem je za ok. 200zł wraz z kołnierzem.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2012-05-06 22:49:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.05.2012 22:09, Aleksander pisze:

> [...]
    > Możesz podać namiary na takie, które będą się tak dogodnie
    > otwierać, aby wyjście i wejście na dach faktycznie było wygodne ?

    Ostrzeżenie: dziurawienie dachu to zawsze ryzyko, że potem nie będzie
    tak samo szczelnie.

    Przemyśl bardzo dokładnie ten wariant.

  • 6. Data: 2012-05-07 14:07:14
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Mój pomysł: wyłaz dachowy tuż przy kominie + krótka ława kominiarska.
    > Zmieścisz się w 300zł, doświetlisz strych i będzie bardzo wygodnie.

    mam taki wyłaz, robi tez za okno dachowe, ale jest jakieś 2 m poniżej
    komina, dalej trzeba jakoś dotrzeć, komin jest wysoki na tyle, że trzeba
    wejść nad niego od strony kalenicy i wtedy można dosięgnąć wylotu lub nawet
    wejść na czapę... przemyślałem kilka wariantów i taka filigranowa drabinka
    będzie najpraktyczniejszym i nie rzucającym sie w oczy rozwiązaniem, tylko
    myślę jak by tu ja mocować do dachu, jakieś haki wygiąć z płaskownika
    mocowane do krokwi, łat pod dachówkami, cos jak drabinki przeciwśniegowe do
    dachówki...

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2012-05-07 14:16:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 maja 2012 14:07:14 UTC+2 użytkownik s_13 napisał:
> [...]
    > myślę jak by tu ja mocować do dachu, jakieś haki wygiąć z płaskownika
    > mocowane do krokwi, łat pod dachówkami, cos jak drabinki przeciwśniegowe do

    Nie wywazaj otwartych drzwi.
    Dwa metry to pewnie wystarcza Tobie 4 stopnie komiarskie(albo i 3 nawet)
    http://www.sklepdachowy.pl/index.php?products=produc
    t&prod_id=54

  • 8. Data: 2012-05-07 14:17:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 maja 2012 20:01:20 UTC+2 użytkownik s_13 napisał:
    > stopnie kominiarskie, podesty odpadają z powodu ceny i estetyki,

    Cena stopnia to poniżej 40zł, co do estetyki to mniej się będzie rzucał w oczy taki
    stopień jak drabinka.

  • 9. Data: 2012-05-07 14:19:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 maja 2012 14:17:35 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Cena stopnia to poniżej 40zł, co do estetyki to mniej się będzie rzucał w oczy taki
    stopień jak drabinka.

    Zapomniałem o wsporniku. Ale nawet wtedy koszt takiego stopnia to ok 60-70zł a ty
    potrzebujesz 3maks 4 sztuki jak mysle

  • 10. Data: 2012-05-08 14:04:17
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Nie wywazaj otwartych drzwi.
    > Dwa metry to pewnie wystarcza Tobie 4 stopnie komiarskie(albo i 3 nawet)

    no niezupełnie... pierwszy gdzieś przy dolnej krawędzi okna, ostatni nad
    kominem, tam trzeba gdzieś wygodnie stanąć... wychodzi z wstępnych oględzin
    jakieś 8 stopni... ale bez względu na ilość, z tego co widzę na fotkach, to
    takie odstające stopnie nie bardzo mi się podobają... mam jeszcze taki
    pomysł, żeby pospawać taką filigranową drabinkę z pręta zbrojeniowego 12mm,
    pomalować na grafitowo jak dachówki, został mi kawał po budowie, ale boję
    się korozji i nietrwałości takiego rozwiązania, nie chcę żeby kominiarz
    zwalił się razem ze szczeblem... :-), aluminium chyba pewniejsze...

    pozdrawiam
    s_13