  • 1. Data: 2012-05-05 17:42:57
    Temat: problem elektryczny
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    Witam
    Jest tak: mam od sasiada pocigniety prad, ale 4 zylami. U siebie
    odbiorniki wymagajace uziemiania mostkuje na zero robocze. dzisiaj u
    sasiada wywalala roznicowka, w dziwny sposob. Poprzednio nic takiego sie
    nie dzialo.
    Czy mozliwe jest, aby problem generowala moja linia? Czy zero robocze
    dodoatkowo podlaczyc z ziemia? (pret 2m wbity w ziemie).

    MarcinJM gg: 978510

  • 2. Data: 2012-05-05 18:02:34
    Temat: Re: problem elektryczny
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    MarcinJM pisze tak:

> [...]
    > odbiorniki wymagajace uziemiania mostkuje na zero robocze. dzisiaj
    > u sasiada wywalala roznicowka, w dziwny sposob. Poprzednio nic

    Powinieneś być podłączony przed różnicówką u sąsiada. Jest tak?

    > Czy mozliwe jest, aby problem generowala moja linia?

    np uszkodziła się izolacja Twójego kabla i jest upływ z niego

    > Czy zero robocze dodoatkowo podlaczyc z ziemia? (pret 2m wbity w
    > ziemie).

    Wręcz przeciwnie :)

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2012-05-05 21:13:32
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Jest tak: mam od sasiada pocigniety prad, ale 4 zylami.

    Co jest zasilane tym kablem ?

    > U siebie odbiorniki wymagajace uziemiania mostkuje na zero robocze.

    Dopóki nie upewnisz się, co do typu sieci nie możesz tego zrobić. Jeżeli
    sąsiad ma TT a ty pomostkowałeś N do złącz ochronnych to wprowadzasz
    potencjał na blaszane obudowy. Masakra. Z resztą w ogóle się teraz tak nie
    robi.

    > dzisiaj u sasiada wywalala roznicowka, w dziwny sposob. Poprzednio nic
    > takiego sie nie dzialo.
    > Czy mozliwe jest, aby problem generowala moja linia?

    Jest to możliwe jak ów kabel jest z za różnicówki sąsiada.

    > Czy zero robocze dodoatkowo podlaczyc z ziemia? (pret 2m wbity w ziemie).

    Można i należy uziemiać PEN z systemu TN-C ale nigdy N z systemu TT.

  • 4. Data: 2012-05-05 22:07:52
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > odbiorniki wymagajace uziemiania mostkuje na zero robocze. dzisiaj u
    > sasiada wywalala roznicowka, w dziwny sposob. Poprzednio nic takiego sie
    Zacznij od podstaw, odłącz swój kabel.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy