  • 1. Data: 2012-05-06 12:52:55
    Temat: Budownictwo "jednorodzinne" w Rumunii i nie tylko
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    W marcu tego roku byłem na zleceniu w Rumunii. Poniżej kilka fotek
    Domki - stawiane z rozmachem i przepychem. Wstydźcie się waszych stodół nasi
    rodzimi inwestorzy
    http://tiny.pl/hpngp

    http://tiny.pl/hpngl

    http://tiny.pl/hpng4

    http://tiny.pl/hpngn

    Rumuńska, a może lokalna siedmiogrodzka miłość do linii napowietrznych
    Tu w jakimś małym miasteczku http://tiny.pl/hpngk

    a tu w Cluj Napoca http://tiny.pl/hpng2

    manifestacja przynależności religijnej?
    http://tiny.pl/hpngs

    http://tiny.pl/hpng6

    I to tyle.

    Co kraj to obyczaj, ale w nawiązaniu do pierwszych zdjęć powiem tyle że na
    granicy Bytomia i Piekar Śl powstał hotel. Od strony architektonicznej jest
    piękny. Już straciłem nadzieję że buduje się cokolwiek pięknego w naszych
    czasach a ten budynek mi ją przywrócił. tym bardziej że jest ogromny.
    Wzniesiony w stylu nawiązującym do bytomskiej secesji wygląda jakby żywcem
    wyjęty z przełomu XIX i XX wieku. Powinno się tam przyprowadzać architektów
    i pokazywać że nie tylko stal, szkło i prefabrykaty.....
    Brawo!

  • 2. Data: 2012-05-06 12:57:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.05.2012 12:52, Jackare pisze:
    > W marcu tego roku byłem na zleceniu w Rumunii. Poniżej kilka fotek
    > Domki - stawiane z rozmachem i przepychem. Wstydźcie się waszych stodół
    > nasi rodzimi inwestorzy
    > http://tiny.pl/hpngp

    To dom czy "szopka" w skali makro?

  • 3. Data: 2012-05-06 14:02:07
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    >
    > http://tiny.pl/hpng4
    >
    > http://tiny.pl/hpngn
    >
    > Rumuńska, a może lokalna siedmiogrodzka miłość do linii

    Kwestia gustu. Dla mnie to koszmarki.
    To pewnie domy cyganów. Co ciekawe, przewaznie nie widac przy nich
    żywej duszy.
    A co do instalacji to gaz puszczaja po elewacji budynków.
    Przynajmniej tak widziałem na wiosce, rura między domami szła w
    powietrzu a potem po elewacji.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 4. Data: 2012-05-06 17:19:25
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Jackare,
    Ja uważam , że te fotki (szczególnie ta z napowietrznym natchnieniem) jest
    doskonałym uzupełnieniem naszych tutejszych dywagacji na temat instalacji
    elektrycznych , a osobliwie TN-C,TN-C-S itd.
    Miałbym CAŁKOWITE zaufanie do tamtejszego ZE w kwestii
    bezpieczeństwa...:-)))))).

    pzdr.

    z.

  • 5. Data: 2012-05-06 17:30:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    > http://tiny.pl/hpngp

    Wybudowałbyś sobie coś takiego?

  • 6. Data: 2012-05-06 18:00:01
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-05-06 12:52, Jackare pisze:
    > W marcu tego roku byłem na zleceniu w Rumunii. Poniżej kilka fotek
    > Domki - stawiane z rozmachem i przepychem. Wstydźcie się waszych stodół

    Nie można mylić Rumunów z Cyganami. Cyganie i u nas stawiają takie cuda.
    Rumuni "biali" budują normalnie i chyba nawet mają lepszy gust od
    naszego. Kiedy pierwszy raz byłem tam w 1987, to byłem pod wrażeniem
    architektury w małych miasteczkach i na wsiach. Było może trochę biednie
    ale ładnie, czysto i ze stylem, czego w tamtych czasach u nas można było
    ze świecą szukać.
    Jacek

  • 7. Data: 2012-05-06 18:02:12
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik nadir napisał:

    > Wybudowałbyś sobie coś takiego?

    A ile mostków cieplnych... ;-P
    Może to i ładne na swój sposób, ale mnie jakoś nie kręci...
    Kwestia gustu i tyle :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 8. Data: 2012-05-06 18:28:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-05-2012 o 12:52:55 Jackare <1...@t...com.pl> napisał(a):

    No 'ładne' sądząc po stylu to Romowie, dla kontrastu proponuję
    poglądać na Domo ucieczkę na wieś, domy w stylu stodoła, kamienne
    albo z resztkami tynku sprzedawane za grube pieniądze. Co ciekawe
    stare domy zamiast rozwalić sie remontuje, nawet te o urodzie stodoły.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2012-05-06 19:39:37
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kwestia gustu. Dla mnie to koszmarki.
    > To pewnie domy cyganów. Co ciekawe, przewaznie nie widac przy nich żywej
    > duszy.
    Wszystkie wyglądały na jeszcze niezamieszkałe. Jak dla mnie, nie ma
    znaczenia czyje to domy. Na duchu podnosi mnie to, że w naszych czasach
    komuś się chce budować tak ładnie jak budowało się kiedyś, przynajmniej w
    jakimś tam wymiarze. Ozdobniki dachów wymiatają.

    > A co do instalacji to gaz puszczaja po elewacji budynków.
    > Przynajmniej tak widziałem na wiosce, rura między domami szła w powietrzu
    > a potem po elewacji.

    Na wsiach gazociąg niskoprężny leciał normalnie po glebie wzdłuż ogrodzeń
    domów, pod ziemię wchodził płytko jedynie pod wzjazdami na posesje. To było
    w górach. We wsiach na stepie i w miastach - tak jak piszesz - po
    elewacjach.

  • 10. Data: 2012-05-06 19:59:23
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    >W marcu tego roku byłem na zleceniu w Rumunii. Poniżej kilka fotek
    > Domki - stawiane z rozmachem i przepychem. Wstydźcie się waszych stodół
    > nasi rodzimi inwestorzy
    > http://tiny.pl/hpngp

    Nie wiem dlaczego ale po tym zdjeciu sadzilem wpierw ze to Indie :))