  • 1. Data: 2012-05-08 08:46:52
    Temat: [ot] elektrownie atomowe w Japonii
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    hej
    jakoś tak bez echa przeszło ze japonia wlasnie wylaczyla ostatnią swoją
    elektrownię atomową. 54 chyba

    to ja sie pytam jak oni w ciągu roku mogli wylaczyć 54 elektrownie i
    dalej panstwo ma prąd ?

    u nas jakby 1 elektrownia padła to mamy 4 stopien zasilania
    a tam 50-kilka i jest ok?

    wybudowali nowe? gazowe ?

    michal

  • 2. Data: 2012-05-08 08:52:56
    Temat: Re: [ot] elektrownie atomowe w Japonii
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.05.2012 08:46, Usrobo pisze:
    > hej
    > jakoś tak bez echa przeszło ze japonia wlasnie wylaczyla ostatnią swoją
    > elektrownię atomową. 54 chyba

    Coś pomieszałeś. Widząc twoją niekompetencję w dziedzinie poprawnej
    polszczyzny - nic dziwnego.

  • 3. Data: 2012-05-08 09:09:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 08 May 2012 08:52:56 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Coś pomieszałeś. Widząc twoją niekompetencję w dziedzinie poprawnej
    > polszczyzny - nic dziwnego.

    Nie pomieszal. Naprawde wylaczyli ostatni z czynnych reaktorow, co jednak
    nie oznacza, ze na stale.

    CNN Asia:

    "Before the Fukushima disaster, Japan relied on nuclear for about 30% of
    its energy. As reactors have come off-line, the country has increased its
    imports of fossil fuels.

    Japan's government predicts it won't be able to keep up that pace, and the
    void will result in an energy crunch this summer, possibly leading to
    rolling blackouts."

    No i beda mieli: "Tu radio Jokohama, oglaszam stopien zasilania czwarty,
    powtarzam, stopien zasilania czwarty..." :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-05-08 09:16:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.05.2012 09:09, Maciek pisze:

    > Nie pomieszal. Naprawde wylaczyli ostatni z czynnych reaktorow, co jednak
    > nie oznacza, ze na stale.

    To po pierwsze.

    Po drugie - nie wszystko na raz i nagle.

    On pisał tę swoją sensację w sposób sugerujący, że nagle zniknęła im
    większość produkowanej energii, co jest bzdurą.

    Zresztą podobnie jak te sensacje, że u nas nagle będzie brakować
    energii, bo wyłączają jakieś bloki energetyczne do renowacji.

  • 5. Data: 2012-05-08 12:18:08
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > panstwo ma prąd ?
    >

    > u nas jakby 1 elektrownia padła to mamy 4 stopien zasilania

    Nowych nie wybudowali jednak jak to z Japończykami są dosyć dobrze
    przygotowanie na różne przeciwieństwa. Więc wraz ze stopniowym zawieszanie
    produkcji w elektrowniach atomowych zwiększyli znacząco produkcję w
    pozostałych elektrowniach bo mieli zapas zainstalowanej mocy. Głównie
    gazowych. Z tej też przyczyny ceny LNG poszły znacząco do góry. Nas to po
    części też dotyczy bo jednym z głównych dostawców gazu dla nich jest Katar a
    właściwie Qatargas. Firma która ma dostarczać LNG do Świnoujścia. I tym
    sposobem tsunami w Japonii dotyka/dotknie finansów Kowalskiego.

  • 6. Data: 2012-05-08 14:08:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    > to ja sie pytam jak oni w ciągu roku mogli wylaczyć 54 elektrownie i
    > dalej panstwo ma prąd ?

    Pobudowali szybciutko, jak to Japończycy, wiatraki i przeszli na
    Chińskie LEDy. ;)

  • 7. Data: 2012-05-08 15:56:25
    Od: Albercik <n...@g...pl>

> [...]
    > elektrownię atomową. 54 chyba
    >
    > to ja sie pytam jak oni w ciągu roku mogli wylaczyć 54 elektrownie i

    w zapasie mieli elektrownie spakowane i gotowe do użytku tak jak ten
    hamburger:
    http://www.joemonster.org/filmy/44189/Japonski_hambu
    rger
    :)