  • 1. Data: 2012-05-05 22:02:12
    Temat: dociągniecie wody 300m - studnia czy rura?
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    Witam, mam problem :)
    mam dzialke 300m od hydroforni domowej, a potrzebuje ja zasilic w wode
    do podlewania upraw (niby nie duzo ale jednak).
    Mam 2 wyjscia - zamowic studniarzy i zrobic tam studnie i tylko
    dociagnac prad + domek na hydrofornie nieduza lub alternatywnie pod
    drogą (moją) położyć rurę dlugosci 300(330 z przylaczem do hydroforni).
    Zastanawiam sie co bdzie oplacane bardziej -
    studnia z hydrofornia pewnie kolo 4kpln bym sie zamknal, do tego 1kpln
    za kabel zasilający - kopania nie licze bo w obu wariantach wystepuje.
    rura wyddzie ok 1-2kpln zaleznie od srednicy + 500 na pierdoły i w sumie
    1kpln kabel.

    ktos sie orientuje ile kosztuje zrobienie studni powierzchniowej? woda
    winna byc plytko bo teren ogolnie dosc wilgotny.

    Jakies sugestie? myslalem o PE 25mm - max 2 deszczownie jenoczesnie lub
    wąż ogrodowy, obecny hydrofor wyciaga do 5 atmosfer (tyle zbiornik ma).
    \cisnienie byloby znosne na takim dystansiue przy takim przekroju?

    sirapacz

  • 2. Data: 2012-05-06 09:21:48
    Temat: Re: dociągniecie wody 300m - studnia czy rura?
    Od: mal <m...@g...com>

    On 5 Maj, 22:02, Michał sirapacz Gut <m...@s...pl> wrote:

    > ktos sie orientuje ile kosztuje zrobienie studni powierzchniowej? woda
    > winna byc plytko bo teren ogolnie dosc wilgotny.

    Chodzi Ci o studnię kopaną z kręgów betonowych? Jeśli tak - to
    podpowiem - z reguły studniarze biorą za robociznę równowartość kosztu
    kręgu betonowego.
    Ale jeśli płytko masz wodę i potrzebujesz jej tylko do podlewania
    można spróbować wykonać studnię na 2-3 kręgi przy użyciu koparki.

    pzdr

    mal

  • 3. Data: 2012-05-06 09:56:41
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    słyszalem o takich wierconych w postaci rury
    i o takiej myslalem - z wpuszczana pompa

  • 4. Data: 2012-05-06 10:41:00
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >Ale jeśli płytko masz wodę i potrzebujesz jej tylko do podlewania
    >można spróbować wykonać studnię na 2-3 kręgi przy użyciu koparki.

    Do 2-3 kręgów wołać koparkę ?
    Krótka łopata wiadro linka i druga osoba do pomocy.
    Ja w ten sposób wykopałem studnie na 6 kręgów w okresie kiedy woda sięgała
    80 cm pod poziomem gruntu i co drugi dzień przechodziły burze z ulewnym
    deszczem.
    Myślę że przy 3 kręgach dasz rade wykopać nawet bez pompowania.
    Gorzej jak się okaże że woda jest dużo głębiej i będzie trzeba wpakować
    wiecej rur. wtedy zaczyna się juz żmudne dziubanie.
    A jak byś jeszcze trafił na kurzawkę to szkoda zdrowia i życia na walke z
    wiatrakami :(

    Nie wiem jaką można uzyskać wydajność ze studni wierconej ale przy płytkim
    wierceniu wątpię że uda się zasilić.

    Piotr sq3ogx

  • 5. Data: 2012-05-06 17:25:17
    Od: mal <m...@g...com>

    On 6 Maj, 09:56, Michał sirapacz Gut <m...@s...pl> wrote:
    > słyszalem o takich wierconych w postaci rury
    > i o takiej myslalem - z wpuszczana pompa

    A po co Ci taka do podlewania? No, ale uprawy bywają różne :-)
    Koszt wiercenia 1 mb studni wynosi (w zależności od regionu i
    głębokości studni)
    od 250 - 350 zł. Za tę cenę masz dziurę w ziemi z filtrem, przeważnie
    o średnicy 160 mm. Niektórzy w ramach tej ceny robią także obudowę (2
    kręgi z pokrywą).
    W koszcie wykonania studni wierconej należy wymagać od wiercącego, by
    potem studnię przepompował i ustalił jej wydajność eksploatacyjną. Pod
    tę wydajność dopiero dobierasz pompę. To ważne, bo w razie zbyt ostrej
    eksploatacji może dochodzić do zaniku wody, a często do trwałego
    uszkodzenia filtru studziennego.

    mal

  • 6. Data: 2012-05-07 14:47:06
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

> [...]
    > wąż ogrodowy, obecny hydrofor wyciaga do 5 atmosfer (tyle zbiornik ma).
    > \cisnienie byloby znosne na takim dystansiue przy takim przekroju?

    hmmm.
    ale po co kombinować...
    nie możesz sobie normalnie zrobić instalacji nawadniającej - tak jak robi
    się do trawników,
    300 metrów to nie jest jakieś szaleństwo - a licząc rurę nawet po 4 zł/m
    wychodzi ci jakieś 1500 zł z zaworami,
    5 ATM na hydroforze to jest zdecydowanie za dużo, chyba, że masz 4-5
    piętrowy budynek.
    Przy 3 atm spokojnie daje radę zasilić 1000 m.kw trawnika skraplczami bez
    widocznego spadku ciśnienia przy nawadnianiu.
    pozdr.
    gr

  • 7. Data: 2012-05-07 22:31:36
    Temat: Re: doci?gniecie wody 300m - studnia czy rura?
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    toć właśnie to próbuje ustalic co ma wiekszy sens:)

  • 8. Data: 2012-05-07 22:39:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 5 maja 2012 22:02:12 UTC+2 użytkownik Michał sirapacz Gut napisał:
> [...]
    > za kabel zasilający - kopania nie licze bo w obu wariantach wystepuje.
    > rura wyddzie ok 1-2kpln zaleznie od srednicy + 500 na pierdoły i w sumie

    To nie wiem nad czym tu wogole dywagowac? Jezeli koszt kopania w obu wariantach
    podobny (woda powinna byc troche glebiej i koparkowy moze troche wiecej skasowac) to
    nie ma nawet co tu porownywac. 300mb rury PE32 to 600 pln plus nawet full wypas
    zlaczki elektrooporowe i jakas studzienka to wyjdzie max 1k pln. Studnia jak sam
    pisales 4k pln wiec 4 x drozej :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2012-05-08 16:01:14
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > A jak byś jeszcze trafił na kurzawkę to szkoda zdrowia i życia na walke z
    > wiatrakami :(

    ja ma studnię na 4 kręgi kopana koparką, wielka masakra była :)
    dziura na 4m na 4m szeroka była.

    Jak jest sucho to tylko 40-60cm wody, teraz ok 1,5.
    Chciałbym ją pogłebić, ale jest tzw kurzawka, piasek się osówa i dupa,
    jakies pomysły?

    Mam zamiar robić nawadnianie trawnika, i przydałaby się większa wydajność.

    pozdrawiam
    AT

  • 10. Data: 2012-05-09 00:34:47
    Od: mal <m...@g...com>

    On 8 Maj, 16:01, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

> [...]
    > jakies pomysły?
    >
    > Mam zamiar robić nawadnianie trawnika, i przydałaby się większa wydajność.

    Pomysł: wpłukać w dno 4-5 igłofiltrów. Ale do tej roboty musisz
    znaleźć wykonawcę, który naprawdę na tym się zna.
    Nawet pomysłowy majster z innej branży niż wiertnictwo i geologia -
    polegnie na wierceniu w kurzawce.
    W każdym razie podpowiem Ci, że igłofiltry radykalnie potrafią
    zwiększyć dopływ do studni kopanej.

    pzdr

    mal