    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Izolacja kiepskich fundamentów.
    Date: Tue, 08 May 2012 10:19:35 +0200

    Dnia 07-05-2012 o 21:34:21 nadir <n...@h...org> napisał(a):

    > Muszę zaizolować fundament przeciw wilgoci i przemarzaniu.
    Jak nie masz piwnicy to z izolacją p.wilgociową daj sobie spokój.

    > Fundament był lany jakieś 20 lat temu bezpośrednio w wykopy bez
    > szalunku, no i jest bardzo nierówny. Gdy przyłożę styropian, to mam
    > czasem nawet 3cm szpary. Jak to teraz najlepiej wyrównać?
    Kupić piankę w puszce i nakładać nasturo i to przykładać do ściany,
    bdobrze jest mieć deske pod ręką albo kogoś do pomocy, trzeba podeprzeć
    ten styropian aby nie spadł, jak piana zacznie wiązać to wyrównać i
    docisnąć
    do ściany to co piana wypchała. później szpary od góry uzupełnić pianą.

    > 1. Czy zrobić nowy szalunek i nalać tam czegoś w miarę płynnego, co
    > potem zwiąże się z fundamentem i na wyrównaną powierzchnie kłaść kolejne
    > warstwy izolacji? Tylko czego tu nalać?
    Można ale wg mnie szkoda kasy, wyjdzie drożej od pianki.
    Poza tym pianka izoluje i to dobrze, łacznie ze styro da to dobrą izolację.

    > 2. Może zaizolować dysperbitem to co jest, a styropian szczelnie
    > przyklejać na jakąś piankę?
    Można, ale jak jest dobrze zrobiona izolacja pozioma i ściany w środku są
    suche
    to dysperbit jest zbędny.

    > 3. A może nie wyrównywać i nie dawać pianki tylko kleić na obfitą i
    > grubą warstwę kleju? Jednak nie ma gwarancji, że nie zostaną szpary
    Nie, kleju się tak grubo nie daje, spadnie, poza tym on nie izoluje.

    --
    Pozdr
    JanuszK