  • 1. Data: 2012-05-06 12:22:31
    Temat: koszt studni glebinowej
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    witam

    jaki jest kompletny koszt studni glebinowej dziura 25m pompa hydrofor +
    majstry? Dobre przyblizenie w zupelnosci mnie satysfakcjonuje

    dzieki za pomoc

    http://decore-meble.pl

  • 2. Data: 2012-05-06 14:06:50
    Temat: Re: koszt studni glebinowej
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2012-05-06 12:22, rt pisze:
> [...]
    >
    > jaki jest kompletny koszt studni glebinowej dziura 25m pompa hydrofor +
    > majstry? Dobre przyblizenie w zupelnosci mnie satysfakcjonuje

    Dodatkowe pytania:
    - pompa zatapialna czy z wałem poziomym na powierzchni?
    - warstwa z ciśnieniem czy prawie bez?
    - grunt to lita skała czy gliny?
    - warstwa uziarniona - grubo, średnio, kurzawka?
    - oczekiwana wydajność to 6m3 na dobę czy na godzinę
    SJS

  • 3. Data: 2012-05-06 14:54:32
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-05-06 12:22, rt pisze:
    > witam
    >
    > jaki jest kompletny koszt studni glebinowej dziura 25m pompa hydrofor +
    > majstry? Dobre przyblizenie w zupelnosci mnie satysfakcjonuje

    dziura, kręgi, pompa, rura do domu, zbiornik, etc = ok. 10kzł

    Skąd wiesz, że będzie 25m? Ile masz do wkopania rury? Jaka pompa? Od
    tego zależy cena.

    M.

  • 4. Data: 2012-05-07 14:20:46
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    25m okolice Sieradza w zeszłym roku ok 4,5 tys za komplet.

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

  • 5. Data: 2012-05-07 14:34:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 maja 2012 14:20:46 UTC+2 użytkownik Chlorek napisał:
    > 25m okolice Sieradza w zeszłym roku ok 4,5 tys za komplet.

    U mnie na Slasku wierca za 200-300 pln / mb z materialem, bez pompy. Studnia 30mb =
    6-9k pln plus pompa 1-3k pln.

    Jak dla mnie to cena i tak jest chora :) Ceny wiercen pod pompe ciepla zaczynaja sie
    juz od 60 pln a to jest nawet trudniejsza robota (bo trzeba miec wiecej zerdzi,
    mocniejsza pompe etc), a ceny studni sa jakos sztucznie pozawyzane.

    Rozmawialem pare tygodni temu z wiertaczem co specjalizuje sie w studniach - wiercil
    pierwszy raz DZ pod pompe ciepla za 16 tys pln / cztery otwory po 60mb kazdy i mowi
    ze to sie nie oplaca - woli wywiercic trzy studnie dziennie po 30mb kazda ale po 250
    pln za metr, czyli w dzien ma 22k pln, a koszty to co - plastikowa rura i tysiak na
    paliwo do wiertnicy plus raz na jakis czas wymienic zuzyta glowice :-) Fajny interes.
    Wchodzi ktos w spolke? Ja moge wiercic, trzeba tylko ~200 tys na sprzet :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2012-05-07 15:45:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 maja 2012 14:34:41 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    plus raz na jakis czas wymienic zuzyta glowice :-) Fajny interes. >Wchodzi ktos w
    Z tego co piszesz to zwrot po 10-+15 dniach;) Ja wchodze;))

    >Ja moge wiercic, trzeba tylko ~200 tys na sprzet :-)
    200 tys na maks miesiąc potrzebne pożyczyc.;))To akurat do załatwienia.;)

  • 7. Data: 2012-05-07 16:31:17
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]
    -------------------------------------

    Jakis czas temu, zamowiłem wiercenie studni, przyjechało 4 chłopaków
    z wrocławia, nówka maszyna (chyba nigdy nie uzywana).

    I zaczęło się,

    Na początku szło dobrze, wierciła maszyna coraz gorzej na 10m się zatrzymała
    miało być 12m. Po 8 godzinach wpadło 2 kolesi sportową BMW w adidasach
    (chyba właściciele tak sie zachowywali). Pompa wciągneła im sznur, on dalej
    włączył ją i poszła z dymem. Jak włożyli rure taką szara jak od kanalizacji,
    było już ciemno.
    Przyjechali na następny dzień nie potrafili jej wycągnac, aby wiercic dalej
    na umowne 12m. Wody niestety nie było uszczelniacz ją wypełnił, i chcieli
    pieniądze za to , powiedziałem nie ma problemu tylko niech uruchomia
    studnię, nigdy więcej się nie pojawili :) to była jedna wielka komedia, nie
    chce mi się wszystkiego opisywać, ale w pewnym momencie było już mi głupio
    patrzeć, co oni tam wyprawiają.

    Maszyna taka na przczepce, 80k widziałem na allegro.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-05-07 19:25:24
    Od: mal <m...@g...com>

    On 7 Maj, 14:34, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    mocniejsza pompe etc), a ceny studni sa jakos sztucznie pozawyzane.

    Drobna różnica polega na tym, że do filtru w studni należy użyć rury
    ciśnieniowe PCV grubościenne. Koszt 6-metrowego odcinka takiej rury o
    średnicy 225 mm (w mojej studni) wyniósł mnie 3 lata temu ok.500 zł.
    Średnica 160 mm jest chyba w tej chwili w takiej cenie.
    Na pewnej długości taką rurę należy sperforować (spróbuj powiercić
    sobie choć 2-3 otwory w takiej rurze, a perforacja potrzebna 20%!!!),
    owinąć siatką filtracyjną. Wokół filtru od dna studni do wierzchu
    należy zasypać żwir filtracyjny. Potem to wszystko przepompować,
    określić wydajność.
    Całość zabawy trwa kilka dni.

    Jeśli ktoś Ci opowiadał, że 2 tys. wyciąga dziennie to trzeba było
    zapytać ILE TAKICH STUDNI WYKONUJE ROCZNIE ? Idę o zakład, że 4 - 5
    szt., bo to nie chiński odkurzacz i po gwarancji się nie psuje :-)

    Moim zdaniem to największą kasę w tym interesie robi producent rur PCV
    i tam należy domagać się radykalnej obniżki cen.

    Póki co - nie zmieniaj zawodu, nie opłaca się. Radzi Ci to starsza
    pani, która ma studni serdecznie dość po ponad 40 latach pracy :-(

    pzdr

    mal

  • 9. Data: 2012-05-08 00:47:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 maja 2012 19:25:24 UTC+2 użytkownik mal napisał:

    > Póki co - nie zmieniaj zawodu, nie opłaca się.

    Sluchaj - oni wiercili u mojego sasiada - wywiercili 4 otwory po 60mb kazdy,
    wprowadzili rury (PE32 SDR11 - 500mb = 1k pln) i skasowali za to 16 tys pln do reki -
    cena promocyjna. Dwa dni robili, trzeci mozna doliczyc na transport. Fakt, ze robilo
    ich czterech chlopa ale to i tak wychodzi ze zarobili gdzies po 3k pln na czysto na
    leb w trzy dni. 6 takich robot i kazdy ma po 18k pln na leb - zarabiasz tyle ? ;) Bo
    ja nie :) A wiem dobrze jak duze jest zapotrzebowanie na wiercenie DZ samych pomp
    ciepla!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2012-05-10 07:12:58
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

[...]

    Wszystko pięknie jak wiercisz w piasku. Jak jest glina i iły lub skała
    zaczyna się zabawa.
    Zresztą te 60 zł jest za wiercenie z płuczką. Ceny studni 200-300 za metr są
    za wiercenie udarowe, o wiele lepsze i trwalsze.

    Przyjedz do kieleckiego z tymi chłopakami, niech tu powiercą, zobaczymy czy
    będzie tak pięknie

    PS. Robiłem studnię kopaną. Ma 12 metrów. Studniarz z 3 chłopakami kopał ją
    5 dni. Cena wyszła mnie ponad 10 tys - na tyle że pod koniec zacząłem
    żałować że nie wziąłęm głębinówki.

    MC